همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

طرز تهیه کیک هویج و گردو

http://sara.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/06/31/635785175636951349_M.jpg

  

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مواد لازم: تخم‌مرغ: 3 عدد، آرد: 3 لیوان، شکر: یک و نیم لیوان، روغن مایع: نصف لیوان، ماست: نصف لیوان، شیر: سه‌چهارم لیوان، وانیل: یک قاشق چایخوری، گردو: یک فنجان، پودر نارگیل: نصف لیوان، هویج رنده شده: 3 لیوان، بکینگ پودر: دو قاشق چایخوری

طرز تهیه: ابتدا فر را روشن کنید تا در حین تهیه مواد کیک گرم شود؛ سپس تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و شکر را به همراه وانیل به آن اضافه کنید. هم‌زدن این مواد را تا حل شدن شکر و کرم‌رنگ شدن تخم مرغ‌ها ادامه دهید.

سپس روغن را اندک اندک به کیک اضافه کنید. در این مرحله نوبت به شیر و ماست می‌رسد. این دو را نیز به مایه کیک بیفزایید. بهتر است در تهیه کیک‌ها از ماست کمی ترش استفاده کنید تا پس از پخت طعم بهتری ایجاد شود. در این مرحله همزن را کنار بگذارید و گردو خرد شده، نارگیل و هویج را به کیک بیفزایید. آرد را به همراه بکینگ‌پودر سه بار الک کنید و در این مرحله آهسته به مایه بیفزایید.

کف قالب کیک را کاغذ روغنی بیندازید و مواد را کف قالب بریزید. حجم این کیک بعد از پخت دو برابر خواهد شد بنابراین در انتخاب قالب کیک دقت کنید تا کیک از آن بیرون نریزد. حرارت فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت 40 دقیقه صبر کنید تا کیک حاضر شود. می‌توانید برای اطمینان از زمان پخت یک چنگال را در وسط کیک فرو ببرید. در صورتی که مواد کیک به آن نچسبد فر را خاموش کنید. بهتر است بلافاصله بعد از خاموش شدن فر کیک را خارج نکنید و چند دقیقه صبر کنید تا پف کیک از بین نرود. سپس روی کیک هویج را با مقداری پودر قند تزئین کنید و بعد از خنک شدن برش بزنید.

چاردیواری - ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد