همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اغلب افراد بیکار حال کارکردن ندارند!

شیخ الاسلامی :
اغلب افراد بیکار حال کارکردن ندارند!
جام جم آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی گفت: در حال حاضر اغلب افراد بیکار یا حال کار کردن ندارند و یا مهارت انجام مشاغل مختلف را کسب نکرده‌اند.

به گزارش مهر ، عبدالرضا شیخ الاسلامی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و رئیس جدید سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه موضوع تحول در نظام آموزشی فنی و حرفه ای را از ابتدای آغاز به کار در وزارت کار دنبال می کنم، گفت: واقعیت این است که طی سالیان طولانی در این زمینه کوتاهی صورت گرفته که لازمه تحقق آن اتخاذ یکسری تمهیدات و مقدمات است که البته نیاز به طری مراحل قانونی دارد.

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه ایجاد نظام واحد آموزشی مهارتی در کشور در طول قوانین برنامه ای اول تا چهارم و حتی پنجم توسعه پیش بینی شده است، اظهار داشت: قانون حکم می کند که سازمان ملی مهارت تشکیل شود. البته در این زمینه دولت در لایحه برنامه پنجم مطلبی را بیان نکرده ولی مجلس در بررسی های خود آن را گنجانده است.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم وجود ظرفیتهای فراوان آموزش مهارتی، کاروان بازار کار "لنگ لنگان" ادامه مسیر می دهد، بیان داشت: هم اکنون ریشه اصلی مشکلات کشور بیکاری است که سایه سنگین آن در تمام ابعاد کشور سایه افکنده و همه را متاثر کرده است.

اغلب افراد بیکارحال کار کردن ندارند

شیخ الاسلامی دلیل بیکار ماندن گروه زیادی از کارجویان را فقدان مهارت دانست و افزود: مهارت نداشتن حلقه مفقوده نظام آموزشی کشور محسوب می شود. برخی کشورها با اتخاذ آموزشهای مهارتی توانسته اند پیشرفتهای خوبی داشته باشند.

وزیر کار و امور اجتماعی همچنین از برچیده شدن نظام "استاد شاگردی" پس از تدوین قانون کار انتقاد کرد و گفت: هم اکنون اغلب افراد بیکار یا حال کار کردن ندارند و یا توان انجام آن را کسب نکرده اند.

وی با تاکید بر لزوم مهارت آموزی در کشور گفت: هم اکنون همه از دولت انتظار دارند تا برای آنها شرایط تصدی شغل را فراهم آورد ولی باید پرسید آیا چنین ظرفیتی وجود دارد یا خیر.

شیخ الاسلامی با انتقاد از عقب ماندگی 30 ساله در بخش آموزشهای فنی و حرفه ای، افزود: اگر در دوره فعالیتم هم هیچ کاری غیر از در مسیر صحیح قرار دادن آموزشهای مهارتی انجام ندهم باز هم موفقیت حاصل شده است.

همچنین انجام شعاع معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه در سالجاری تعهد شده است تا برای 105 میلیون نفر - ساعت آموزش فنی حرفه ای ایجاد شود، گفت: در بخش روستا متعهد شدیم بیش از 13 میلیون نفر ساعت را آموزش دهیم، ضمن اینکه در سالجاری با مشارکت سازمان جهانی کار 100 مربی کارآفرینی را آموزش دادیم، همچنین برگزاری 1400 دوره آموزشی به صورت الکترونیکی را نیز در دستور کار داریم.

در بخش دیگری از این مراسم میرمحمد پرویز سرپرست سابق سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در دوره فعالیتم بدون مصلحت اندیشی سیاستهای فنی و حرفه ای را دنبال کرده ام، اظهار داشت: برای اولین بار برنامه آموزشی سازمان در سال 89 را در اواخر سال گذشته تدوین کردیم.

پرویز افزود: استانداردسازی آموزشی ، توسعه مهارت آموزی در روستا و پیگیری تشکیل سازمان ملی مهارت از جمله اقدامات اخیر در فنی و حرفه ای بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد