همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

برنامه مشکوک به بد‌افزار دارید؟ SandBox اش کنید!


  

اگر با SandBox کردن آشنایی ندارید، اهمیتی ندارد. هنوز هم می‌توانید همه برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی را که به کارکرد آن‌ها مشکوک هستید، در یک محیط امن و ایمن اجرا کنید. نگرانی از بابت SandBox کردن یک برنامه یا نرم‌افزار هم نداشته باشید، زیرا SandBoxie همه کار‌ها را انجام می‌دهد.
اساساً SandBox کردن برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها، ‌راه خلاقانه و فن‌آوری جدیدی بود که به عنوان یک مسیر پیشگیری از ورود بد‌افزار‌ها و عملیات آن‌ها در سیستم بود. آنتی ویروس‌هایی مانند Avast از این فن‌آوری برای نخستین بار استفاده کردند. این فن‌آوری به شکل خلاصه برنامه مشکوک را در یک فضای ایمن اجرا ‌و از رفتارهای پر خطر آن جلوگیری می‌کنند.

اما اکنون نرم‌افزار SandBoxie به شما اجازه می‌دهد، ‌بدون نیاز به آنتی‌ویروسی مانند Avast برنامه‌های مشکوک را در حالت SandBox اجرا کنید.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

نرم‌افزار SandBoxie ابزاری برای ویندوز است که به این منظور طراحی ‌شده تا سیستم را از حمله بد‌افزار‌ها و ایجاد تغییرات از سوی آن‌ها در سیستم نگهداری کند. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد ‌هر برنامه دیگری را در محیط SandBox اجرا کند.

در واقع این ابزار شبیه ‌یک فایروال بین سیستم شما و برنامه‌ای که قصد اجرا شدن ‌روی آن را دارد عمل می‌کند و شما را از هر گونه رفتار پر خطر برنامه‌ها همچون دانلود بدافزارهای دیگر محافظت می‌کند‌.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

اما این ابزار چگونه کار می‌کند؟

عملیات SandBox کردن یک متد پیشگیرانه است تا از آسیب بد‌افزار‌ها به سیستم واقعی شما جلوگیری کند. SandBox ‌در واقع یک شبیه‌سازی از محیط سیستم‌عامل را برای نرم‌افزار مشکوک به وجود می‌آورد و این ابزار را در آن اجرا می‌کند. ابزار SandBoxie همین کار را با یک تفاوت کوچک انجام می‌دهد.

این ابزار به جای شبیه‌سازی کل محیط سیستم عامل، تنها منابعی که ابزار برای اجرا شدن به آن‌ها نیاز دارد، شبیه‌سازی می‌کند؛ منابعی چون فایل، درایو‌ها، کلیدهای رجیستری، پروسه‌ها و عملیات‌های ارتباطی و هر منابعی که فکر آن را بکنید. این ابزار می‌تواند با کمی دقت، ‌راهی کارآمد در جلوگیری از تسخیر سیستم شما به وسیله بد‌افزار‌ها باشد.

پس از دانلود نرم‌افزار از وب‌سایت اصلی آن در اینجا یا از لینک مستقیم پایانی مطلب، آن را اجرا کنید تا روند نصب آغاز شود. شاید در حین نصب، ‌متعلقات دیگر برای اجرای برنامه دانلود شود. بعد از نصب ابزار، احتمالاً با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید، شبیه صفحه زیر. SandBoxie برنامه‌هایی را که نیاز به تشریک مساعی دارند، شناسایی می‌کند و از شما برای این تشریک مساعی مجوز می‌گیرد. اگر برنامه دیگری به غیر از موارد فهرست شده وجود دارد، خود می‌توانید آن‌ها را اضافه کنید.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

پس از آن با واسط کاربری اصلی ابزار روبه‌رو می‌شوید. کار با این ابزار نیاز به کمی دقت دارد. برای شروع ‌روی منوی Sandbox کلیک کنید. با این منو می‌توانید یک SandBox جدید با تنظیمات خاص خود بسازید؛ اما فعلاً کار را با Default SandBox آغاز کنید. بر روی تنظیمات این SandBox کلیک کنید.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

در صفحه تنظیمات و در پنل سمت راست، ‌روی شاخه Application کلیک کنید تا فهرستی از برنامه‌ها‌ ‌را‌ طبقه‌بندی شده ببینید؛ برای نمونه، شما می‌توانید برای افزودن فایرفاکس به لیست SandBox ‌روی Web Browsers و سپس فایرفاکس کلیک کنید و در پایان در پنل سمت راست گزینه Force FireFox to run … را فعال کنید.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

سپس در صفحه اصلی نرم‌افزار دوباره از منو‌ SandBox گزینه Default Sandbox را برگزینید و از منو‌ Run Sandboxed گزینه Run Web Browser را انتخاب کنید تا فایرفاکس در حالت SandBox اجرا شود.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

فایرفاکس در حالت SandBox اجرا می‌شود و این موضوع را زمانی متوجه می‌شوید که ماوس خود را به گوشه‌های صفحه فایرفاکس ببرید تا حاشیه‌های پنجره فایرفاکس به رنگ زرد تغییر کند.

برنامه مشکوک به بد افزار دارید؟ SandBox اش کنید!

می‌توانید با کمی حوصله و کنکاش در این برنامه و تنظیمات قدرتمند آن، یکی از بهترین کارها را در راستای حفظ امنیت سیستم خود داشته باشید. این ابزار یک ابزار کاملاً حرفه‌ای نه تنها برای حرفه‌ای‌ها حتی برای کاربران عادی است.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد