همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آموزش 700 حرفه در مراکز فنی و حرفه ای


آموزش 700 حرفه در مراکز فنی و حرفه ای
ساعت خبر: 10:22 - تاریخ خبر: 08/02/1389

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: بیش از 700 حرفه در 30 رشته و در سه گروه اصلی صنعتی، خدماتی و کشاورزی، در آموزشگاههای فنی و حرفه ای دولتی و آزاد، آموزش داده می شود.
 

امیرمحمد پرویز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: هم اکنون، بیش از 14 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و 585 آموزشگاه فنی و حرفه ای دولتی در سطح کشور فعال هستند.

وی گفت: برای ارتقای مهارت، به روزرسانی اطلاعات مربیان و مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، به طور مستمر دوره های آموزشی در 11 مرکز تربیت مربی در سراسر کشور برگزار می شود.

پرویز افزود: همه آموزشگاههای فنی و حرفه ای در سراسر کشور، هر ساله، در چهار نوبت بازرسی می شوند.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین گفت: طرح اعتبارسنجی آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در سال گذشته، به صورت آزمایشی در 300 آموزشگاه در سراسر کشور اجرا شد.

پرویز گفت: در این طرح، به میزان رعایت استانداردهای آموزش نظیر فضا، امکانات، تجهیزات، برنامه درسی و همه عناصری که در فرآیند آموزشی دخیل هستند، توجه می شود.

پرویز ادامه داد: بر اساس این سنجش، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در 5 سطح نمونه، درجه یک، درجه دو، درجه سه و فاقد درجه سطح بندی می شود.

وی گفت: به آموزشگاههایی که در این سنجش فاقد درجه تشخیص داده شوند، یکسال فرصت داده می شود تا حداقل استاندارد (درجه سه) را کسب کنند.

پرویز با اشاره به برخورد با آموزشگاههای فنی و حرفه ای که استانداردهای آموزشی را رعایت نکنند، افزود: سال گذشته، پروانه پنج آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد که این استانداردها را رعایت نکرده بودند، ابطال شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد