همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش نرخ دلار باعث خروج ۶ هزار تن گندم از کشور شد


  

افزایش نرخ دلار باعث خروج ۶ هزار تن گندم از کشور شد

ایسنا : مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با بیان اینکه دولت باید نرخ خرید تضمینی گندم را به صورت منطقی و بر اساس هزینه های تولید تعیین کند، گفت: این عدم تناسب باعث شد که در سال جاری ۶ هزار تن گندم با تبدیل شدن به آرد از کشور خارج شود.

علی خان‌محمدی مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی  درباره گمانه زنیها درباره نرخ ۱۵۸۷ گندم برای سال زراعی آینده، اظهار کرد: نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در همین حدود است اما پیشنهاد بخش خصوصی به دولت ۱۸۰۰ تومان است و به نظر می رسد نرخ  ۱۵۸۷ تومان برای سال زراعی آینده قطعی باشد.

 

وی افزود: با وجود اعلام این نرخ توسط یکی از نمایندگان اعلام شده است اما شورای اقتصاد هنوز این نرخ را به طور رسمی اعلام نکرده است.

 

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی ادامه داد: در صورتی که نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس افزایش هزینه های تولید و تورم موجود در کشور به صورت منطقی تعیین نشود، احتمال خروج گندم تولیدی از کشور به دلیل ما به اتفاوت نرخ ارز وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز ۶ هزار تن گندم به دلیل افزایش نرخ ارز و به صرفه بودن صادرات ، با تبدیل شدن به آرد از کشور خارج شد.

 

خان‌محمدی با بیان اینکه هزینه های تولید در بخش کشاورزی افزایش یافته است گفت: قیمت تراکتور در سال جاری به یکباره ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و نرخ نهادهای تولید افزایش یافته است و باید نرخ خرید تضمنی محصولات کشاورزی براساس هزینههای تولید جدید تعیین شود.

 

بنابراین  گزارش، عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص در خواست افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط گندم کاران  اظهار داشته بودکه نرخ خرید تضمینی گندم در شهریورماه به قیمت هر کیلو یک هزار و پانصد و هشتاد و هفت تومان اعلام شد که به موقع و مناسب است.

 

گفتنی است نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۳۰۰ تومان است که در مقایسه با سال قبل از خود تنهاحدود ۲ درصد افزایش دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد