همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

انتخاب سریع در ویندوز


  ضمیمه کلیک جام جم :

گاهی هنگام استفاده از رایانه فهرست‌های مختلفی از اطلاعات در اختیارتان قرار می‌گیرد، ولی شما به‌دنبال گزینه‌ای مشخص هستید.

برای مثال ممکن است در پوشه Windows به‌دنبال یک فایل خاص باشید یا برای اجرای ترفندی خاص در ویرایشگر رجیستری به‌دنبال یک کلید با نام مشخص باشید. همچنین در فرم‌های ثبت‌نام بسیاری از سایت‌ها نیز هنگام انتخاب نام کشور و شهر، فهرستی در اختیار شما گذاشته می‌شود که ‌باید با استفاده از آن به انتخاب شهر یا کشور موردنظر بپردازید.

برخی کاربران هنگام مشاهده این فهرست‌ها با زیر و رو کردن آنها گزینه‌ موردنظرشان را جستجو می‌کنند. برخی دیگر با مشاهده‌ ترتیب الفبایی اطلاعات گزینه‌ موردنظر را جستجو می‌کنند و برخی نیز روش بسیار ساده و هوشمندانه‌تری را انتخاب می‌کنند. آیا می‌دانید این روش ساده و هوشمندانه چیست؟

ـ برای جستجوی گزینه‌ موردنظر در فهرست‌های مختلف در سیستم‌عامل، مرورگر و دیگر برنامه‌ها می‌توانید از صفحه‌کلید کمک بگیرید. برای استفاده از این قابلیت کافی است حرف اول از گزینه‌ موردنظرتان را تایپ کنید تا اولین گزینه که با آن حرف آغاز می‌شود به شما نمایش داده شود.

ـ در این شرایط چنانچه وارد یک پوشه با بیش از هزاران فایل مختلف شده باشید، به اولین فایل انتقال داده خواهید شد و در صورتی‌که پس از بازشدن فهرست‌های انتخاب نام شهر یا کشور، حرف مربوط را از روی صفحه‌کلید فشار دهید، نام اولین شهر یا کشور برای شما به‌نمایش درخواهد آمد.

به‌عنوان مثال در صفحات عضویتی که نام کشورها به‌صورت انگلیسی فهرست شده‌اند می‌توانید با فشردن کلید i بسرعت نام iran را مشاهده و انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد