همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

وزارت بهداشت12 هزارو500 مجوز استخدام نیازدارد

وزارت بهداشت12 هزارو500 مجوز استخدام نیازدارد

برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت، مجوز ایجاد 12 هزار و 500 پست سازمانی برای تامین نیروهای مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و بیمارستانها ضروری است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق رئیس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت با بیان این مطلب افزود: به دلیل عدم وجود مجوز، نمی‌توانیم نیروهای لازم را برای مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و بیمارستانها جذب کنیم.
وی افزود: با افزایش جمعیت، قطعاً خدمات سلامت نیز باید توسعه یابد و در این راستا باید پست‌های مورد نیاز به منظور رسیدن به عدالت در جامعه تامین شود و لازم است دولت در جذب نیروی متخصص لازم در وزارت بهداشت توجه ویژه داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به سالمند شدن جمعیت کشور و لزوم توجه و مراقبت به این گروه سنی کشور گفت: برنامه انجام مراقبت‌های سالمندان در حال حاضر در 6 استان کشور از جمله همدان، اردبیل، سمنان و خوزستان به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است و این طرح از سال 89 در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و خانه‌های بهداشت سراسر کشور اجرا می‌شود.
دکتر مطلق در ادامه با اشاره به تربیت متخصصان طب اورژانس از سال 85 در کشور گفت: براین اساس با همکاری معاونت سلامت و معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال حاضر 50 نفر از متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌های استان‌های خوزستان، هرمزگان، فارس، کرمانشاه، کرمان، جیرفت، اصفهان، آذربایجان شرقی، مشهد، گیلان و مازندران مستقر شده‌اند. همچنین در تهران نیز 30 نفر از این متخصصان در بیمارستان‌های دولتی مستقر هستند و در مجموع با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، سال آینده تعداد دستیاران طب اورژانس افزایش می‌یابد.
وی از توزیع هزار دستگاه آمبولانس تا خرداد سال آینده در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر توزیع 500 آمبولانس در بیمارستان‌های کل کشور در حال انجام است. همچنین 500 آمبولانس دیگر نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده در مراکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی کشور توزیع می‌شود.
رییس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر جذب نیروی متخصص در وزارت بهداشت به منظور تحقق عدالت در سلامت گفت: با توجه به افزایش جمعیت کشور و تغییر الگوی بیماریها و ظهور بیماریهای نوپدید و تغییر هرم سنی جمعیت کشور به سمت سالمند شدن و احداث بیمارستانهای جدید و نیاز به تامین نیروی انسانی برای ارائه خدمات در این بیمارستانها، در اصلاح ساختار دستگاههای دولتی، کوچک‌سازی وزارت بهداشت با اهداف ایجاد عدالت در سلامت مغایرت دارد و دولت باید برای تامین نیروی انسانی لازم برای بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت کشور عنایت لازم را داشته باشد و در این زمینه مجوز 12 هزار و 500 پست سازمانی به وزارت بهداشت داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد