همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

توضیحات کارنامه نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1393


  

توضیحات کارنامه

         
اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1393
توضیحات کارنامه

به منظور آگاهی هر یک از داوطلبان آزمون سراسری سال 1393 از وضعیت علمی خود در دروس عمومی و اختصاصی، کارنامه حاوی نمرات حقیقی (نمره خام) دروس مختلف آزمون عمومی و اختصاصی و رتبه و نمره کل هر داوطلب در گروه یا گروه‌های آزمایشی در هر یک از زیرگروه‌ها که در آزمون آن شرکت کرده است، به منظور انتخاب رشته‌های تحصیلی در اختیار وی قرار می‌گیرد. توجه به توضیحات زیر، در مورد کارنامه و موارد مندرج در دفترچه‌های راهنما ضروری است .
الف) این کارنامه برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1393 صادر شده است و جز اینکه نشانگر نمرات امتحانی آنها باشد، ارزش دیگری ندارد و قابل تأیید برای مؤسسات و سازمانهای داخل و خارج از کشور نیست .
ب) داشتن این کارنامه دلیل دارا بودن دیپلم کامل دوره متوسطه نظام قدیم و یا مدرک پایان دوره پیش‌دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه نیست .
ج) نام استان بومی داوطلب در این کارنامه براساس محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه و در صورت مغایرت براساس استان تولد داوطلب درج شده است و ناحیه و قطب بومی داوطلب نیز براساس استان بومی و مطابق توضیحات دفترچه راهنمای شماره 2 تعیین و درج شده است .
د) نمره‌های حقیقی به صورت نمره‌های درصدی، در فاصله (100و 33/3-) درج شده است .
تبصره : در مواردی که نمره حقیقی داوطلب در یک آزمون به صورت عدد صفر (0) درج گردیده، به منزله آن است که داوطلب به هیچ یک از سوالات امتحانی آن آزمون پاسخ نداده و یا اینکه پس از محاسبه نمرات مثبت و منفی حاصل از پاسخ‌های داده شده، نمره داوطلب در درس مذکور صفر (0) شده است .
ه) اطلاعات ثبت نامی و آزمونی :
در این بخش به ترتیب اطلاعات فردی داوطلب مثل زبان خارجی، سهمیه، معلولیت، عکس، معدل کتبی دیپلم، عنوان دیپلم، کد دیپلم، سال اخذ دیپلم، کد دانش آموزی، کد منطقه اخذ دیپلم، محل اخذ پیش‌دانشگاهی، محل اخذ دیپلم و ما قبل دیپلم، محل تولد، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی درج شده است .
تذکر مهم :
در صورت مشاهده مغایرت عکس در کارنامه خود می‌‌بایست حداکثر تا تاریخ 93/05/25 در روزهای غیر تعطیل و ساعات اداری با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی به مرکز اجرای آزمون‌های این سازمان به نشانی کرج مشکین دشت خیابان شهید متوسلیان مراجعه نمایید. در غیر اینصورت هرگونه تبعات ناشی از این موضوع به عهده شخص داوطلب خواهد بود
و) مفهوم مندرجات جدول اعلام علاقمندی براساس تقاضانامه :
در این قسمت، اعلام علاقمندی داوطلب براساس تقاضانامه ثبت‌نامی وی شامل رشته‌های دانشگاه پیام‌نور، موسسات آموزش عالی غیر‌انتفاعی و همچنین تمایل به استفاده از سهمیه آموزگاران، بهیاران (گروه تجربی) وکارمندی درج شده است .
ز) مفهوم مندرجات جدول مربوط به وضعیت مجاز به انتخاب رشته :
درج کلمه "مجاز" در ذیل عنوان هر یک از دوره‌های روزانه و نوبت دوم، نیمه‌حضوری ، مجازی و پردیس خودگردان، پیام‌نور و غیرانتفاعی (پذیرش براساس کنکور و سوابق تحصیلی) ، پیام نور و غیرانتفاعی (پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی)، ویژه فرهنگیان (رشته محل‌های ویژه شاغلین رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش)، دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) ویژه داوطلبان آزاد و ظرفیت‌های ویژه بهیاران در رشته‌های پرستاری (در گروه علوم تجربی) به منزله آن است که داوطلب می‌تواند در هر یک از رشته‌های دوره‌های مذکور در گروه آزمایشی مربوطه براساس ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) درج شده است انتخاب رشته نماید. بدیهی است درج کلمه "غیرمجاز" برای هر یک از دوره‌های مذکور به منزله آن است که داوطلب حق انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره ذیربط را در گروه آزمایشی مربوطه ندارد. لازم به توضیح است که معیار گزینش علمی نهایی در رشته محل هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی می باشد معدل کتبی دیپلم داوطلبان خواهد بود و نمرات آزمون در این رشته محل‌ها تأثیری نخواهد داشت و بنابراین داوطلبان اعم از حاضر یا غایب می‌توانند این مجموعه رشته محل‌ها را براساس علاقه مندی در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند .
تذکر : داوطلبانی که دوره‌های پیام نور ،غیرانتفاعی ،ویژه فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران اعلام علاقمندی ننموده اند یا نسبت به پرداخت هزینه مربوطه اقدام نکرده اند و علاقمند به انتخاب این رشته‌ها می‌باشند، براساس توضیحات کارنامه، درصورت مجاز شدن می‌توانند در زمان انتخاب رشته نسبت به اعلام علاقمندی و پرداخت هزینه مربوطه که از طریق سایت سازمان سنجش به صورت الکترونیکی قابل پرداخت می باشد اقدام و نسبت به انتخاب رشته اینگونه رشته محل‌ها اقدام نمایند .
ح) مفهوم مندرجات جدول وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه، گروه آزمایشی :
در ردیف 1 (چنانچه داوطلب مشمول اعمال سوابق تحصیلی باشد) ضریب تأثیر سوابق تحصیلی در زیرگروه‌های مربوطه درج می‌شود. رتبه داوطلب در سهمیه و همچنین رتبه کشوری داوطلب بدون لحاظ سهمیه در هریک از زیرگروه‌ها در ستون مربوط درج می‌شود. همچنین در این جدول تعداد کل داوطلبانی که با داوطلب مزبور هم سهمیه (ردیف 2) یا هم گروه(ردیف 3)  هستند برای اطلاع و استفاده داوطلبان درج می‌شود .
نمره کل درج شده در ردیف سوم، نمره کل نهایی می‌باشد که در هر زیرگروه جداگانه درج می‌شود و مبنای گزینش علمی خواهد بود. نمره کل نهایی داوطلب براساس نمرات تراز دروس کنکور، ضرایب مربوط به هر زیرگروه و همچنین حداکثر تا 25% با تأثیر سوابق تحصیلی (در صورتی که داوطلب  مشمول اعمال سوابق تحصیلی باشد یعنی دیپلم سالهای 84 تا 92 در یکی از رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی باشد) اعمال شده است.
نمره‌کل برای رشته‌های پرستاری ویژه بهیاران در گروه علوم تجربی با توجه به نمره مربوطه در درس تخصصی بهیاری با ضریب چهار و به عنوان یک درس تخصصی ساخته شده است و این نمره علاوه بر نمره کل سایر زیرگروهها برای داوطلبان بهیار درج می‌شود .
همچنین در گروه علوم انسانی نمره کل خاص برای داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی(کد دیپلم 18) با توجه به نمره مربوطه در درس اصول عقاید با ضریب 3 و به عنوان یک درس تخصصی با تأثیر مثبت ساخته شده است و در گزینش رشته‌های متناسب با مدرک دیپلم علوم و معارف اسلامی تأثیر خواهد داشت .
ط) مفهوم نمرات خام دروس کنکور در هرگروه آزمایشی :
با توجه به گروه آزمایشی که داوطلب در کنکور شرکت کرده است نمرات خام دروس استخراج شده و با یک رقم اعشار در جدول مربوط درج می‌شود. این نمرات پس از تراز شدن برای ساختن نمره کل نهایی هریک از زیر گروه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتیکه داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کرده باشد نمرات خام گروه‌های دیگر نیز در جدول مخصوص آن گروه درج خواهد شد .
ک) مفهوم رتبه‌کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره‌های روزانه و نوبت دوم :
بیشترین نمره کل نهایی زیرگروهای هر داوطلب در هر گروه آزمایشی انتخاب شده و در بین داوطلبان هم سهمیه به ترتیب نزولی مرتب می‌شوند و رتبه کل در سهمیه ساخته می‌شود. این رتبه بدون لحاظ زیرگروه می‌باشد همچنین رتبه آخرین داوطلب مجاز شده در سهمیه نیز درج می‌شود. شایان ذکر است آخرین رتبه مجاز شده در سهمیه فقط برای دوره‌های روزانه و نوبت دوم درج می‌شود .
تذکرات :
1- چنانچه مشمول اعمال سوابق تحصیلی می باشید و در رابطه با عنوان دیپلم، سال اخذ دیپلم و نمرات سوابق تحصیلی مندرج در این کارنامه، اشکالی مشاهده نمودید لازم است حداکثر تا پایان مرداد ماه با همراه داشتن کارنامه به منطقه آموزش و پرورش مربوطه مراجعه نمائید .

2- در صورت هرگونه سوال در خصوص سایر موارد (بجز تذکر یک) حداکثر تا 93/5/31 فقط از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی اقدام نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد