همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افزایش 2 درصدی ازدواج در خرم‌آباد


  به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان که با حضور دریکوند مدیرکل ثبت احوال استان و جمعی از مسئولان شهرستان خرم‌آباد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر لزوم همکاری مردم در ثبت به موقع وقایع حیاتی تاکید کرد.

وی اظهار داشت؛ امروزه استناد به آمار در برنامه‌ریزی‌‎های ملی مشهود بوده و همه برنامه‌ریزی‌هایی که به صورت متمرکز در مرکز، برای استان‌ها صورت می‌گیرد، مبتنی بر آمار ثبت شده و ارائه شده از آن استان است، بنابراین باید مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به ثبت دقیق و به موقع وقایع حیاتی و ارائه آمار صحیح نهایت دقت را داشته باشند.

فرماندار خرم‌آباد ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه تولد و وفات را در شهرستان خرم‌آباد مطلوب ذکر کرد و گفت: بر اساس آمار ثبت احوال جمعیت شهرستان خرم‌آباد بیش از 500 هزار نفر است که از این میزان 254 هزار و 598 نفر را مردان و 251 هزار و 533 نفر را زنان تشکیل می‌دهند که 72,6 درصد را جمعیت شهری و 27,4 درصد را روستاییان این شهرستان تشکیل می‌دهند.

وی میزان ولادت ثبت شده در سه ماهه نخست 1393 را 2 هزار و 568 مورد عنوان کرد و گفت: میزان ولادت ثبت شده شهرستان در مدت زمان مشابه سال گذشته 2 هزار و 375 نفر بوده که آمارها افزایش ولادت ثبت شده در این زمان را نشان می‌دهد.

این مسئول عنوان داشت: در بحث ازدواج در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و 505 مورد ازدواج در حوزه شهرستان ثبت شده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک هزار و 474 نفر بوده که دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به وجود نمایندگی‌های ثبت احوال در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های شهر خرم‌آباد معمولا ثبت وقایع تولد و وفات به موقع صورت می‌پذیرد که عمده مشکلات و عدم ثبت به موقع تولد و وفات در بخش‌ها و روستاهای شهرستان است که بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با همکاری بیشتر با مسئولان ثبت احوال می‌توانند در رفع این معضل اقدام کند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930412000443#sthash.4RJduhCh.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد