همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پیش از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!


  تابناک :یکی از مواردی که به کار بیشتر کاربران می‌آید، دیدن محتوای لینک‌ها پیش از باز کردن آن‌ها در تب یا پنجره‌ای جداگانه است. این امر ضمن آنکه می‌تواند تا اندازه بسیاری در مصرف حجم پهنای باند شما تأثیرگذار باشد، روند وب‌گردی شما را نیز با مشخص ساختن تصمیم‌تان برای باز کردن یا نکردن لینک مربوطه، تسریع می‌بخشد.

به گزارش «تابناک» از مجموعه ابزارهایی که در مرورگرهای گوناگو به شکل افزونه بسیار مورد توجه کاربران است، یکی نیز آن دسته از افزونه‌هایی هستند که به کاربران این اجازه را می‌دهند ‌بدون باز کردن لینک، از محتوای آن آگاه شوند.

در حالی که مرورگر کروم از این دست از افزونه‌ها کم ندارد (بهترین آنها افزونه HoverReader در اینجا) اما فایرفاکس از مشابه همین افزونه‌ها و البته با کارایی بسیار بهتر و جالب توجه‌‌تری برخوردار است. در این گزارش، افزونه ای را به شما معرفی می‌کنیم که نه تنها با آن قادر به دیدن محتوای لینک‌ها پیش از باز کردن آنها هستید، بلکه حتی می‌توانید عکس‌ها را نیز به همان شیوه بدون باز کردن لینک آنها دیده و در صورت لزوم ذخیره کنید.

قبل از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!

ابزار مورد نظر ما افزونه CoolPreviews است و شمار می‌توانید این افزونه را از اینجا به فایرفاکس بیفزایید. پس از اضافه کردن این افزونه به مرورگر، تنها کافی است، نشانگر ماوس را ‌روی لینک یا عکس مورد نظر خود نگاه دارید. در این صورت آیکونی شبیه به یک ذره بین کوچک در سمت راست لینک یا سمت راست و پایین تصویر مربوطه نمایش داده می‌شود.

قبل از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!

همان گونه که در تصویر زیر می‌بینید، بردن نشانگر ماوس ‌روی این آیکون، منجر به آن می‌شود که لینک یا عکس مورد نظر در یک پنجره کوچک باز شود. از طریق این پنجره می‌توانید در صورت لزوم با کلیک ‌روی گزینه Open To Tab در بالای صفحه، لینک مورد نظر را در تب جداگانه ای در فایرفاکس باز کنید.

قبل از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!

به همین ترتیب، می‌توانید‌ تصاویر مورد نظر در وب‌سایت‌ها‌ را باز کرده و ببینید؛ برای نمونه، چنانچه به دنبال تصویر خاصی در موتور جستجوی گوگل هستید، تنها کافی است، نشانگر ماوس را‌ روی تصویر مورد نظر نگه دارید تا آیکون مورد نظر نمایش یابد. پس از آن تنها نگه داشتن ماوس ‌روی تصویر مورد نظر منجر به باز شدن آن تصویر در ابعاد اصلی در پنجره جداگانه خواهد شد.

قبل از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!

همچنین شما ‌می‌توانید‌ موقت پیش‌نمایش لینک یا تصویر مورد نظر را Bookmark کنید که این امر از طریق انتخاب گزینه مربوطه از نوار ابزار بالای صفحه امکان پذیر است. در این صورت، پیش نمایش یادشده‌ در Sidebar جانبی همانند تصویر زیر به نمایش درمی‌آید. برای باز کردن این Sidebar کافی است نشانگر ماوس را ‌روی آن نگه دارید و برای حذف هر Bookmark ‌‌ روی آن کلیک راست کرده و گزینه Remove را برگزینید.

قبل از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!

اما این ابزار از تنظیمات خوبی نیز برای شخصی سازی برخوردار است. برای ورود به تنظیمات افزونه بر ‌دکمه تنظیمات در پنجره آن کلیک کنید. در تب Settings می‌توانید گزینه‌هایی ‌را برای تعیین چگونگی باز کردن پیش نمایش‌ها تعیین کنید. همچنین می‌توانید جای آیکون افزونه و تم مورد نظر برای پنجره پیش نمایش را نیز تعیین نمایید.

قبل از باز کردن لینک‌ها در فایرفاکس، محتوای آنها را ببینید!

در مجموع باید گفت، ‌به رغم آنکه چندی افزونه‌‌ برای این منظور در مرورگر فایرفاکس و کروم وجود دارد،‌ قابلیت‌‌های CoolPreviews از آن یک افزونه کاملا متفاوت و کاربردی ساخته است. برای اطلاعات بیشتر در این باره، می‌توانید به صفحه اصلی وب‌سایت آن در اینجا سر بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد