همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

420 مبتلا به ایدز در بروجرد/ استان لرستان دو هزار مبتلا به ایدز دارد


مسئول بیماریهای واگیردار شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از شناسایی تعداد ۴۲۰ بیمار به ایدز در این شهر خبر داد.


به گزارش مهر، شهرام ممدوحی در همایش ایدز در محل شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: با توجه به پیشرفت علم در حال حاضر می توانیم از بروز بیماری جلوگیری کرده و یا در صورت مبتلا به ایدز تا حدودی  آن را درمان کنیم.

وی ادامه داد: ابتلا به بیماری ایدز و بروز این بیماری در حال حاضر به معنای این نیست که فرد بیمار در مدت زمان کوتاهی جان خود را از دست می دهد بلکه زمان بیماری ممکن است سالها بطول بینجامد.

ممدوحی با اشاره به عوامل ابتلا افراد به ایدز گفت: اعتیاد تزریقی شایعترین عامل در انتقال و شیوع بیماری ایدز در بین مبتلایان است که بعد از آن برقرار کردن رابطه جنسی دومین عامل در سرایت بیماری در سطح کشور بوده که متاسفانه این عامل هر روز رو به افزایش است.

مسئول بیماریهای واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور، دو هزار نفر در استان لرستان و ۴۲۰ بیمار در شهرستان بروجرد وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۶۰ بیمار مبتلا به ایدز در بروجرد در قید حیات هستند که تعدادی از این بیماران تحت درمان قرار دارند.

ممدوحی عنوان کرد: ابتلای زنان باردار به بیماری ایدز نیز خطر بزرگی است که باید با برنامه ریزی کنترل شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای پیشگیری از مبتلا شدن زنان باردار در بروجرد سه مرکز در حاشیه های شهر به منظور انجام آزمایشات بیماری ایدز راه اندازی شده است.

مسئول بیماریهای واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در این مراکز آزمایشات مربوط به بیماری ایدز  برای زنان باردار به صورت رایگان انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد