همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اعلام ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی


ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی اعلام شد

ظرفیت بیست و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی بالینی در 23 رشته مصوب فوق تخصصی اعلام شد که بر اساس میزان ظرفیت اعلام شده 305نفر در این دوره پذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در بیست وهفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی از اول آذر آغاز شده است و تا 14 آذر ماه در دانشگاههای علوم پزشکی ادامه دارد. آزمون کتبی این دوره در 15 بهمن ماه برگزار می شود.

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ظرفیت پذیرش در این آزمون را در 23 رشته فوق تخصصی پزشکی بالینی 305 نفر اعلام کرده است که این تعداد در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، کرمانشاه، بابل، کرمان، بقیة الله و گیلان پذیرفته می شوند.

بالاترین ظرفیت پذیرش با 87 نفر به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص دارد و کمترین میزان ظرفیت پذیرش به دانشگاههای علوم پزشکی بابل، کرمانشاه و گیلان با دو نفر ظرفیت تعلق دارد.

داوطلبان در گروه رشته های وابسته به داخلی می توانند در رشته های غدد درون ریز و متابولیسم، روماتولوژی، گوارش بالغین، ریه، نفرلوژی، خون و سرطان بالغین و بیماریهای قلب و عروق در آزمون شرکت کنند.

رشته های وابسته به اطفال در این دوره از آزمون رشته های قلب اطفال، نوزادان، خون و سرطان اطفال، کلیه اطفال، ایمنولوژی و آلرژی اطفال، گوارش اطفال، عفونی اطفال، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان، مغز و اعصاب کودکان، روماتولوژی اطفال و ریه اطفال است.

در رشته های وابسته به روانپزشکی رشته روانپزشکی اطفال برای شرکت داوطلبان وجود دارد. همچنین در رشته های وابسته به جراحی نیز رشته های جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی توراکس ، جراحی اطفال و جراحی قلب و عروق برای شرکت داوطلبان تعیین شده است.

ظرفیت رشته های گوارش و کبد بالغین با 34 نفر پذیرش بالاترین میزان پذیرش را دارد و در این میان رشته روماتولوژی اطفال و ریه اطفال کمترین میزان پذیرش را با 2 نفر ظرفیت دارند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ظرفیت های اعلام شده نهایی نبوده و در صورت تصویب شورای گسترش امکان افزایش و یا تغییر در آن وجود دارد.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=988710
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد