همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی

  سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

ماجرای پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی چیست؟

ماجرای پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی چیست؟

تابناک اقتصادیبعد از شیوع ویروس کرونا در ایران و کاهش رفت و آمدهای مردم، کسب و کارها با مشکلات جدی مواجه شدند و بیکاری در دوران شیوع ویروس کرونا در مقایسه با گذشته افزایش یافت و همین باعث شد تا قدرت خرید خانوارها به شدت کاهش یابد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ دولت برای خروج از دوران رکودی که کرونا بر اقتصاد ایران تحمیل کرده بود، راهکارهایی را در نظر گرفت که یکی از اینها پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به خانوارها برای تحریک سمت تقاضا و به چرخش درآوردن چرخ کسب و کارها بود.

در ۱۸ فروردین ماه سال جاری بود که رئیس جمهور روحانی گفت: تسهیلات یک میلیون تومانی با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است که مدت زمان بازپرداخت آن ۲۴ ماهه (دو ساله) خواهد بود و چند ماه هم تنفس داده می‌شود و بازپرداخت از مهر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد.

اما در ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ که جلسه ستاد اقتصادی دولت برگزار شد، جزئیات پرداخت و نحوه بازپرداخت وام یک میلیون تومانی تغییر کرد و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای شرایط و ضوابط بهره مندی از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا ویژه یارانه بگیران را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: به منظور حمایت از خانوارهای ایرانی که تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می کنند و علاقه مند هستند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه 31 /1/ 99 از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است  به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک هایی که  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.

تاکید می شود برای اعلام تقاضا، هیچ گونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه جاری به همه سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد اجرای ۴ بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است.

شرایط تسهیلات به شرح زیر است؛

  • مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی خواهد بود.
  • اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ  ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.
  • گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط، تغییر دهند.
  • درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات  فوق را  ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید. این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

در 23 خرداد ماه سال جاری بود که حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی با اعلام پایان واریز وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرستان خانوار در تاریخ بیست و دوم خردادماه ۹۹ افزود: در روز ۲۲ خرداد، ۸۶۷ هزار و ۲۵ خانوار، تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا را و در مجموع ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ سرپرست خانوار یارانه بگیر، معادل ۸۷ درصد از خانوار‌های یارانه بگیر، تسهیلات مذکور را دریافت کردند. پرونده این تسهیلات به صورت رسمی بسته شد.

 

اما ماجرای پیامک اخیر پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا

با پایان دور اول پرداخت تسهیلات به خانوارها، از روز گذشته مورخه ۷ تیرماه ۱۳۹۹ پیامکی با سرشماره V.Refah برای پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا به برخی از سرپرستان خانوار‌های یارانه بگیر ارسال شد.

در متن پیامک ذکر شده بود؛

"سرپرست محترم خانوار

تسهیلات یک میلیون تومانی دوران کرونا قبلا به حساب یارانه شما واریز شده است اگر متقاضی تسهیلات تکمیلی به مبلغ یک میلیون تومان بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید لطفاً از طریق همین خط تلفن همراه ،حداکثر تا 5 روز آینده عدد ۱ را به ۶۳۶۹ ارسال نمایید."

ماجرای پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا چیست؟

حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا روز جاری مورخه هشتم تیرماه سال جاری در حساب کاربری خود در توییتر در این باره نوشت: «۷ تیرماه، با سرشماره v.Refah برای ۹۱۰ هزار سرپرست خانواری که کد ملی خود را به اشتباه یا با شماره تلفن همراه دیگران ارسال کرده بودند، پیامک مجدد ارسال شد. این افراد حداکثر ۵ روز از زمان دریافت پیامک مهلت دارند کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، به ۶۳۶۹ پیامک کنند.

برای خانوار‌های ۵ نفر و بیشتر که پیش از این، تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند نیز پیامک ارسال کردیم تا به این خانوار‌ها یک میلیون مازاد بر تسهیلات قبلی پرداخت شود. در پاسخ پیامک باید کد ملی سرپرست را با سیم کارتی که بنام وی است به ۶۳۶۹ پیامک نمایند.

موضوع پرداخت مرحله دوم تسهیلات یک میلیون تومانی صحت ندارد. این پیامک‌ها صرفا به ۹۱۰ هزار خانواری که در ارسال پیامک اشتباه کرده بودند و خانوار‌هایی که مشمول وام یک میلیون مازاد می‌شوند، ارسال شده است.»

ماجرای پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا چیست؟

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: حدود چهار میلیون خانوار هستند که مشمول یک میلیون تومان تسهیلات بیشتر می شوند. وی افزود: بخشی از اطلاعات در این زمینه، خانوارهایی است که وزارت کشور برای ما ارسال کرده است و برخی از خانوارها هم بالای 5 نفر و بیشتر هستند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در مورد محل تامین منابع این تسهیلات گفت: نظام بانکی اعتبار را در نظر گرفته است و کسانی که پیامک برای آن ها ارسال شده است پنج روز مهلت دارند. وی در مورد تاریخ واریز این تسهیلات نیز گفت: تاریخ واریز متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد