همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت

  نکات مهم

  • جهت استفاده از سامانه از نسخه 51 به بعد مرورگر موزیلا فایرفاکس و یا نسخه 51 به بعد مرورگر کروم استفاده نمایید.
  • در طی زمان ثبت اطلاعات از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرورگر خودداری نمایید.
  • جهت خوداظهاری، مشخصات املاک و اطلاعات هویتی مالک و ساکنان آن نیاز است.
  • لطفاً پیش از ثبت نهایی، در وارد نمودن اطلاعات درخواست شده دقت فرمایید.
  • لطفاً به منظور انجام خوداظهاری از کامپیوتر شخصی، لپ‌تاپ یا تبلت استفاده نمایید.
سوالات متداول
  1. برای خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت به چه سامانه‌ای مراجعه کنم؟
    پاسخ: سامانه ملی املاک و اسکان کشور با آدرس amlak.mrud.ir جهت دریافت خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی شده و دارای اعتبار است.
  2. دفعه اولی هست که وارد سامانه می شود. پیغام می دهد کد ملی با شماره همراه سازگار نیست. چه کار باید بکنم؟
    پاسخ: برای ورود به سامانه لازم است با یک شماره همراه که مالکیت آن برای کدملی شما ثبت شده باشد وارد سامانه شوید.
  3. هنگامی که وارد سامانه می شوم املاکی را در سامانه نشان می دهد که قبلا فروخته ام. در این باره چکار کنم؟
    پاسخ: در قسمت تعیین تکلیف گزینه "کل ملک را واگذار کرده ام" یا "بخشی از ملک را واگذار کرده ام" را انتخاب نموده و مراحل بعدی را طی نمایید.
  4. ملکی به نام من به عنوان مسکونی ثبت شده، اما این ملک تجاریست. در این مورد چه کار باید کرد؟
    پاسخ: در قسمت اطلاعات ملک، نوع ملک و نوع کاربری آن را می توانید تغییر داده و کاربری و نوع آن را تعیین نمایید.
  5. خانه به نام من است، اما مستاجر در آن سکونت دارد. چگونه این مورد را ثبت کنم؟
    پاسخ: در قسمت تعیین تکلیف ملک بعد از انتخاب گزینه "من مالک هستم" و ورود اطلاعات ملک، در قسمت اطلاعات سکونت، گزینه "شخص دیگری ساکن است." را انتخاب کرده و اطلاعات مستاجر خود را در آن وارد نمایید.
  6. ملک را فروخته ام اما همچنان در بخش املاک تحت مالکیت آن را مشاهده می کنم. علت چیست؟
    پاسخ: بعد از تایید خریدار وضعیت ملک به فروخته شده تغییر می یابد.
  7. در سامانه نشان می دهد خانه من خالیست، اما خالی نیست. چکار کنم؟
    پاسخ: در قسمت تعیین تکلیف ملک بعد از انتخاب گزینه "من مالک هستم" و ورود اطلاعات ملک، در قسمت اطلاعات سکونت، وضعیت سکونت ملک را مشخص نمایید.
  8. ملک را فروخته ام یا ساکن دیگری در ملک من سکونت دارد، اما کد رهگیری ندارم. برای ثبت آن چه کنم؟
    پاسخ: وارد نمودن کد رهگیری برای ثبت فروش یا سکونت ملک الزامی نیست.
  9. می خواهم زمین خود را ثبت کنم. چه کنم؟
    پاسخ: نوع ملک خود را به قطعه زمین تغییر دهید و اطلاعات مورد نیاز را ثبت نمایید.
  10. در ثبت ملکم اشتباها اطلاعات نادرستی وارد کرده ام و ثبت نهایی هم کرده ام. برای ویرایش آن چه کنم؟
    پاسخ: امکان ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نهایی وجود ندارد. لازم است در وارد نمودن اطلاعات خود دقت لازم را به عمل آورید.
  11. منظور از اقامتگاه اصلی و فرعی چیست؟
    پاسخ: اقامتگاه اصلی اقامتگاهی است که در آن زندگی می کنید و اقامتگاه فرعی اقامتگاه دوم خانواده شماست.
  12. وارد سامانه که می شوم فهرست املاک را به من نشان نمی دهد. علت چیست؟
    پاسخ: لطفا ابتدا اقامتگاه اصلی خود را ثبت نمایید، سپس فهرست املاک شما قابل مشاهده خواهد بود.
  13. اولین بار است که می خواهم وارد سامانه بشوم (یا رمز عبور خود را فراموش کرده ام). در صفحه سماوا میخواهم کد ملی خود را وارد نمایم، اما کد ملی وارد نمی شود. در این باره چکار باید کرد؟
    پاسخ: لطفا اطمینان حاصل کنید از مرورگرهای به روز Google Chrome یا Mozilla Firefox استفاده می کنید.
  14. مشخصات یکی از املاکم در سامانه نیست. چه کار کنم؟
    پاسخ: لطفا در قسمت املاک تحت مالکیت روی گزینه افزودن ملک کلیک کرده و مشخصات آن را ثبت نمایید.
  15. یکی از املاکم را در تعیین تکلیف اشتباها زدم متعلق به من نمی باشد. چگونه آن را برگردانم؟
    پاسخ: لطفا در قسمت املاک تحت مالکیت روی گزینه افزودن ملک کلیک کرده و مشخصات آن را ثبت نمایید.
  16. وضعیت سکونت ملکم تغییر کرده است. برای ثبت آن چه کار کنم؟
    پاسخ: لطفا در قسمت املاک تحت مالکیت در کنار ردیف ملک خود روی گزینه ثبت یا تغییر ساکن کلیک کرده و وضعیت جدید سکونت ملک خود را ثبت نمایید.
  17. ساکنان دیگر اقامتگاه خودم را چگونه ثبت نمایم؟
    پاسخ: لطفا در قسمت اقامتگاه ها در کنار ردیف اقامتگاه مورد نظر، روی گزینه ساکنین کلیک کرده و مشخصات دیگر ساکنان اقامتگاه خود را ثبت نمایید.
  18. اقامتگاه خود را در سامانه نمی بینم. چه کار کنم؟
    پاسخ: لطفا در قسمت اقامتگاه ها روی گزینه افزودن اقامتگاه کلیک کرده و مشخصات آن را ثبت نمایید.
  19. می خواهم اقامتگاه خود را تغییر دهم. چگونه اقامتگاه قبلی خود را حذف کنم؟
    پاسخ: لطفا در قسمت اقامتگاه ها در کنار ردیف اقامتگاه قبلی خود روی گزینه اتمام سکونت کلیک کرده و تاریخ پایان سکونت در آن را درج کنید. سپس مشخصات اقامتگاه جدید خود را ثبت نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد