همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

استعلام سابقه تامین اجتماعی

  

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی با استفاده از کد ملی

دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی با استفاده از کد ملی

بر اساس قوانین ایران، تمامی افراد شاغلی که مشمول مقررات قانون کار باشند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند. به عبارت دیگر، کارفرمایان مکلفند تمامی پرسنل خود را در صورتی‌ که قرارداد آن‌ها مشمول قانون کار باشد، تحت نظر یکی از مراجع معتبر، بیمه کنند. در بین انواع خدمات بیمه‌ای موجود در کشور، بیمه تامین اجتماعی را می‌توان رایج‌ترین بیمه در بین کارگران دانست. در این مطلب قصد داریم تا شما را با سوابق بیمه تامین اجتماعی و آسان‌ترین روش برای مشاهده سوابق بیمه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.


کاربرد مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

همان‌طور که بالا به آن اشاره کردیم، یکی از حقوق کارگران، استفاده از خدمات بیمه‌ای‌ست. خدمات بیمه می‌تواند در قالب حقوق بازشستگی، بیمه حوادث کار، امور درمانی، از کار افتادگی و سایر موارد، استفاده شود. اما از کجا می‌توان مطمئن شد که کارفرما به تکلیف خود مبنی بر بیمه کردن کارگران، عمل کرده؟ آیا می‌توانیم هر ماه وضعیت بیمه‌مان را خودمان بررسی کنیم؟

برای بررسی سوابق بیمه تامین اجتماعی راه‌های مختلفی وجود دارد. در اینجا به بررسی هریک از این روش‌ها پرداخته‌ایم.


روش‌های استعلام سوابق بیمه

پیش از این برای دریافت سوابق بیمه لازم بود کد ملی خود را به همراه رمز مربوطه وارد کنید. اما از آن‌جا که معمولا افراد این رمز را نداشتند، برای مشاهده سوابق خود با مشکل روبرو می‌شدند. اکنون با تغییرات ایجاد شده در سامانه تامین اجتماعی، دیگر نیازی به کد بیمه نیست. با این تغییرات، شما می‌توانید با وارد کردن کد ملی، سوابق خود را دریافت کنید.


برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود، می‌توانید از یکی از این چهار روش زیر استفاده کنید:

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد دستوری  USSD

روش دیگری که برای مشاهده سوابق بیمه قرار داده شده، استفاده از کدهای دستوری تلفن همراه است.

  • اگر خط تلفن همراه شما از اپراتور همراه اول است. با شماره‌گیری کد #۱۴۲* (ستاره ۱۴۲ مربع) می‌توانید سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید.
  • و درصورتی که سیمکارت ایرانسل یا رایتل دارید با شماره‌گیری کد #۱۴۲۰* (ستاره ۱۴۲۰ مربع) سوابق خود را دریافت کنید.

سایت بیمه تامین اجتماعی

اگر برای اولین‌بار است که از سایت بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنید، ابتدا باید در سایت ثبت‌‌نام کنید. برای ثبت نام باید به سایت تامین اجتماعی به نشانی account.tamin.ir مراجعه نمایید. البته در حال حاضر، امکان ثبت‌نام از طریق سایت وجود ندارد و شما تنها می‌توانید از طریق سایت تامین اجتماعی، سوابق بیمه خود را مشاهده نمایید.

پس از ورود به سایت تامین اجتماعی، این تصویر برای شما نشان داده می‌شود.

سایت سازمان تامین اجتماعی
سایت تامین اجتماعی | ثبت‌یار

بعد از طی کردن مراحل ثبت‌نام، می‌توانید سوابق بیمه خود را  با وراد کردن کدملی و گذر واژه، به راحتی مشاهده کنید.

سایت بیمه تامین اجتماعی
بررسی سوابق بیمه تامین اجتماعی | ثبت‌یار

 مراجعه حضوری

یکی دیگر از روش‌های مشاهده سوابق بیمه، مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های بیمه است. با حضور در این شعب و پرس‌وجو از کارشناس مربوطه می‌توانید به سوابق خود دسترسی داشته باشید.

نکته: البته با توجه به سهولت دسترسی به سوابق از طریق سایر روش‌ها، دیگر این روش توصیه نمی‌شود. امروزه با شماره‌گیری کدهای دستوری با چند کلیک و ورود اطلاعات ساده، می‌توانید تمامی سابقه خود را دریافت کنید.

نرم افزار تلفن همراه باجه شهروندی

آخرین روش برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن است. با نصب اپلیکیشن My tamin بر گوشی تلفن همراه خود، می‌توانید با ورود کدملی، سوابق خود را مشاهده کنید.


 کلام آخر

با روش‌های معرفی شده، هر فرد بیمه شده می‌تواند سوابق بیمه‌ای خود از ابتدای بیمه شدن تا انتهای آن را مشاهده کرده و از وضعیت خود مطلع شود. سوابق بیمه از این جهت اهمیت دارد که اگر فردی بین ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد، می‌تواند بازنشسته شود. به همین دلیل، پرداخت دقیق و ماهیانه حق بیمه بسیار مهم می‌شود. زیرا با تاخیر در پرداخت یا عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، حساب بازنشستگی فرد با مشکل روبرو می‌شود.

بنابراین خوب است که به صورت دوره‌ای سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را بررسی کنید. در این صورت اگر نقص و مشکلی وجود داشت می‌توانید سریع آن را پیگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد