همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

نتایج دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  
دانشکده پرستاری و مامایی مشهد در یک نگاه (تاریخچه)
دانشکده پرستاری و مامایی مشهد در سال 1337 تحت عنوان آموزشگاه پرستاری جرجانی وابسته به وزارت بهداری وقت در محل فعلی تاسیس و از همان سال در قالب دوره های سه ساله و با مدرک معادل لیسانس پذیرش دانشجو داشته است. در سال 1358 و همزمان با شکوفائی انقلاب اسلامی، آموزشگاه های عالی پرستاری جرجانی، بهار، مهربخش، آموزشگاه عالی مامایی طوس، آموزشگاه عالی علوم آزمایشگاهی و آموزشگاه های بهیاری نوربخش و خیام بصورت مجتمع آموزشی و پژوهشی درآمدند که زیر نظر وزارت بهداری اداره می شد.

در سال 1365 با تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انتزاع دانشگاه های علوم پزشکی از وزارت علوم، مجتمع آموزشی و پژوهشی بهداری با آموزشگاه عالی پرستاری و مامایی نرجس وابسته به دانشگاه فردوسی مشهد که از سال 1347 به موازات آموزشگاه عالی جرجانی وظیفه تربیت پرستار تحصیلکرده را به عهده داشت، ادغام و تحت عنوان دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی مشهد ادامه فعالیت داد.

راه اندازی دوره کارشناسی ارشد در رشته های پرستاری، هوشبری و مامایی درسال های 1368 و 69 صورت گرفته است. نهایتا" در سال 1370 دانشکده علوم پیراپزشکی از دانشکده پرستاری و مامایی تفکیک و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسیر توسعه کمی و کیفی به حرکت خود ادامه داده است.

راه اندازی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) در رشته های پرستاری و بهداشت باروری که در سال های 1385 و 1386 به تصویب شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ تحولات علمی دانشکده محسوب می گردد. رشته های جدید پرستاری مراقبتهای ویژه، و پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان در مقطع کارشناسی ارشد نیز از مهر ماه 1388 راه اندازی گردیده است.

در حال حاضر دانشکده پرستاری و مامایی مشهد دارای 6 گروه آموزشی و 66 نفر کادر آموزشی (58 نفر عضو هیات علمی و 8 نفر عضو غیر هیات علمی با مدرک کارشناسی ارشد) است که در هشت رشته تحصیلی پرستاری، بهداشت باروری، مامایی، پرستاری مراقبت های ویژه، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، اتاق عمل، هوشبری و فوریتهای پزشکی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (Ph.D.) به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه در بخش سلامت مشغول است. برابر آمار موجود تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده 854 نفر می باشد که از این تعداد 152 نفر (79/17 درصد) در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) مشغول به تحصیل می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد