همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

لطفا درباره ی دانشگاه امام صادق (ع) توضیح دهید


لطفا درباره ی دانشگاه امام صادق (ع) توضیح دهید . چگونه دانشگاهی است .دارای چه شرایط و ویژگیهایی می باشد و معمولا با چه رتبه یا نمره ترازی می توان در این دانشگاه قبول شد ؟

  دانشگاه امام صادق (ع) با هدف تحقق علمی پیوند حوزه و دانشگاه و تربیت دانشجویان متعهد و متخصص در علوم حوزوی و دانشگاهی در سال 1361 تأسیس گردید.

  در این دانشگاه ، صلاحیت های اخلاقی و اعتقادی ، مقدم بر صلاحیت های علمی محض است ، لذا ارزش های معنوی و دینی در کنار استعداد بالای تحصیلی ، اصلی ترین شرط پذیرش در این مرکز علمی است.

  دانشگاه امام صادق (ع) به منظور فراهم نمودن فضای مناسب انتخاب آگاهانه از پذیرفته شدگان همه ساله یک اردوی پیش دانشگاهی برگزار می کند تا دانشجویان ضمن گفت و گو با مسئولان و استادان دانشگاه از نزدیک با شرایط و نحوه ی تحصیل در این دانشگاه آشنا شوند . تأکید بر فراگیری زبان های انگلیسی و عربی از جمله برنامه های این دانشگاه است. گفتنی است که در رشته معارف اسلامی و حقوق ، دروس به زبان انگلیسی و فرانسه تدریس می شود.

  همچنین مرکز تحقیقات دانشگاه در زمینه های گوناگون علوم انسانی فعالیت های قابل توجهی دارد و زمینه های مساعدی را برای فعالیت های پژوهشی دانشگاه فراهم آورده است. به نظر بسیاری از صاحب نظران ، ایجاد رشته های ترکیبی همچون معارف اسلامی و حقوق و یا معارف اسلامی و مدیریت به اعتبار و کارآیی بالا در زمینه علوم انسانی افزوده است. در این زمینه ، دانشگاه با استفاده از استادان برجسته کشور به طور تمام وقت و پاره وقت ، به غنای هر چه بیشتر آموزش می افزاید.

  این دانشگاه هر ساله در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترا دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشجو در دانشگاه امام صادق (ع) به صورت نیمه متمرکز ( از بین خواهران و برادران ) است .علاقه مندان به شرکت در گزینش دانشگاه امام صادق (ع) ضمن ثبت نام در آزمون سراسری و تکمیل و ارسال فرم مربوطه در دفترچه راهنمای آزمون سراسری ( دفترچه ی شماره 1 ) در صورت قبولی ، باید در مراحل دیگر آزمون (نظیر مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و یا علمی) شرکت کنند تا در صورت پذیرش ، اجازه ی ورود به دانشگاه امام صادق (ع) را داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد