همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بیست و یکمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران | ارومیه – ۱ الی ۴ شهریور ۱۳۹۳


  

بیست و یکمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران

خداوند را سپاس که فرصتی دیگر فراهم  می‌آید تا متخصصین و دست‌اندرکاران گیاه‌پزشکی کشور در قالب یک کنگره فعال و پویا  گرد هم آیند که علاوه بر ارائه دستاوردهای علمی و یافته‌های جدید پژوهشی، زمینه‌های  برقراری ارتباط،همکاری، همفکری، محققین، دانشجویان و تلاش‌گران سخت‌کوش در علوم مرتبط با گیاه‌پزشکی  فراهم می‌گردد. همانطور که همه عزیزان معتقدند، ارائه یک، یا چند مقاله و یا کسب امتیازات آن نمی‌تواند برای محقق و کشور ره‌آوردی باشد و نفس حضور در کنگره همانا برقراری ارتباطات علمی، تحول نگرش‌ها، آشنایی با مشکلات، همکاری و همفکری در بچالش کشیدن مسائل منطقه‌ای و ملی است که پر واضح است که با انسجام پتانسیل‌های علمی و کاربردی در کشور می‌توان به نتایج چشمگیرتری نایل آمد  و به آنان افتخار کرد. با این نگرش است که حضور فعال در طول دوره برگزاری، زمینه‌ساز دستیابی به اهداف کنگره می‌گردد و هر شرکت‌کننده در هر سطح علمی، اجرایی و کاربردی  با ورود و ره‌توشه‌ای از نگرش‌ها و طرز فکرهای جدید کنگره را ترک خواهد کرد و این نگرشهاست که عملکرد‌های ما را راهبری می‌کند.

برخورداری از دانش روز جهانی و ارتقای سطح علم و دانش در کشور عزیزمان بدون همکاری و تبادل یافته‌های جدید دانشمندان و محققین عزیز در حیطه‌های تخصصی امکان‌پذیر نخواهد بود. انجمن‌های علمی مرتبط با این کنگره در تلاشند که بهتر و پربارتر از گذشته با برگزاری بیست و یکمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران زمینه و فرصتی گران‌بها در اختیار دانشمندان و محققین فرهیخته و بخصوص جوانان و آینده‌سازان کشورمان قرار گیرد تا با تبادل آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی خود در زمینه‌های مختلف مرتبط، رسالت خود را در زمینه‌ی ارتقای سطح علمی و دانش تخصصی و ایجاد انسجام و همکاری در میان محققین و دانشمندان این مرز و بوم به انجام رسانده و با به چالش کشیدن مشکلات و ارزیابی نواقص و خلاءهای موجود در حیطه‌های تحقیقاتی و دانش بنیادین، گامی بزرگ جهت رفع نواقص علمی و ارتقای سطح کیفی علوم مرتبط در ایران برداشته شود.

این کنگره فرصتی مناسب برای همه دوستان و همکاران مخصوصا همکاران جوان و دانشجویان است که علاوه بر آشنایی با یکدیگر، از فعالیت دیگر همکاران در دامنه گسترده علوم مرتبط با مفهوم گسترده گیاه‌پزشکی آشنا شده و از آن بهره گیرند. این کنگره که به همت اعضای محترم انجمن‌های بیماری‌شناسی گیاهی، قارچ‌شناسی، حشره‌شناسی ایران، کنه‌شناسی و علوم علف‌های هرز ایران و کمک‌های بی‌شائبه دیگر مراکز تحقیقاتی و علمی کشور بویژه مسئولین پویای دانشگاه ارومیه و مسئولین پر‌تلاش شهرستان زیبای ارومیه برپا می‌گردد. حاصل مدت‌ها تلاش و کوشش حال و آتی آنان خواهد بود که در اینجا لازم می‌دانم از زحمات یکایک این عزیزان، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم و با آرزوی توفیق هرچه بیشتر در همکاری‌های علمی و پیشبرد علم گیاه‌پزشکی از تمامی عزیزان اساتید، محققین، همکاران و دانشجویان محترم دعوت بعمل می‌آید تا با حضور و همراهی فعال ، موثر و گرم‌شان در طول دوره برگزاری کنگره و همچنین  ارسال مقالات و ارائه نقطه‌نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود، ما را در هر چه بهتر برگزار کردن این همایش ملی یاری فرمایند.

با تقدیم احترام و به امید دیدار  و حضور موثر و فعال در ۱ الی ۴ شهریور۹۳  در دانشگاه ارومیه.

 اهداف این کنگره همانا ایجاد  ارتباط وتعاملی است بین آنهایی که مشکلات را بیشتر میدانند و راه حل ها را کمتر و همچنین آنهایی که راه حل ها و روش ها را میدانند و با مشکلات و عمق خسارات عملی آن  در کشور کمتر آشنا هستند . آنهایی که تئوریها و یافته های علمی شان را در این کشور بی کاربرد یا کم کاربرد میپندارند ،در حالیکه نیاز ها و مشکلات کشور تشنه این یافته ها هستند و بعلت بی ارتباطی از این تواناییها  بی بهره اند. لذا اهداف کنگره بشرح ذیل قابل ارائه است :

  •     ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان علوم مرتبط با گیاه پزشکی
  •     آشنایی شرکت کنندگان با مسائل منطقه ای ، ملی وایجاد  تعامل و همکاری در انجام تحقیقات کاربردی در کنترل عوامل خسارت زا
  •     ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف علوم مرتبط با گیاه پزشکی
  •     جلب توجه مسئولین کشور (سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت) به اهمیت گیاه پزشکی و پیشرفت‌های ملی و جهانی آن در سال‌های اخیر
  •     برگزاری گارگاههای آموزشی، سمپوزیوم ها و میز گردهای علمی در حاشیه کنگره به منظور آشنایی با روش های علمی، کاربردی  و پویا

بدیهی است تحقق این اهداف با مشارکت و همکاری و حضور منظم، منضبط ، پویا و فعال همه شرکت کنندگان و برنامه ریزان در کل روزهای برگزاری کنگره  امکانپذیر میباشد.

 

تاریخ های مهم:

  • تاریخ ثبت نام ویژه  : ۱۳۹۳-۰۲-۱۵
  • تاریخ پایان ارسال چکیده مقالات : ۱۳۹۳-۰۲-۱۹
  • تاریخ اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات  : ۱۳۹۳-۰۳-۳۰
  • تاریخ شروع کنگره  : ۱۳۹۳-۰۶-۰۱
  • تاریخ پایان کنگره  : ۱۳۹۳-۰۶-۰۴

 

سایت همایش: http://ippc.ut.ac.ir

آدرس دبیرخانه : گروه گیاهپزشکی دانشگاه ارومیه – دکتر آرمید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد