همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی مکانیک و برق در دانشگاه قم

پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی مکانیک و برق در دانشگاه قم

در سال تحصیلی آینده؛
دانشگاه قم در رشته‌های مهندسی مکانیک و برق دانشجو می‌پذیرد

قم - خبرگزاری مهر: معاون آموزشی دانشگاه قم از افزایش رشته‌های جدید در دانشگاه قم خبر داد و گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در رشته ‌های مهندسی مکانیک و برق دانشجو می ‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، دکتر مصطفی فضائلی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش رشته‌های جدید در دانشگاه قم خبر داد و عنوان کرد: مهندسی مکانیک و مهندسی برق (گرایش قدرت و الکترونیک) از جمله رشته ‌هایی هستند که در مقطع کارشناسی به رشته‌های موجود دانشگاه اضافه شده‌اند.

وی با بیان این‌که دانشگاه قم در سال تحصیلی جدید در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد، گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی جدید در رشته مهندسی مکانیک و برق (گرایش قدرت) از بین آقایان و مهندسی برق (گرایش الکترونیک) از بین خواهران دانشجو پذیرفته می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه قم تأسیس دانشکده‌ها و رشته‌های جدید متناسب با نیاز استان را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دانشگاه ذکر کرد و ادامه داد: پیشنهاد راه‌اندازی رشته‌های جدید نیز از دانشکده‌های وابسته به دانشگاه قم مطرح شده و در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که در صدد هستیم تا کارشناسی ناپیوسته رشته معماری را به دلیل وجود برخی مشکلات به کارشناسی پیوسته تبدیل کنیم، افزود: امکانات آن اعم از فضای فیزیکی و کارگاهی مهیاست و امیدواریم با اخذ مجوز آن از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به‌زودی موفق به پذیرش دانشجو در این رشته شویم که از نیازهای استان است.

فضائلی ضمن اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزشی از تدوین برنامه توسعه پنج ساله دانشگاه قم خبر داد و تصریح کرد: برنامه توسعه راهبردی دانشگاه با تأکید برافزایش رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلی و طراحی و راه‌اندازی رشته و گرایشهای جدید در راستای توسعه اموزش عالی هدفمند و ارزش محور بر مبنای آمایش سرزمین در دست تهیه است و در این زمینه از دانشکده‌ها درخواست کرده‌ایم تا برنامه‌ها و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: این پیشنهادها و برنامه‌ها در شورای راهبردی بررسی و بعد از تصویب اقدامات لازم صورت می‌گیرد.


http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1030601

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد