همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طراحی قبض جدید برق


  

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با اشاره به طراحی قبض جدید برق گفت: هدف از طراحی قبض جدید برق افزایش آگاهی مردم نسبت به نحوه مصرف است که اطلاعات لازم برای تغییر نگرش و بهبود وضعیت مصرف برق را در ۱۰ بخش مختلف به مشترکان ارایه می‌دهد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت نیرو (پاون)، "عبدالامیر یاقوتی" ویژگی قبض جدید را ایجاد یک سیستم ارتباط موثر با مشترک در بستر دیجیتال عنوان کرد که علاوه بر ارسال پیامکی قبض برق، مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز و موثر در تغییر نگرش و رفتار مصرفی مشترکان از طریق آدرس الکترونیکی ارسال شده در پیامک قبوض، قابل دسترس است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با بیان اینکه طراحی قبض جدید مبتنی بر دانش بومی و با استفاده از تجارب سایر کشورها از ۱۰ بخش تشکیل شده است، اظهار داشت: در بخش نخست، قبض برق به شکل سابق درج شده و بخش دوم چگونگی مصرف برق مشترک نسبت به مشترکان اطراف و سایر مشترکان آن شهرستان مقایسه و فاصله مشترک با الگوی کم مصرفی از طریق یک منحنی میله‌ای نمایش داده می‌شود.


یاقوتی افزود: بخش بعدی به نمایشگر عقربه‌ای اختصاص دارد که وضعیت قرارگیری مشترک به لحاظ الگوی کم مصرفی، خوش مصرفی و پرمصرفی را نشان می‌دهد و در بخش چهارم وضعیت مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل و پیش بینی میزان مصرف دوره بعد، قابل رویت است و به مشترک نشان می‌دهد در صورت کنترل مصرف، ضمن حذف جرایم پر مصرفی، امکان بهره‌مندی از تعرفه برق امید را دارد.
وی بخش پنجم را نمایانگر رتبه مصرفی مشترک در سطح شهر و در مقایسه با سایر مشترکان ذکر کرد که نشان می‌دهد چه تعداد مشترک کمتر از انشعاب برق آن قبض مصرف می‌کنند.


وی افزود: در بخش بعدی میزان پاداش یا هزینه عدم رعایت الگوی مصرف مشترک به همراه مبلغ قبض و مهلت پرداخت درج شده و علاوه بر آن وضعیت ولتاژ برق مشترک در زمان قرائت کنتور که به صورت مکانیزه برداشت شده، درج شده است. لازم به‌ذکر است این امکان با توجه به امکانات اندازه گیری، فعلا مربوط به مناطق شهری است و در قالب یک برنامه حداکثر ۴ ساله در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.
یاقوتی از درج نمودار بصری در بخش هفتم خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی افزایش یا کاهش مصرف برق مشترک نسبت به دوره مشابه سال قبل را اعلام می‌کند و در بخش بعدی ابزارهای جدید افزایش کیفیت خدمات برق مانند سامانه "برق من" یا لینک مربوط به خدمات غیر حضوری و غیره معرفی می‌شود.


وی با اشاره به درج محتوای آموزشی با عنوان "بیشتر بدانیم بهتر مصرف کنیم" در بخش نهم، از معرفی ویژگی‌ها و نحوه استفاده صحیح از لوازم برقی پرمصرف در این بخش خبر داد و بخش پایانی قبض جدید برق را حاوی تصویر و مشخصات مامور قرائت کنتور و تاریخ مراجعه بعدی ذکر کرد.


یاقوتی قبض جدید را حاوی اطلاعات دینامیکی ذکر کرد که به طور آزمایشی و برای مدت ۶ ماه به اجرا درآمده و اصلاحات لازم بر اساس دیدگاه مشترکان در آن لحاظ خواهد شد.


وی ضمن توصیه به مشترکان درخصوص نصب نرم افزار کاربردی "برق من" و بهره‌مندی از مزایای این نرم افزار خاطرنشان کرد: مشترکان فاقد گوشی هوشمند نیز می‌توانند از طریق اینترنت و مراجعه به آدرس bargheman.com قبض جدید برق را دریافت و از ۴۰ خدمت غیرحضوری برق با امکان پیگیری مراحل درخواست، بهره‌مند شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد