همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نحوه سئوال برانگیز جذب نیروی انسانی جدید در دانشگاه بناب

نحوه سئوال برانگیز جذب نیروی انسانی جدید در دانشگاه بناب
موضوع روند جذب و بکارگیری نیروی انسانی جدید در مجموعه دانشگاه بناب همچنان حساس و مورد سئوال مردم است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، در ماه‌های اخیر دانشگاه بناب به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود اقدام به جذب نیرو از سایر مجموعه‌ها به ویژه آموزش و پرورش کرده و در این رابطه گفته می‌شود اخیراً نیز چند نفر در قالب نیروی شرکتی جذب این دانشگاه شده‌اند و این در حالی است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر قانونی بودن فرآیند جذب این نیروها دیده نمی‌شود.
پرواضح است که یکی از اصلی‌ترین شعارهای دولت یازدهم در عرصه مدیریت امور حداقل در بدنه دولت بازگشت به قانون‌مداری و دوری از قانون گریزی‌های گذشته است و با استناد به این روال مؤکد اگر اقدام دانشگاه بناب غیرقانونی باشد، می‌توان متصور شد که به اصلی‌ترین شعار دولت تدبیر و امید در استان خدشه وارد شده و این اقدام سئوال برانگیز است!
از سوی دیگر، با وجود تأکیدات مسئولان ذیربط و به ویژه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مبنی بر جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی فقط از طریق برگزاری آزمون با شرایط و ضوابط استخدامی کشور، اینگونه جذب نیرو بدون طی مراحل و روال قانونی توسط دستگاه‌ها باید شفاف‌سازی شود.
مسئولان دانشگاه بناب باید پاسخ دهند که با وجود خالی بودن چارت سازمانی جدید این دانشگاه برای حدود 60 پست، آیا جذب نیروهای مذکور به صورت قانونی، شفاف و تحت نظارت دستگاه‌های مسئول و ناظر انجام شده است یا خیر؟!
در حالی که صدها جوان تحصیلکرده و واجد شرایط در منطقه بیکار بوده و با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، آیا تبعیض در زمینه جذب نیرو در هر دستگاهی و از سوی هر مدیری اعتماد این سرمایه‌های ارزشمند جامعه را از دولت و نظام سلب نمی‌کند؟!
نکته ظریفی که مسئولان دانشگاه بناب باید بدان توجه کرده و مایه عبرت آنان شود تا از تکرار یک معضل مشابه دیگر در دانشگاه دولتی جلوگیری یا به عبارتی بهتر پیشگیری کنند، بحران نیروهای بدون مجوز دانشگاه آزاد اسلامی است که متأسفانه منجر به تعدیل بیش از 200 نفر نیروی انسانی شد، در حالی که توجه به ساز و کارهای قانونی در این زمینه می‌توانست از بروز این بحران جدی پیشگیری کند.
به هر حال از مسئولان دانشگاه بناب و سایر دستگاه‌های دیگر انتظار می‌رود در زمان جذب نیرو موضوع بند «و» ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص الزام دستگاه‌های اجرایی برای تأمین 25 درصد نیاز استخدامی خود از بین فرزندان شهدا را رعایت کنند که در صورت عدم رعایت تخلف آشکار قانونی را مرتکب شده‌اند.
مدیران اجرایی و نهادهای نظارتی در شرایط کنونی که بحران بیکاری این استان را با چالشی اجتماعی مواجه کرده، باید از انجام شیوه‌های تبعیض‌آمیز و به دور از قانون در جذب نیرو پرهیز کنند و هر فرصت اشتغال‌زایی را به صورت برابر و در بستری عادلانه تقسیم کنند.
بی‌شک وظیفه مسئولان ارشد و دستگاه‌های ناظر است که در این زمینه بر عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی نظارت کرده و اجازه قانون‌گریزی و بی‌عدالتی را به هیچ مدیری ندهند و با خاطیان برخورد جدی و قانونی کنند.
رئیس دانشگاه بناب در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بناب ضمن تکذیب جذب نیرو به هرشکلی در این دانشگاه گفت: جذب نیرو در دانشگاه با تصویب هیئت امنا بوده و آن هم از طریق آزمون.
مجتبی عباسیان افزود: براساس موافقت هیئت امناء قرار است پنج نفر نیروی جدید اسفند ماه امسال و پنج نفر نیروی جدید نیز در فروردین ماه سال آینده از طریق برگزاری آزمون جذب دانشگاه شوند.
ریاست دانشگاه بناب تصریح کرد: در ماه‌های گذشته چند نفر نیروی مورد نیاز از سایر ادارات به مجموعه دانشگاه اضافه شدند، ولی به علت کمبود اعتبارات مدتی است جذب نیرو از این مسیر نیز قطع شده است.
عباسیان جذب نیروی جدید به هر طریق ممکن را در این دانشگاه یک شائبه دانست و تصریح کرد: تمام نیروهای مورد نیاز دانشگاه با تصویب هیئت امناء و از طریق برگزاری آزمون استخدامی صورت می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد