همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آغاز توزیع کالاهای طرح حمایت غذایی


آغاز توزیع کالاهای طرح حمایت غذایی
گام اول تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امدادوبهزیستی /این توزیع 4 بار در سال میان مشمولان توزیع می شود/گوشت ،مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارانی، رب گوجه‌فرنگی و خرما ، کالاهای طرح حمایت غذایی هستند/4ماه فرصت برای دریافت کالا/میزان اعتبار ریالی هم برای خانوار تک نفره 30 هزار تومان دونفره 60 هزار تومان و هر نفر اضافه بیش از دونفره هم ده هزار تومان است 
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سیاست دولت در گام اول طرح حمایت غذایی توزیع کالا است، گفت: پییش بینی می شود این توزیع 4 بار در سال ومیان مشمولان توزیع شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی،دکترعلی ربیعی گفت: این برنامه مطابق مصوبه هیئت وزیران به‌منظور حمایت غذایی برای مبارزه با فقر و جلوگیری از سوء تغذی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: دولت برای تأمین اعتبار طرح حمایت غذایی از محل هدفمندی یارانه‌‌ها 2هزار و 400 میلیارد تومان برای حمایت افراد تحت پوشش این طرح در نظر گرفته است. این طرح به‌منظور حمایت از آن دسته افرادی که کمبود پروتئین و ویتامین در سفره خود دارند در نظر گرفته شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه طرح حمایت غذایی با سبد کالای عمومی تفاوت دارد اظهار کرد: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به‌صورت عمومی با سیاست دولت درطرح حمایت غذایی متفاوت است،‌ هدف اصلی دولت دراین طرح حمایتی مبارزه با فقر و مبحث سیاست سلامت مطابق با بند 6 سیاست‌های سلامت مقام معظم رهبری است.
دکترربیعی با بیان اینکه دولت در سیاست رفاهی خود این برنامه را در طول سال ادامه خواهد داد، گفت: متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند تعداد دفعات اجرای طرح حمایت غذایی مشخص خواهد شد اما پیش بینی می شودحداقل 4 بار در سال این طرح اجرا شود . .
وی با اشاره به اینکه در گام اول تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول طرح حمایت غذایی می‌شوند گفت: در حال حاضر تعداد 7 میلیون و 500هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مشمول می‌شوند.
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی اعلام کرد: همچنین 300 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس و بین دانش آموزان در نظر گرفته شده است .وی گفت : هدف از این برنامه افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور و پیشگیری از کوتاه قدی و بیماری های ناشی از کمبود مواد لبنی است.
دکترربیعی افزود: همچنین دستورالعمل اجرایی این ماده به‌پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و وزارت آموزش و پرورش به تصویب ستاد هدفمندی یارانه‌ها خواهد رسید.
دکترربیعی با اشاره به اینکه از 2 هفته گذشته اطلاع رسانی بین جامعه هدف با ارسال پیامک از سوی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی درباره طرح حمایت غذایی آغاز شده است گفت: هموطنان به‌مدت 4 ماه فرصت دارند برای دریافت کالای خود به 4هزار و 800 فروشگاهی که برای توزیع آماده شده‌اند مراجعه کنند. محدوده زمانی دریافت کالاهای طرح حمایت غذایی، حداکثر 4 ماه پس از اعلام هر مرحله است.
دکترربیعی با اشاره به اینکه 6 هزار دستگاه کارت خوان درفروشگاه ها برای خدمات دهی به مشمولین درنظرگرفته شده است گفت :
گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارانی، رب گوجه‌فرنگی و خرما ، کالاهای طرح حمایت غذایی هستند و در این مرحله صرفاً برنامه وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی توزیع کالا است..
وی تصریح کرد : برای حل هرگونه مشکل احتمالی نیز میزخدمت در تمامی ادارات بهزیستی پیش بینی شده است .
ربیعی با تأکید بر اینکه برای اجرای طرح حمایت غذایی ، کارت اعتبار خرید شارژ شده است گفت: مشمولین می‌توانند متناسب با میزان تقاضای خود، میزان کالا را مشخص کنند، به‌طور مثال اگر یک خانواده روستایی تمایلی به مصرف مرغ ندارد و در مقابل از برنج استقبال می‌کند، این انعطاف برای مشمولان وجود دارد که به‌صورت ترکیبی به‌میزان اعتبار شارژ خود بسته حمایتی را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان اعتبار ریالی این طرح گفت: در این دستورالعمل اعتبار ریالی برای خانوار تک‌نفره در هر مرحله ازاجرای طرح حمایت غذایی، سیصد هزار ریال، خانوار دونفره ششصد هزار ریال و خانوارهای بیش از دو نفر به‌ازای هر نفر اضافی یک‌صد هزار ریال و در هر خانوار حداکثر یک میلیون و دویست هزار ریال تعیین شده است
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد