همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۳ هزار محیط بان و کارشناس در محیط زیست استخدام می شود

  ۳ هزار محیط بان و کارشناس در محیط زیست استخدام می شود


 معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای چابک سازی سازمان و تامین نیازها ۳ هزار محیط بان و کارشناس محیط زیست در مدت ۱۰ سال استخدام می شوند.

به گزارش بازارکار به نقل از  مهر، مراسم تکریم حسن پسندیده مدیرکل سابق و معارفه حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، داود محمدی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان قزوین در مجلس شوری اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، مدیران استان، معاونان  و کارکنان حفاظت محیط زیست در سالن دانشگاه پیام نور برگزار شد.

اصغر دانشیان در این مراسم اظهارداشت: توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست شکل نمی گیرد و اگر به این موضوع اهمیت ندهیم باید هزینه های زیادی را در کشور متحمل شویم.

وی بیان کرد: بسیاری از طرح های توسعه بدون نگاه کارشناسی و منطقی به امور زیست محیطی موجب شده در حین اجرا با چالش های جدی مواجه شویم که در این راستا این غفلت ها نگران کننده است.

دانشیان تصریح کرد: خشک شدن جنگل ها، تالابها، تجاوز به حریم رودخانه ها و بروز ریزگردها از مهمترین چالش های کشور است که اگر نتوانیم از گسترش آن جلوگیری کنیم در آینده با بحرانهای جدی مواجه می شویم.

 معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: اخیرا به همراه دکتر کلانتری ریاست سازمان بازدیدی از محور قزوین به الموت و تنکابن داشتیم که واقعا نگران شدیم و این سوال را مطرح کردیم که چه ضرورتی ایجاب کرد تا این جاده احداث شود.

وی بیان کرد: در مسیری که تعداد روستاهای آن نیز بسیار کم است با چه توجیهی باید جنگل و محیط طبیعی را تخریب کنیم تا یک جاده در دل طبیعت ایجاد کنیم و گونه های جانوری و چشم اندازهای منطقه را نابود کنیم.

دانشیان گفت: بی توجهی به ابعاد مختلف محیط زیست موجب شده که باید در سالهای آینده به جای ماهی در دریا فقط پلاستیک صید کنیم و به جای مرتع شاهد زباله در دشتهای و جنگل های خود در استان سرسبزی مانند مازندران باشیم.

وی اضافه کردک امروزه در کشورهای اسکاندیناوی استفاده از پلاستیک ممنوع شده وای دشت ها و کوستانها و دریاهای ما مملو از پلاستیکی شده که بلای جان طبیعت ماست.

مدیران استانها اختیارات بیشتر می گیرند

ی اضافه کرد:در گذشته همه تصمیمات به صورت متمرکز در تهران گرفته می شد اما ریاست سازمان با تفویض اختیار به استانها درصدد پاسخگو کردن مدیران استانها هستند و از این پس اگر محیط زیست دچار مشکلی در استانی شود باید مدیران محلی تصمیم گرفته و پاسخگو باشند.

 دانشیان اظهارداشت: تا زمانی که محیط زیست خود را مانند خانه خود ندانیم به نتیجه نمی رسیم و فرهنگسازی باید در همه عرصه ها و همه گروهها صورت گیرد تا به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در ۹۰۰ شهر نماز جمعه برپا می شود و این تریبون، مدارس و دانشگاهها و مساجد بهترین مکان تبلیغ برای فرهنگ سازی در مورد محیط زیست است که از آن غفلت کرده ایم.

دانشیان تصریح کرد: نهضت فرهنگ سازی را در سازمان محیط زیست آغاز کرده ایم و تلاش می کنیم تا این فرهنگ در توسعه نقش خود را ایفا کند.

وی اضافه کرد: ای کاش رسانه های گروهی بویژه رسانه ملی به اندازه تبلیغ یک پفک به فرهنگ سازی در خصوص محیط زیست اهمیت می دادند تا وضعیت بهتری داشته باشیم اما این دغدغه هنوز در بسیاری از حوزه های کشور جدی نیست.

سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس استخدام می شوند

دانشیان در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان محیط زیست گفت: با هماهنگی انجام شده قرار است سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس در این سازمان استخدام شوند که در مدت ۱۰ سال بیش از ۳ هزار نفر به نیروهای سازمان اضافه خواهد شد.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در سازمان جدی است و هنوز نیروهای ورودی سال ۹۶ جذب نشده اند و در سال گذشته نیز مجوز استخدام ۳۳۰ نفر هنوز به نتیجه نرسیده است.


وی گفت: در توجه به شایسته سالاری در این سازمان جدی هستیم اما متاسفانه کمترین دریافت را داریم و مظلوم ترین سازمان کشور هستیم و که باید افزایش ۳۰ درصدی حقوق در آن اعمال شود.

دانشیان یادآورشد: لایحه حفاظت محیط زیست در مجلس به همه سازمان های دارای یگان تسری داده شد که چون بار مالی داشت از سوی شورای نگهبان برگشت خورد و برای اصلاح آن در حال پیگیری هستیم تا محیط بانان هویت بگیرند تا در صورت برخورد با متخلفان و داشتن شاکی دچار مشکلات جدی حقوق نشوند.

وی اضافه کرد: اگر محیط بان از اسلحه استفاده کند باید حمایت شود و موضوع قانون حیوان آزاری هم در مجلس پیگیری می شود که امیدواریم به نتیجه برسد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حسن پسندیده مدیر سابق، حسن عباس نژاد به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
آرزو نظامی 8 - مهر‌ماه - 1398 ساعت 14:48 http://Arezo-nezami68@yahoo.com

مدرک منابع طبیعی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد