همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کمتر از نیم درصد اعضاء سازمان موفق به اخذ پروانه کارشناس رسمی در طول شش دوره شدند


 

 مراسم تحلیف ششمین دوره کارشناسان رسمی سازمان با حضور ۲۱۲ کارشناس رسمی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، اعضای شورای مرکزی، معاونین و مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی ۲۱ اسفندماه ۹۳ در سالن نعمتی جم وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، فتح اله ابوعلی، نایب رییس شورای مرکزی به عنوان نماینده کارشناسان رسمی دوره ششم ضمن تبریک به کارشناسان رسمی اظهار داشت: از نهادهای دولتی و قضایی کشور تقاضا داریم از ظرفیت و توان کارشناسان رسمی سازمان در کنار کارشناسان قوه قضائیه و کانون کارشناسان رسمی استفاده نمایند.
نایب رییس شورای مرکزی، سازمان را بزرگترین تشکل تخصصی در بخش کشاورزی دانست و گفت: کارشناسان سازمان می توانند بزرگترین پشتوانه قوی برای فعالیتهای کارشناسی در کلیه زمینه ها باشند و اولین انتظار از وزارت جهادکشاورزی می رود تا از توان کارشناسان سازمان استفاده نماید تا الگویی برای سایر بخشها باشد.
ابوعلی به ابلاغیه معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی به سازمان جهادکشاورزی استانها برای استفاده از توان کارشناسان رسمی سازمان اشاره کرد و افزود: در دوره های قبل این ابلاغ صورت گرفته که نیاز به پیگیری مجدد و احیا این ابلاغیه برای اجرایی شدن دارد.
وی با تاکید بر تشکیل کانون کارشناسان رسمی در سطح استانها در ادامه افزود: باید تلاش کنیم از حقوق حرفه ای خود دفاع کنیم. ممکن است قضات شناختی از کارشناسان رسمی سازمان نداشته باشند که باید برای ایجاد شناخت تلاش کنیم و تشکیل کانون کارشناسان رسمی در مرکز را نیز در برنامه داشته باشیم.
ابوعلی، با بیان اینکه قضاوت و رفتار حرفه ای کارشناسان رسمی نشان توان اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی است، بیان کرد: اگر در فعالیت کارشناسی خود دقت، قضاوت و صداقت لازم را داشته باشیم در واقع بسترساز افزایش سطح اعتماد به سازمان نظام مهندسی کشاورزی خواهیم بود.
در ادامه مراسم احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تبریک به کارشناسان رسمی ششمین دوره اظهار داشت: در خانواده بزرگ سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیش از ۲۰۰ هزار عضو داریم.
کبیری با اشاره به اینکه کمتر از نیم درصد اعضاء سازمان موفق به اخذ پروانه کارشناس رسمی در طول شش دوره شدند، اعلام کرد: این موضوع نشان می دهد که در جمع خبرگان، اندیشمندان و افراد توانایی در سطح کارشناسی رسمی هستیم.
وی با تاکید بر جنبه علمی فعالیت کارشناسان رسمی به آیه ۴۳ سوره نحل اشاره کرد و گفت: “فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاتَعْلَمُونَ” از منظر علمی یک کارشناس به جایگاهی می رسد که دیگران باید برای رفع شبهه و ابهام و یا تشخیص حق و حقیقت به او مراجعه کنند.
کبیری از منظری دیگر کار کارشناسی را به نوعی شهادت و گواهی دادن دانست و افزود: در جوامع قدیم بسیاری از حقوق مبتنی بر شهادت و گواهی شهود بود.
رییس شورای مرکزی به آیه ۱۳۵ سوره نساء اشاره کرد و افزود: “یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامینَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ وَ لَوْ عَلی‏ أَنْفُسِکُمْ أَوِ الْوالِدَیْنِ وَ الْأَقْرَبینَ إِنْ یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقیراً فَاللَّهُ أَوْلی‏ بِهِما فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوی‏ أَنْ تَعْدِلُوا وَ إِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبیراً” که این آیه از قرآن اشاره دارد “ای کسانی که ایمان آورده اید! کاملًا قیام به عدالت کنید! برای خدا شهادت دهید، اگر چه (این گواهی) به زیان خود شما یا پدر و مادر و نزدیکان شما بوده باشد! (چرا که) اگر آنها غنیّ یا فقیر باشند، خداوند سزاوارتر است که از آنان حمایت کند. بنابر این، از هوی و هوس پیروی نکنید که از حق، منحرف خواهید شد! و اگر حق را تحریف کنید و یا از اظهار آن، اعراض نمایید، خداوند به آنچه انجام می دهید، آگاه است.”
کبیری با بیان اینکه شهادت به حق تاکید قرآن کریم می باشد به آیه ۸ سوره مائده اشاره کرد و گفت: “یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلی‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوی‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ” که می فرمایند: ای کسانی که ایمان آورده اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از (معصیت) خدا بپرهیزید، که از آنچه انجام می دهید، با خبر است!
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تاکید بر اهمیت کار شهود به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: ” أکرموا الشهود فان الله یستخرج بهم الحقوق و یدفع بهم الظلم” که می فرمایند: شهود را گرامى دارید که خداى تعالى حقها بوسیله این شهود احیا می نماید و ظلم را باز دارد.
کبیری با تاکید بر اهمیت جایگاه قانونی برای فعالیت کارشناسان رسمی سازمان اذعان داشت: برخورداری کارشناسان رسمی سازمان از توان علمی بالا و تجربیات عملی آنها در عرصه کشاورزی امکان رقابت مناسب را در کنار کارشناسان دادگستری فراهم نموده است.
وی با بیان اینکه تلاش ما در سازمان برگزاری آزمونها و مصاحبه های دقیق و علمی در انتخاب کارشناسان رسمی است، ادامه داد: امیدواریم سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان تسهیل گر بتواند دانش آموختگان کشاورزی را به بخش نیازمند دانش در حوزه بهره برداری پیوند دهد.
در پایان مراسم فتح اله ابوعلی، نایب رییس شورای مرکزی در جمع کارشناسان رسمی با قرائت متن سوگندنامه، مراسم تحلیف ششمین دوره را بجا آورد و همچنین به پنج نفر از کارشناسان رسمی بصورت نمادین و به نمایندگی از سایر کارشناسان رسمی، پروانه کارشناسی اعطا شد.
کارشناسان رسمی در هشت گرایش کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپروری، آب، آبیاری و زهکشی، ماشینهای کشاورزی، شیلات وآبزیان و صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد