همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کارگروه توسعه لرستان در حد یک جلسه / غوغای بیکاری در لرستان

کارگروه توسعه لرستان در حد یک جلسه باقی ماند / غوغای بیکاری در لرستان!


خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با انتقاد از عدم اجرای مصوبات کارگروه توسعه لرستان گفت: در حال حاضر بیکاری در این استان غوغا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، حجت الاسلام محمدی بعد از ظهر شنبه در مراسم معارفه استاندار لرستان در محل مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی خرم آباد با اشاره به مصوبات کارگروه توسعه لرستان، خطاب به وزیر کشور گفت: به رئیس جمهور پیام ما را برسانید و بگویید مصوبات این کارگروه هنوز جنبه اجرایی پیدا نکرده است.

وی با اشاره به حضور پنج وزیر و معاون اول رئیس جمهوری در این کارگروه، تصریح کرد: رئیس جمهور قول داده بود که مصوبات این کارگروه به مانند مصوبات دولت تلقی و اجرایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با بیان اینکه تاکنون از کارگروه توسعه لرستان تنها یک جلسه تشکیل شده است، بیان داشت: این در حالیست که بعد از سفر دور دوم هیئت دولت باید هر دو ماه یکبار این کارگروه برگزار می شد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان لرستان از کارگروه توسعه و عمران راضی نیست، خاطرنشان کرد: بارها آقای احمدی نژاد گفته است که باید برای لرستان با وجود عقب ماندگی های گذشته کار شود.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری در لرستان غوغا می کند از وزیر کشور خواست: حامل پیام مجمع نمایندگان لرستان در راستای فعالسازی کارگروه توسعه استان باشد.

و اما در واکنش به سخنان رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی وزیر کشور وعده کرد که به منظور اجرایی شدن مصوبات کارگروه توسعه استان پیگیری های لازم را انجام دهد.

مصطفی محمد نجار برگزاری جلسه کارگروه توسعه در اواخر سال گذشته را یکی از دلایل تاخیر در اجرای مصوبات آن دانست و گفت: تلاش می شود در قالب بودجه های متفرقه و بودجه سال 90 این مصوبات رنگ اجرایی به خود بگیرد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد کارگروه توسعه استان لرستان، اظهار داشت: با وجود تلاش های دولت نهم و دهم به صراحت می گویم که هیچ کاری در زمینه مصوبات کارگروه توسعه و عمران استان انجام نشده است.

عزت الله دهقان ادامه داد: بعد از برگزاری جلسه کارگروه به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا هنوز هیچ کدام از مصوبات روند اجرایی به خود نگرفته است.

به گزارش مهر، کارگروه توسعه استان لرستان یکی از مصوبات ویژه سفر دوم هیئت دولت برای بررسی مشکلات استان لرستان در سطح کلان است که در اولین جلسه خود حامل مصوبه ای برای ایجاد 120 هزار شغل در استان لرستان بود.

در این کارگروه وزرای بهداشت و درمان، راه و ترابری، جهاد کشاورزی، نیرو، مسکن و شهرسازی، صنایع و معادن و معاونت های راهبردی و میراث فرهنگی ریاست جمهوری عضو هستند و ریاست این کارگروه بر عهده معاون اول رئیس جمهوری قرار دارد.

جلسه کارگروه توسعه و عمران لرستان که پس از ماهها تصویب در سفر دوم هیئت دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری و برخی وزرا یازدهم اسفندماه سال گذشته در خرم آباد برگزار شد و بیش از 50 مصوبه مهم در پی داشت.

از جمله مباحث و مطالبات مهم در نظر گرفته شده در مصوبات این کارگروه که تصمیمات گرفته شده در آن در حکم جلسه هیئت دولت است می توان به تعیین تکلیف احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، جابجایی کارخانه سیمان، آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک، ایجاد صنعت واگن سازی در دورود و ... اشاره کرد که هنوز این مصوبات رنگ اجرا به خود نگرفته است.

این در حالیست که در این کارگروه مصوب شد که به منظور رفع مشکل واحدهای بحران دار و فعالسازی این واحدها وزارت صنایع و معادن در کارگروه حمایت از تولید، نقدینگی مورد نیاز و استمهال بدهی های واحدهایی که سازمان صنایع و معادن لرستان بحران آنها را خارج از حیطه و توان واحد می داند در سال 89 در اولویت قرار دهد.

همچنین وزارت صنایع و معادن نسبت به مطالعه و احداث 20 طرح صنعتی با مشارکت بخش خصوصی به میزان 49 درصد و سرمایه گذاری 51 درصدی توسط سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران در شهرستانهای استان با توجه به قابلیت و پتانسیل های هر شهرستان در سال 89 مکلف شد.

این در حالیست که در آخرین اظهارات رئیس سازمان صنایع و معادن استان لرستان نیز نسبت به عملیاتی نشدن اجرای این مصوبات هشدار داده بود.

علی مهدوی عنوان کرد: مصوبه احداث 20 طرح صنعتی با مشارکت بخش خصوصی نمی تواند اجرایی شود چرا که بخش خصوصی توانایی ندارد سهم مورد نظر برای احداث این صنایع را تامین کند.

با این اوصاف به نظر می رسد برخی از مصوبات جلسه کارگروه توسعه و عمران استان قابلیت اجرایی نداشته باشند که این امر با توجه به اینکه توقعاتی از سوی مردم ایجاد کرده است موجب برخی ابهامات در نحوه تصویب این مصوبات شده است.


منبع

http://lorna.ir/post-178.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد