همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم با اجرایی شدن سد شیوباشت فراهم می‌شود


  

مشاور مدیرعامل و مجری طرح ملی سد «شیو» باشت:
۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم با اجرایی شدن سد شیوباشت فراهم می‌شود
مشاور مدیرعامل و مجری طرح ملی سد «شیو» باشت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می‌شود در زمان اجرای سید «شیو» باشت در این استان، ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم فراهم شود.
«ابوالقاسم محمدزاده» در گفت‌و‌گوی اختصاصی با ایلنا از یاسوج افزود: فرصت‌های شغلی عنوان شده بغیر از فرصت‌هایی است که در زمان بهره برداری سد و فعالیت‌های کشاورزی در پایین دست فراهم خواهد شد.
وی با تشریح چگونگی روند کنونی سد «شیو باشت»، اظهارداشت: این سد در منطقه‌ای بانام «کناره رستم» احداث که ارتفاع آن از پایه ۶۵ متر و حجم تنظیمی مخزن ۹۷ میلیون مترمکعب است.
مشاور مدیرعامل و مجری طرح ملی سد «شیو» باشت، تامین آب اراضی مناطق کناره، چال موره، لیراب، کوپن، باشت، خان احمد، علی آباد، شمال جاده و امامزاده جعفر (ع) گچساران در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار بهمراه تامین آب شرب و صنعت روستا‌ها، شهر باشت و بخشی از منطقه رستم فارس از مهم‌ترین اهداف احداث این سد برشمرد.
محمدزاده گفت: مجوز تخصیص آب اخذ شده توسط شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ۸۱ میلیون مترمکعب بوده و ۱۶ میلیون مترمکعب دیگر نیز در حال بررسی است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح قرار است از طریق فاینانس خارجی (کشور چین) به مبلغ ۴۹۶ میلیارد تومان بدون سامانه انتقال و شبکه صورت گیرد، یادآورشد: هم اکنون بعد از فراخوان و ارزیابی‌های کیفی و برگزاری مناقصه، کنسرسیوم اجرای طرح یعنی شرکت قرارگاه خاتم الانبیاء شاخه توسعه آب تابان بعنوان پیمانکار، شرکت مهندسی مشاور سکو باعنوان مشاور طرح و شرکت ساینومک بعنوان فاینانس چینی مشخص شده است.
مشاور مدیرعامل و مجری طرح ملی سد «شیو» باشت گفت: این طرح دارای مجوز تخصیص آب، مطالعات فاز اول زیست محیطی و پدافند غیرعامل بوده و مطالعات تکمیلی آن از جمله ژئوتکنیک و نقشه برداری محدود مخزن در حال انجام بوده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمدزاده افزود: طرح سد «شیو باشت» دارای مجوز کمیسیون ۲۱۵ به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که پس از برگزاری مناقصه، مجوز مذکور با رقم ۴۹۶ میلیارد تومان برای اصلاح به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد.
وی از ارسال درخواست مجوز شورای عالی اقتصادی از وزارت نیرو به معاونت راهبردی ریاست جمهوری خبرداد و یادآورشد: بانک عامل اجرای طرح سد «شیو باشت» بانک کشاورزی باهدف فرایند فاینانس مشخص شده است.
مشاور مدیرعامل و مجری طرح ملی سد «شیو» باشت گفت: «دکتر تاجگردون» نماینده گچساران و باشت، «دکتر خادمی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان وزارت نیرو ‌‌نهایت همکاری را با شرکت آب منطقه‌ای استان بعمل آورده و امیدواریم با ادامه همراهی‌ها، این طرح در سالجاری شروع شود.
محمدزاده افزود: در صورت صدور مجوز جدید کمیسیون ۲۱۵، موافقت شورای عالی اقتصاد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و گشایش LC (حساب مشترک بانک‌های ایران و چین)، طرح سد «شیو باشت» تا پایان سال آینده به اجرا درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح سد «شیو باشت»، روستاهای بکرعلیا و سفلی ونظرآباد در محدوده دریاچه سد قرار خواهند گرفت، یادآورشد: روستاهای کناره در حریم پایین دست و روستاهای گل بابکان و تیرازجان در حریم بالایی سد قرار می‌گیرند که شرکت آب منطقه‌ای نسبت به جابجایی و اسکان دوباره ذکرشده و تملک اراضی واقع در مخزن سد در حال بررسی است.
مشاور مدیرعامل و مجری طرح ملی سد «شیو» باشت گفت: سامانه انتقال آب شرب و کشاورزی بعلاوه تصفیه خانه ۲ طرح سدهای «شیو» و «تنگ سرخ» مطالعات فاز دوم آن‌ها در حال اجرا بوده و با پیگیری‌های شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، هر ۲ طرح بصورت فاینانس در حال بررسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد