همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

امام جمعه بروجرد: بیکاری در لرستان بیش از آمار اعلام شده است

امام جمعه بروجرد: بیکاری در لرستان بیش از آمار اعلام شده است


 به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، امام جمعه بروجرد عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد در محل کانون شهدا این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: بروجرد با تاریخی کهن و سابقه درخشان چهار هزار ساله همواره مهد علم، دانش، کمال و فضیلت بوده است.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه لرستان محروم است و کاروان توسعه عقب مانده است، بیان داشت: ما نتوانسته ایم گذشته پرافتخار بروجرد را حفظ کنیم.

وی با یادآوری اینکه لرستان در زمینه بیکاری رتبه اول کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: البته من معتقد هستم نرخ صحیح بیکاری در لرستان و بروجرد بیش از آمار اعلام شده است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه ما در لرستان بحث بیکاری فارغ التحصیلان را داریم، یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان بروجرد به تنهایی 350 فارغ التحصیل کشاورزی بیکار وجود دارد.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون حتی افراد شاغل ما نیز دغدغه از دست دادن شغل خود را دارند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد، گفت: در هر برهه زمانی یکی از این واحدها با مشکل مواجه می شود.

امام جمعه بروجرد همچنین به مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان بروجرد تنها دارای دو بیمارستان است که یکی از این بیمارستانها قدمت 90 ساله دارد.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه زلزله سال 85 بروجرد نیز خود موجب تخریب بیشتر این بیمارستانها شده است، یادآور شد: این در حالی است که عملیات اجرایی بیمارستان آیت الله بروجردی این شهرستان نیز مدتی با وقفه مواجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستانهای بروجرد ظرفیت پذیرش بیماران این شهرستان را ندارند، افزود: این در حالی است که بیماران شهرستانهای دورود، ازنا و الیگودرز نیز به بروجرد مراجعه می کنند.

امام جمعه شهرستان بروجرد همچنین به مشکلات عمران شهری این شهرستان اشاره کرد و گفت: ترافیک، حاشیه نشینی، بافت فرسوده شهری، عدم انتقال صنوف آلاینده و معضل بازیافت زباله از جمله مهم ترین دغدغه ها در این حوزه است.

حجت الاسلام ترابی همچنین با اشاره به جایگاه فرمانداری ویژه بروجرد، گفت: انتظار این است که مدیران دستگاههای اجرایی بروجرد جایگاهشان به معاون مدیر کل ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها شش دستگاه اجرایی بروجرد جایگاهشان ارتقا پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: دادن عناوین مشکل بروجرد را حل نخواهد کرد چرا که این افراد باید اختیارات لازم را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان بروجرد همچنین به مصوبات سفرهای هیئت دولت به لرستان اشاره کرد و گفت: بخشی از مصوبات سفر اول هیئت دولت هنوز در بروجرد اجرایی نشده است.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی، احداث نیروگاه 500 مگاواتی، احداث 500 واحد مسکونی برای اقشارکم درآمد و ... از جمله مصوباتی است که حتی به مرحله تعیین زمینه هم نرسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید روند مصوبات به گونه ای باشد که مردم مایوس شوند، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات در این زمینه عدم وجود تصفیه خانه آب شرب است به طوریکه هر چند وقت یکبار مردم بروجرد مجبورند آب گل آلود مصرف کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد