همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پیشگیری از سرطان دهان با آووکادو


یک خاصیت شگفت انگیز دیگر از این محصول:

پیشگیری از سرطان دهان با آووکادو


آمریکا  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: بین الملل

عناصر مغذی آووکادو می توانند سلولهای سرطانی دهان را از کار بیندازند و از خطر ابتلا به یک سرطان حاد دهان جلوگیری نمایند.


به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، عناصر مغذی آووکادو می توانند سلولهای سرطانی دهان را از کار بیندازند و از خطر ابتلا به یک سرطان حاد دهان جلوگیری نمایند.

محققان دانشگاه اوهایو متوجه شدند آب آووکادوی هاس (Hass) رشد سلولهای مقدمه ساز ایجاد سرطان دهان را متوقف یا این سلولها را نابود میکند.

میوه های آووکادوی هاس به خاطر پوست زمختشان که از سبز به سیاه ارغوانی (در موقع رسیدن) می گراید، در جهان معروف هستند. در جهان بیش از 500 واریته آووکادو شناسایی شده که از همه بیشتر نوع هاس رواج پیدا کرده است. تاکنون در مورد دیگر انواع آووکادو تحقیقی انجام نشده است.

محققان در مقاله خود به تاثیر مصرف بلند مدت میوه و سبزی در کاهش ابتلا به انواع سرطان اشاره کرده اند. آنها مخصوصاً نتایج برخی تحقیقات در تاثیر میوه و سبزیجات با رنگهای تیره را شاهد آورده اند.

دراین تحقیق معلوم شد مواد شیمیایی گیاه ساخت (فیتوکمیکال) موجود در آووکادو میزان اکسیژن واکنش دهنده درون سلولها را افزایش می­دهد که این امر به مرگ سلولهای مقدمه ساز ایجاد سرطان می انجامد.

این تحقیق نشان می دهد مصرف مواد شیمیایی گیاه ساخت آووکادو در پیشگیری از سرطان دهان موثر است.

آووکادو یک سبزی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند ویتامین C، فولات، ویتامین E، فیبر و چربیهای غیر اشباع است. در عین حال فاقد سدیم و برای سلامت بدن بسیار موثر می باشد.

 

مترجم: سید محسن سنجری

منبع خبرگزاری کشاورزی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد