همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آموزش و پرورش عشایری خوزستان با کمبود معلم مواجه است


  

قنبری:
آموزش و پرورش عشایری خوزستان با کمبود معلم مواجه است
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: هم اکنون با کمبود ۳۰۰ معلم مواجه هستیم که انتظار می رود در بحث استخدام نیروهای جدید، این کمبودها را مد نظر داشته باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید قنبری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان عشایری خوزستان که در تالار طلائیه ناحیه چهار اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خون شهید مطهری، هنوز جاری و پربرکت بوده و نقشه راه معلمان را برای چگونگی دفاع از استقلال و آزادی کشور ترسیم کرده است. این خون طومار سنگین استعمار، استثمار و استبداد را در هم پیچانیده و سند مظلومیت انقلاب اسلامی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب است.
قنبری ادامه داد: آموزش و پرورش عشایر خوزستان هم اکنون بیش از ۱۴ هزار دانش آموز عشایری را که به لحاظ جمعیت در میان مناطق کشوری رتبه سوم و در خوزستان رتبه اول را دارند تحت پوشش تحصیلی کامل درآورده ایم. همچنین با هفت استان همجوار خود در خصوص اقوام کوچرو (عشایر) مراوده داریم.
وی افزود: نقش معلم در جامعه یک نقش بی بدیل بوده و با حیاط جامعه عجین شده است. این نقش در حقیقت درست مثل نقش اکسیژن برای زمین است. نقش معلمان در تربیت کودکان از نقش خانواده ها عمیق تر و بالاتر است.
مدیرآموزش و پرورش عشایر خوزستان خطاب به مسئولان گفت: معلمان عشایر در مدارس فقیر مناطق محروم مشغول به خدمت هستند گرچه امروز گمنام هستند ولی با اسطوره شدن کودکانی که تربیت می کنند فردا و نسل آینده را مدیون و وامدار خود می کنند.
قنبری بیان کرد: یک معلم می تواند با اعجاز کلمات و نگاه نافذ، روش علمی و رفتار الهی مسیر زندگی انسان را تغییر دهد. معلم می تواند نهال محبت را در جامعه کاشته و آن را مالامال از عشق کند. سینه معلم صندوقچه اسرار و محرم راز و غمگسار دردمندان است.
وی عنوان کرد: معلم در واقع قطب نمای جغرافیای زندگی بشر است. البته معلمان به عنوان مرشدان پیر و جوان، معتمدان و صالحان باید بزرگی خود را حفظ کرده و تکلیف و نقش الهی خود را انجام داده و نیازهای جامعه را درک و شناسایی کنند. همچنین باید تعهد لازم برای پاسخگویی به سایر مطالبات مردم را داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان خطاب به معلمان عشایری حاضر در مراسم گفت: در حقیقت شما عصاره یک هزار و ۱۰۰ معلم فداکار عشایری هستید که از سلسله کوه های زاگرس تا دهانه خلیج فارس مشعول نورافشانی هستید.
قنبری یادآور شد: معلم باید همواره خود و مخاطبش را آسیب شناسی کند البته در ضلع دیگر حاکمیت، دولت، مجلس، قانونگذاران و تصمیم سازان باید به فرآیند معلم مدار در جامعه توجه کرده و حمایت های همه جانبه خود را دریغ نکنند. در حقیقت اوج معلم به معنای اوج ملت است.
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از ۲۵۰ معلم عشایری تجلیل شد. مشاعره دختر ۶ ساله، پخش موسیقی سنتی توشمال توسط گروه آسماری، اجرای سرود گروه دانش آموزان عشایری فدک شهرستان لالی و اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه های جانبی این مراسم هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد