همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

خشکسالی، بیکاری در خراسان شمالی را دو درصد افزایش داد


  

خشکسالی، بیکاری در خراسان شمالی را دو درصد افزایش داد
به دنبال بروز پدیده خشکسالی در استان خراسان شمالی، نرخ بهاره بیکاری در این استان نسبت به زمان مشابه پارسال 1.3 درصد افزایش یافته است.
ˈمجید پورعیسیˈ معاون برنامه ریزی اقتصادی و اشتغال استاندار خراسان شمالی در گفت وگو با ایرنا، تاثیر منفی عواملی چون کاهش بارندگی و خشکسالی را بر وضعیت اشتغال این استان در بهار امسال تایید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی در روز سه شنبه، مرکز آمار ایران نرخ بیکاری بهاره این استان در بهار امسال را 13 درصد اعلام کرده که این رقم در بهار سال 92 حدود 11.3 درصد بوده است.
براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری بهاره خراسان شمالی به نسبت زمستان سال 92 حدود 2.3 درصد کاهش داشته و نرخ بیکاری 15.3 درصدی زمستانه این استان در بهار امسال به 13 درصد رسیده است.
در گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری بهاره خراسان شمالی 2.3 درصد از میانگین کشوری فراتر رفته به طوری که میانگین نرخ بیکاری بهار 93 در کل کشور 10.7 درصد و در استان خراسان شمالی 13 درصد است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، خراسان شمالی از نظر میزان بیکاری بعد از استان های لرستان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان، کرمانشاه، گلستان، سمنان و هرمزگان رتبه دهم کشور را دارد.
بر اساس گزارش مرکز مزبور نرخ مشارکت اقتصادی در این استان نیز در بهار سال جاری به نسبت مشابه سال قبل دو درصد بیشتر شده و از 36 درصد به 38.3 درصد رسیده است.
علاوه بر آن نرخ مشارکت اقتصادی این استان در بهار سال 93 به میزان یک درصد از میانگین کشوری نیز بیشتر شده است.
در گزارش مرکز آمار ایران، استان تهران با هفت درصد کمترین و لرستان با 20.3 درصد بیشترین نرخ بیکاری بهاره را در کشور داشته اند.
استان خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد که 80 درصد آنان در بخش کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد