همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 چه زمانی اعلام می شود


 

 دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 12 مردادماه سال 93 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.
رییس سازمان سنجش اموزش کشور ادامه داد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته و ثبت کد رشته انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی در روز چهارشنبه 15 مردادماه تا دوشنبه 20 مردادماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی ذیربط برای انتخاب رشته کد رشته محل‌های انتخابی از میان کدرشته‌های مجاز یا گروه‌های مجاز اقدام و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به برخی از تفاوت‌های آزمون سراسری سال 93 و سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آزمون سراسری امسال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتیجه آزمون لحاظ شده است. این مسئله در سال گذشته در صورتی که دارای تاثیر مثبت بود بر نمره داوطلب تاثیر می‌گذاشت ولی امسال سوابق تحصیلی بر نتیجه آزمون داوطلب به طور مستقیم تاثیر گذاشته است و ممکن است باعث افزایش و یا کاهش رتبه داوطلب شود
 
دکتر خدایی  درزمینه راهنمای انتخاب رشته به داوطلبان از انتخاب رشته مجازی که شانس قبولی داوطلب را براساس نمره و آخرین ضوابط پذیرش محاسبه کرده و برای داوطلب حدود 250 کد رشته معرفی می‌کند گفت واشاره داشت این سیستم با اطلاعات کافی که دارد می تواند کمک فوق العاده ای به داوطلبان نماید.

معاون وزیر ورییس سازمان سنجش اموزش کشورافزود: فهرست اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری نیمه دوم شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاهده دیگر خبرهای رسیده از سازمان سنجش کشور از اینجا

مراحل فعال کردن ارسال خبرهای جدید به ایمیل شما از خبرنامه سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد