همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جرائم رانندگی دیگر بازدارنده نیست

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: جرائمی که در سال ۸۹ در کشور به تصویب رسیده نقش بازدارندگی خود را از دست داده است.

به گزارش تسنیم داوود کشاورزیان صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان با اشاره به لزوم کنترل مستمر جاده‌ها گفت: رصد مداوم وضعیت جاده‌های کشور در کاهش تصادفات جاده‌ای نقشی بسزا دارد.

او با اشاره به اینکه در تصادفات جاده‌ای عوامل مختلفی دخیل هستند گفت: هزینه‌های راه‌سازی در سال‌های اخیر افزایش یافته و اعتبارات در اختیار ما با نیازها فاصله فراوانی دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه وظیفه راهداری ارتقای ایمنی راه‌هاست گفت: شاخص تصادف ملاکی برای ارتقای وضعیت جاده نیست بلکه ملاک انجام این کار میزان تردد در یک مسیر است.

او گفت: زمانی که تردد در یک مسیر به 70 درصد ظرفیت برسد وضعیت راه مورد نظر یک درجه ارتقا خواهد یافت و همه باید تلاش کنیم سهم راه را در تصادفات به صفر برسانیم.

کشاورزیان ایمن‌سازی تقاطع‌ها، احیاء خط کشی‌ها، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز تا زمان اصلاح، تعریض پل‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تأمین روشنایی نقاطی که در قانون مشخص شده و رفع افتادگی شانه خاکی راه‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

او گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت، ارتقای ایمنی عابران پیاده با انجام اقداماتی چون نصب پل عابر پیاده و توسعه مجتمع‌های بین راهی را از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در نگاه خُرد خطای انسانی سهم بالایی در تصادفات جاده‌ای دارد گفت: نباید فراموش کرد که در نگاه کلان ارتقا ایمنی خودروها و راه‌ها سبب کاهش تصادفات و تلفات انسانی ناشی از آن خواهد شد.
او با اشاره به اینکه نقش اصلی در ارتقای ایمنی جاده‌ها را پلیس راه بازی می‌کند گفت: برای کمک به پلیس راه در انجام وظایف 400 دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در مسیرهای مختلف شریانی کشور فعال شده است.

کشاورزیان به جرائم رانندگی و نقش بازدارندگی آنها در تصادفات اشاره کرد و گفت: جرائمی که در سال 89 در کشور به تصویب رسیده نقش بازدارندگی خود را از دست داده و هرچند قرار بود هر 3 سال یک بار این جرائم بازبینی شوند تاکنون شاهد انجام این کار نبوده‌ایم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد