همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آموزش های بازار محور زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم می کند


آموزش های بازار محور زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم می کند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: آموزش های بازار محور زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، جمیل احمدی روز دوشنبه در جریان بازدید استاندار کردستان از مرکز شهید ورمقانی سنندج، افزود: در آموزش های بازار محور فرد به تولید فکر می کند، زنجیره تولید، فروش و بازاریابی شکل می گیرد و نقش تعاون پر رنگ تر می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 16 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در استان وجود دارد که سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت در سال تعهد آموزش دارند.
او با بیان اینکه تیم های سیار به مناطق حاشیه ای و روستایی ارسال می شود، ادامه داد: 400 هزار نفر ساعت در مناطق روستایی آموزش انجام شده است.
احمدی گفت: آموزش در پادگان ها، زندان ها، در جوار صنایع، آموزش اصناف و آموزش در جوار دانشگاه شیوه های دیگر آموزش فنی و حرفه ای در کردستان است.
وی اظهار کرد: استان کردستان نخستین مرکز جوار حوزه را در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور راه اندازی کرد که می تواند الگویی برای دیگر استان ها باشد.
وی افزود: 112 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کردستان مجوز فعالیت گرفته اند.
احمدی فریند آموزش را در مراکز دارای چهار مرحله دانست و گفت: مشاوره و هدایت شغلی، اجرای آموزش در مراکز، آزمون و رهگیری اشتغال، چهار مرحله آموزش را تشکیل می دهند.
مدیرکل سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به تصمیمی که برای ایجاد شورای مهارت و فناوری گرفته شده است، از استاندار کردستان خواست تا دیگر مراکز مرتبط با آموزش را مجاب به همکاری با این شورا کند.
احمدی همچنین از دستگاه های دولتی که به طور موازی با آموزشگاه های آزاد اقدام به آموزش کارکنان خود می کنند خواست آموزش های خود را در قالب شیوه برون سپاری به این آموزشگاه ها دهند تا حمایت از بخش خصوصی صورت گیرد.
وی تضمین داد که کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای این آموزشگاه ها متناسب با استانداردهای مورد تایید سازمان باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد