همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

پذیرش دانشجو برای رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نحوه اعلام علاقمندی 93


  

مقدمه: داوطلبان‌ گرامی با سلام، ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان و ادامه‌ تحصیل‌ در مقاطع‌ مختلف آموزش‌ عالی کشور و کسب‌ مراتب‌ عالیه‌ علمی ، به منظور آشنائی با اطلاعات عمومی و شرایط و ضوابط هر یک از مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و نحوه اعلام علاقمندی به انتخاب رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص، مطالعه این مطالب برای شما مفید و الزامی دانسته و به داوطلبان توصیه  می شود که با دقت این مطالب را مطالعه نمایند.
داوطلبان می‌بایست شماره مورد یا موارد رشته‌های دارای شرایط خاص را از این اطلاعیه انتخاب و به صورت اینترنتی از تاریخ 1/4/1393 تا 10/4/1393 از طریق سایت سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام به درج اعلام علاقمندی به رشته‌های خاص نمایند. لازم به تأکید است به درخواست‌های غیر از روش اینترنتی ترتیب اثر داده نمی‌شود.
تعریف رشته‌های‌ تحصیلی‌ دارای‌ شرایط خاص: رشته‌های‌ دارای شرایط خاص رشته‌هایی هستند که نیاز به‌ اقداماتی‌ نظیر مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی دارند و داوطلبان‌ علاقه‌مند به‌ انتخاب‌ اینگونه‌ رشته‌ها باید شماره موارد را از جداول ذیل استخراج و حداکثر دو مورد از این موارد را در سایت سازمان درج نمایند و در صورتی‌که‌ نام آنان‌ در ردیف‌ معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های‌ مذکور برای‌ مصاحبه‌ و معاینه‌ اعلام‌ گردد (اعم‌ از اینکه‌ در مراحل‌ مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی شرکت‌ نمایند یا ننمایند) باید در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌، کدرشته‌ یا کدرشته‌های‌ مذکور را به‌ عنوان‌ یک‌ یا چند رشته از انتخاب‌های‌ مجاز خود به‌ نحوی‌ که‌ در دفترچه‌ شماره 2 (دفترچه‌ انتخاب‌ رشته‌) منعکس‌ می‌گردد فقط از اولویت یکم تا اولویت‌ نهم انتخاب نمایند.
لذا داوطلبان‌ پس ‌از مطالعه‌ دقیق ضوابط و شرایط عمومی‌ و اختصاصی‌ هر یک‌ از رشته‌های‌ تحصیلی‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی‌ خود شماره‌ مورد یا موارد مربوط به رشته‌های‌ مورد علاقه‌ خود را از جدول شماره 1 (برای‌ داوطلبان‌ گروههای آزمایشی  علوم‌ریاضی‌‌وفنی‌، علوم‌‌تجربی‌، علوم‌‌انسانی وهنر‌)، جدول‌ شماره 5 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌)، جدول‌ شماره 8 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ تجربی‌)، جدول‌ شماره 12 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌) و جدول‌ شماره 15 (داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر) استخراج‌ و انتخاب نمایند.
 
تذکرات مهم: 1- آن ‌دسته ‌از داوطلبانی‌که‌ علاقه‌مندی‌ خود را به ‌هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه امام صادق(ع) و یا دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری/ دادگستری، در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری ازطریق سایت دانشگاه ذیربط اعلام نموده‌اند، نیاز به اقدام خاصی در این مرحله ندارند2- متقاضیان دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری چنانچه مجاز به انتخاب رشته شوند و در ردیف معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت این دانشگاه در مردادماه قرار گیرند، لازم است در زمان انتخاب رشته، کدرشته‌های تحصیلی این دانشگاه را تا اولویت نهم و قبل از دهم انتخاب نمایند.3- متقاضیان رشته‌های‌ تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحدهای( بندرعباس، تهران، سنندج و زاهدان) و دانشگاه صنعتی مالک اشتر لازم است شماره مورد و یا موارد را از گروه‌ آزمایشی‌ مربوط استخراج و در سایت سازمان درج نمایند، در صورتی‌ که متقاضیان هر یک از رشته‌های فوق‌الذکر‌ در ردیف‌ معرفی‌شدگان ‌چند برابر ظرفیت قرار گیرند، به‌ هنگام ‌انتخاب ‌رشته‌ لازم‌ است‌ کدرشته‌ یا کدرشته‌های ‌مربوط را از اولویت‌ اول‌ انتخابی‌ تا حداکثر اولویت‌ سی‌ام‌ در هر اولویتی‌ که‌ علاقه‌مند باشند انتخاب‌ کنند و داوطلبانی‌ که‌ دو مورد از موردهای‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی ‌خود را انتخاب‌ کرده‌اند، مجاز می‌باشند علاوه‌ بر دو مورد انتخابی‌، شماره موارد مربوط به رشته‌های‌ دانشگاه‌های فوق را نیز به ‌عنوان‌ مورد سوم‌ انتخاب‌ نمایند.
4- ملاک نهایی برای ظرفیتها، عنوان رشته‌ها و نیمسال پذیرش برای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، موارد درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته(دفترچه شماره 2) خواهد بود.
قسمت اول
مؤسساتی که در رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص از بین داوطلبان چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرند
داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل و انتخاب هر یک از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (1) لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مؤسسات مذکور که در ذیل جدول رشته‌های تحصیلی هر یک از مؤسسات درج گردیده است مورد علاقمندی خود را به انتخاب رشته یا رشته‌های ذیربط مشخص نمایند.
جدول شماره 1- رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی که از چند گروه آزمایشی دانشجو می‌پذیرند
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره ‌مواردی که‌ باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
 
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره ‌مواردی که‌ باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید مطهری- تهران
1
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان
4
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد تهران
2
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج
5
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد بندرعباس
3
رشته‌ تحصیلی مدیریت فرهنگی هنری دانشگاه غیردولتی -غیرانتفاعی سوره تهران
6
 
جدول شماره 2- رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید مطهری ـ تهران‌
(پذیرش دانشجو از بین داوطلبان گروه‌های آزمایشی  علوم ریاضی‌وفنی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌باشد.)
مقطع تحصیلی
جنس ‌پذیرش
ظرفیت ‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
 
مقطع تحصیلی
جنس ‌پذیرش
ظرفیت ‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
دوم
اول
دوم
اول
کارشناسی
مرد
زن
-
150
الهیات و معارف اسلامی -
فلسفه و حکمت اسلامی‌
 
کارشناسی
مرد
زن
-
200
الهیات و معارف اسلامی -
فقه و حقوق اسلامی‌
 
شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه شهید مطهری:
الف) شرایط عمومی: 1- متدین به دین مبین اسلام و مذهب جعفری و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران. 2- داشتن حسن شهرت و علاقمندی به تحصیلات حوزوی. 3- متولدین سال 1373 به بعد. 4- احراز صلاحیت‌های علمی و عمومی.
ب) اطلاعات لازم: 1- تحصیل در این دانشگاه بصورت تمام وقت می‌باشد. 2- برای کلیه پذیرفته‌شدگان این مرکز، ترکیبی از نظام آموزشی و مفاد درسی حوزه ودانشگاه ارائه می‌شود. 3- پذیرفته‌شدگان برادر پس از فراغت ازتحصیل درصورت تمایل وداشتن شرایط لازم می‌توانند به لباس مقدس روحانیت ملبس‌شوند.4-این دانشگاه برای دانشجویان خواهر فاقد خوابگاه می‌باشد.5-قبولی قطعی در این دانشگاه پس از مصاحبه و احراز صلاحیتهای عمومی و علمی می‌باشد.
 
 
جدول شماره 3- رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی ـ دوره روزانه واحدهای(تهران، بندرعباس، زاهدان و سنندج)
(پذیرش دانشجو از بین ‌داوطلبان ‌گروه‌های ‌آزمایشی علوم ریاضی‌وفنی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌باشد)
عنوان رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
اول
دوم
زن
مرد
 فقه‌ و حقوق‌ امامیه‌ (واحد بندرعباس)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق‌ امامیه‌ (واحد تهران)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق ‌امامیه‌ (واحد ‌زاهدان)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق‌ امامیه‌ (واحد سنندج)
40
--
20
20
کارشناسی
 علوم قرآن مجید (واحد تهران)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق ‌شافعی‌ (واحد بندرعباس)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق ‌شافعی ‌(واحد تهران)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق ‌شافعی‌ (واحد سنندج)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه ‌و حقوق حنفی (واحد تهران)
40
--
20
20
کارشناسی
 فقه‌ و حقوق ‌حنفی ‌(واحد زاهدان)
40
--
20
20
کارشناسی
 تاریخ اسلام (واحد تهران)
20
--
--
20
کارشناسی
 ادیان‌ و مذاهب‌ (واحد تهران)
20
--
--
20
کارشناسی
 فلسفه‌ و عرفان ‌اسلامی ‌(واحد تهران)
20
--
--
20
کارشناسی
 علوم قرآن مجید (واحد سنندج)
40
--
20
20
کارشناسی
 علوم قرآن مجید (واحد بندرعباس)
40
--
20
20
کارشناسی
 علوم قرآن مجید (واحد زاهدان)
40
--
20
20
کارشناسی
 
 شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی واحدهای(تهران ـ بندرعباس ـ زاهدان ـ سنندج):
الف) شرایط عمومی: 1- متدین به دین مبین اسلام. 2- التزام عملی به مقررات اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران. 3- عدم سوءپیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذیصلاح.4- عدم سابقه وابستگی و هواداری به نفع گروه‌ها و مکاتب الحادی و محارب و فساد اخلاقی. 5- داشتن سلامت و توانایی کامل جسمی (جانبازان انقلاب اسلامی از این شرط مستثنی هستند). 6- سلامت کامل روحی و عدم اعتیاد به مواد مخدر. 7- پایبندی به اتحاد مسلمین و تقریب بین مذاهب اسلامی. 8- گزینش از بین داوطلبان مرد و زن متولدین سال 1371 و بعد از آن صورت خواهد پذیرفت.
ب) شرایط اختصاصی: 1- علاقمندی به تقریب و همبستگی مذاهب اسلامی. 2- عدم تعهد خدمت در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی. 3- حافظین قرآن هنگام پذیرش دارای اولویت می‌باشند. 4- پذیرش نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی، منوط به قبولی در آزمون شفاهی (مصاحبه) می‌باشد. 5- رشته‌های فقه و حقوق شافعی و فقه حقوق حنفی، مختص برادران و خواهران اهل سنت می‌باشد.
ج) اطلاعات لازم: 1- زمان دوره آموزشی 4 سال تحصیلی از تاریخ شروع خواهد بود. 2- روش تحصیل در این دانشگاه بر اساس استفاده از تجربیات جدید حوزه و دانشگاه می‌باشد و دانشگاه با توجه به مقتضیات خاص خود مواد درسی لازم را که صلاح بداند به صورت پیش‌نیاز در طول ترم اضافه می‌نماید. 3- نظام درسی این دانشگاه واحدی است و واحدهای درسی در هر ترم تحصیلی بر حسب مقتضیات دانشگاه ارائه می‌گردد. 4- کلاس‌های درسی به صورت حضوری تشکیل خواهد شد، لذا حضور دائم دانشجو در همه کلاس‌ها و برنامه‌ها ضروری است. 5- دانشجو متعهد می‌باشد کلیه ضوابط و آیین‌نامه‌های داخلی دانشگاه را رعایت و اجرا نماید. 6- تحصیل در این دانشگاه رایگان بوده و هیچگونه شهریه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌شود. 7- به فارغ‌التحصیلان مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد. 8- دانشجویان طبق مقررات و ضوابط از مزایای خوابگاه و تغذیه برخوردار خواهند بود. 9- وام تحصیلی و مسکن در صورت تأمین اعتبار برابر ضوابط خاص خود از طریق صندوق رفاه دانشجویان به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
 
جدول شماره 4- رشته ‌مدیریت فرهنگی هنری دانشگاه غیردولتی -  غیرانتفاعی سوره تهران
(پذیرش دانشجو از بین داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی‌وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی  و هنر می‌باشد)
مقطع تحصیلی
جنس ‌پذیرش
ظرفیت ‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
دوم
اول
کارشناسی
مرد
زن
-
60
مدیریت فرهنگی هنری
 
شرایط، ضوابط و اطلاعات لازم درخصوص تحصیل در دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
پذیرش دانشجو در این مؤسسه برای کلیه رشته ها به صورت شرایط خاص بوده و معرفی‌شدگان باید در مراحل مصاحبه و حسب مورد در آزمون عملی رشته ذیربط شرکت نمایند. 2- تأکید بر رعایت کلیه مقررات و ضوابط دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شرایط و ضوابط خاص مؤسسه به ویژه رعایت شئونات هنرمند متدین و متعهد از اولویت‌های پذیرش این مؤسسه می‌باشد. که در طول دوره تحصیل برای پذیرفته‌شدگان الزامی است و پذیرش نهایی منوط به تائید گزینش سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود. 3- دانشجویان در صورت انصراف و یا انتقال به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، باید کلیه شهریه ثابت ترم‌های باقیمانده را برابر ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت نمایند. 4- مؤسسه هیچگونه تعهدی در قبال تآمین خوابگاه ندارد. 5- کلیه هزینه‌های مصرفی کارگاهی و اردوهای علمی و رساله پایان‌نامه تحصیلی به عهده دانشجو می‌باشد. 6- پذیرفته‌شدگان به تناسب رشته تحصیلی و تشخیص گروه آموزشی مربوطه موظف به گذراندن واحدهای پیش‌نیاز خواهند بود. 7- پذیرش فرزندان شاهد‍، فرزندان جانبازان بالای 40 درصد، فرزندان آزادگان، حافظان قرآن کریم و همچنین بسیجیان فعال در الویت می‌باشد. 8- رتبه‌های زیر 200 کشوری و المپیادی‌ها از تخفیف شهریه در طول دوره تحصیلی مجاز بهره مند خواهند شد.   آدرس موسسه: تهران، خیابان آزادی، بین خوش و بهبودی، نبش کوچه کامیاران، پلاک 398. تلفن: 46-66354245-021  نشانی اینترنتی: www.soore.ac.ir
 
 
 قسمت دوم
رشته‌های‌ تحصیلی‌ دارای‌ شرایط خاص‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی و فنی
 داوطلبان علاقمند به تحصیل در هر یک از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (5) لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مؤسسات مذکور که در ذیل جدول رشته‌های تحصیلی هر یک از مؤسسات درج گردیده است علاقمندی خود را به انتخاب رشته یا رشته‌های ذیربط اعلام نمایند.
 
جدول‌ شماره 5 - رشته‌‌های‌ تحصیلی گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
 شماره مواردی که باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
رشته‌های ‌تحصیلی‌ دانشگاه ‌صنعتی ‌مالک ‌اشتر  (دوره روزانه)
7
رشته‌های ‌تحصیلی‌ دانشگاه ‌صنعتی ‌مالک ‌اشتر  (دوره شبانه)
8
معماری داخلی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
9
مهندسی معماری دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
10
مهندسی شهرسازی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
11
 
جدول شماره 6- رشته‌های ‌تحصیلی دانشگاه‌ صنعتی‌ مالک ‌اشتر وابسته به وزارت ‌دفاع‌ (محل تحصیل شاهین‌شهر اصفهان)
عنوان رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
دوره
اول
دوم
زن
مرد
مهندسی هوا فضا
40
--
--
مرد
کارشناسی
روزانه و شبانه
مهندسی اپتیک و لیزر
40
--
--
مرد
کارشناسی
روزانه و شبانه
مهندسی دریا ـ کشتی سازی
40
--
--
مرد
کارشناسی
روزانه و شبانه
شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه صنعتی مالک اشتر:
1- متعهد و متدین بودن به دین مبین اسلام، تابعیت جمهوری اسلامی و التزام عملی به نظام و قوانین جمهوری ‌اسلامی ‌ایران و اعتقادبه ولایت ‌فقیه.
2- داشتن سلامت جسمانی متناسب با دوره تحصیلی و نداشتن سوء‌پیشینه کیفری. 3- پذیرش دانشجو منحصراً از بین داوطلبان مرد صورت خواهد پذیرفت. 4- احراز صلاحیت‌های ‌لازم برابر ضوابط هسته گزینش وزارت دفاع. 5- عدم سابقه عضویت یا وابستگی به ‌احزاب و گروه‌های سیاسی غیرقانونی و یا الحادی. 6- با توجه به ممنوعیت‌های قانونی، دانشجویان این دانشگاه تحت هیچ عنوان نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی و حزبی شرکت نمایند. 7- حداقل سن داوطلبان تا تاریخ 31/6/93،  22 سال وکسانی که خدمت وظیفه عمومی را انجام داده باشند 24 سال تمام می‌باشد تا تاریخ 31/6/92 (تبصره: کارکنان نیروهای مسلح از شرط سنی معاف می‌باشند و پذیرش آنان منوط به موافقت یگان مربوط با انتساب به تحصیل خواهد بود). 8- در هر مرحله ای که شرایط داوطلب مغایر با شرایط پذیرش دانشگاه تشخیص داده شود، از ادامه مراحل گزینش و یا تحصیل داوطلب در این دانشگاه جلوگیری بعمل می‌آید. 9- دانشجویان با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای از مزایای ناهار و خوابگاه (در حد امکان منحصراً برای دانشجویان غیربومی) برخوردار خواهند شد. 10- برابر ضوابط و مقررات آموزشی وزارت علوم و با توجه به نیازهای صنایع دفاعی کشور تا 30 درصد از دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اصلاح و تغییر می‌یابد. 11- برنامه آموزشی دانشگاه مطابق برنامه آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی وزارت علوم خواهد بود و به دانش‌آموختگان دانشنامه کارشناسی پیوسته مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء می‌شود. 12- کارآموزی دانشجویان منتخب در تابستان در صنایع دفاعی کشور انجام خواهد شد. 13- دانشجویان این دانشگاه برابر ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط در طول تحصیل برنامه‌های تربیتی، علمی و پژوهشی، بازدیدهای علمی و کلاس‌های ویژه شرکت نمایند. 14- انتخاب گرایش رشته تحصیلی در هر یک از رشته محل‌ها با توجه به دروس اختصاصی و تغییراتی که در سرفصل‌ها انجام می‌شود، توسط این دانشگاه تعیین خواهد شد. 15- دانشجویان باید در طول تحصیل تمامی ضوابط این دانشگاه را رعایت نمایند. 16- آن دسته از داوطلبانی که معدل کل دیپلم متوسطه آنان بالاتر از 18 باشد، در اعلام نتایج گزینش‌های دانشگاه دارای اولویت خواهند بود. 17- دانشجویان در طول تحصیل مجاز به انتقال و تغییر رشته نیستند (مگر در شرایط خاص به تشخیص دانشگاه). 18- محل تحصیل پذیرفته‌شدگان اصفهان شاهین‌شهر (18کیلومتری شهر اصفهان) –انتهای خیابان فردوسی- دانشگاه صنعتی مالک اشتر می‌باشد. 19- پذیرفته شدگان همانند سایر دانشجویان صرفاً از مزایای صندوق‌های رفاه دانشجویان مطابق با آئین‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده خواهند نمود. 20- براساس برنامه تأمین نیروی انسانی وزارت دفاع در برنامه پنجم توسعه آن دسته از دانشجویانی که صلاحیت‌های علمی، اخلاقی و عمومی لازم را برابر دستورالعمل‌های وزارت دفاع تا پایان تحصیلات خویش دارا باشند در اولویت جذب و همکاری با سازمان‌های تابعه وزارت دفاع قرار می‌گیرند.نشانی اینترنتی:www.mut.ac.ir
 
 
جدول شماره 7- رشته‌های ‌تحصیلی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
عنوان رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
اول
دوم
معماری داخلی
60
--
زن
مرد
کارشناسی
مهندسی معماری
60
--
زن
مرد
کارشناسی
مهندسی شهرسازی
60
--
زن
مرد
کارشناسی
* شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران در ذیل جدول شماره 4 همین اطلاعیه درج شده است.
 
 قسمت سوم
رشته‌های‌ تحصیلی‌ دارای‌ شرایط خاص‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ تجربی
‌ داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل و انتخاب هر یک از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (8) لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مؤسسات مذکور که در ذیل جدول رشته‌های تحصیلی هر یک از مؤسسات درج گردیده است علاقمندی خود را به انتخاب رشته یا رشته‌های ذیربط اعلام نمایند.
جدول شماره 8- رشته‌های‌ تحصیلی‌ مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ تجربی‌
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره ‌مواردی که‌ باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
 
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره ‌مواردی که‌ باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
پزشکی- دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌ارتش ج.ا.ا
7
پزشکی- دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران
14
دندانپزشکی- دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌ارتش ج.ا.ا
8
پرستاری- ‌دانشگاه ‌علوم پزشکی ‌‌ارتش‌ ج.ا.ا
9
پرستاری- دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران
15
مهندسی بهداشت حرفه‌ای-دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران
16
کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارتش ج.ا.ا
10
رشته‌های کارشناسی دانشکده ‌پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ج.ا.ا
11
بورسیه‌ رشته ‌‌‌‌‌پزشکی ‌‌‌دانشگاه علوم‌‌ پزشکی‌‌ ‌‌‌‌ارتش‌ ‌‌در ‌سایر دانشگاه‌های‌‌ علوم‌ پزشکی (‌تهران، شهید بهشتی)
12
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران
17
بورسیه ‌رشته داروسازی ‌‌‌دانشگاه ‌علوم‌‌ پزشکی‌‌ ‌‌‌‌ارتش‌ ‌‌در سایر دانشگاه‌های‌‌ علوم‌ پزشکی ‌(تهران، شهید بهشتی، شیراز، مشهد و اصفهان)
13
سایر رشته‌های تحصیلی کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران
18
شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و امتیازات داوطلبان دوره روزانه دانشگاه علوم پزشکی ارتش‌‌ ج.ا.ا (رشته‌های‌ ‌‌پزشکی، دندانپزشکی‌، پرستاری، پیرا‌‌پزشکی) و بورسیه رشته‌های پزشکی و داروسازی ارتش ج.ا.ا در سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش ‌عالی:
الف) شرایط عمومی: 1- متدین به دین مبین اسلام. و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه 2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و ایرانی‌الاصل بودن. 3- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن. 4- عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. 5- عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی. 6- عدم سابقه عضویت و یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی و الحادی و غیرقانونی. 7- عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر. 8- عدم سوءپیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذیصلاح. 9- سپردن تعهد لازم مبنی بر پرداخت دوبرابر هزینه‌های دوره آموزشی، در صورت استعفا و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش. 10- نداشتن کارت معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه. 11-داشتن سلامت جسمانی و روانی و تناسب اندام (حداقل قد165 سانتی متر) برابر تائید مرکز معاینات پزشکی نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا.
ب) شرایط اختصاصی: 1- حداقل سن در هنگام پذیرش داوطلبان 16 سال و حداکثر سن 22 سال تمام (مبنای احتساب سن برای داوطلبان نیمسال اول 31/6/93 و برای داوطلبان نیمسال دوم 30/11/93 خواهد بود). 2- داوطلبانی که در حال انجام خدمت مقدس سربازی در نیروهای مسلح بوده و یا آن را به اتمام رسانیده‌اند، مدت خدمت دوره ضرورت( خدمت مقدس سربازی) به حداکثر سن (22 سال) اضافه می‌گردد. 3- در زمان پذیرش 5 سال به حداکثر سن داوطلبانی که از بستگان درجه یک شهدا(فرزند شهید) ‌می‌باشند اضافه خواهد شد. 4- دارندگان معدل کل پایان تحصیلات دوره متوسطه: الف) معدل کل 18 و بالاتر از آن برای داوطلبان رشته پزشکی و بورسیه پزشکی، دندانپزشکی و بورسیه داروسازی و کسب نمره علمی بالاتر از 9000 در رشته پزشکی و داروسازی در آزمون سراسری و کسب نمره علمی بالاتر از 9200 در رشته دندانپزشکی. ب) معدل کل 16 و بالاتر از آن برای داوطلبان رشته‌های پرستاری، کارشناسی و کارشناسی پیراپزشکی و کسب نمره علمی بالاتر از 7000 در آزمون سراسری. 5- مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبین آقا (دارا بودن گواهی اشتغال به تحصیل برای متولدین 1374 و بعد از آن، دارا بودن گواهی پایان تحصیلات متوسطه و پیش‌دانشگاهی و دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت برای متولدین 1372 و قبل از آن، دارا بودن گواهی اشتغال به خدمت سربازی برای داوطلبان سرباز بدون اضافه خدمت سنواتی، دارا بودن کارت پایان خدمت جهت داوطلبان منقضی خدمت). 6- احراز صلاحیت علمی به تائید هیئت علمی منتخب دانشگاه. 7-داوطلبانی که در دانشگاههای دولتی و غیردولتی کشور شاغل به تحصیل می‌باشند بایستی در موقع پذیرش برگه تسویه حساب و یا نامه انصراف از تحصیل دانشگاه مربوط را ارائه نمایند.8- احراز صلاحیت مکتبی، امنیتی و موفقیت در مصاحبه علمی، روانسنجی، تست ورزش و تحقیقات لازم به تائید مرکز گزینش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران. 9- داوطلبان در هنگام ثبت‌نام نبایستی در استخدام هیچیک از سازمان‌ها و دوایردولتی وغیر دولتی باشند. 10- شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش، ضمن رعایت ضوابط و مقررات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تابع مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز می‌باشد. 11- دانشجویان پس از فراغت از تحصیل جهت اشتغال در یکی از مراکز ستاد فرماندهی آجا، نیروهای زمینی، قرارگاه پدافند هوایی، و دریایی و سازمان های تابعه ارتش در کل کشور براساس رتبه بندی و  معدل کل نمرات طول تحصیل تقسیم خواهند شد. 12- در صورت انصراف دانشجو و یا ارتکاب اعمالی که موجب اخراج وی از ارتش گردد، علاوه بر جبران خسارات مالی (دوبرابر هزینه‌های آموزشی و آمادی) از ادامه تحصیل در رشته مربوطه در این دانشگاه محروم خواهد شد. 13- معرفی ضامن معتبر و سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط و مقررات ارتش در هر نقطه از کشور. 14- ارائه مجوز ادامه تحصیل از کارگزینی نیروی مربوطه برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران (نظامیان و کارمندان) .15- ادامه تحصیل کارکنان پایور باستناد تبصره 2 ماده 49 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران در صورت ارائه مجوز از نیروی مربوطه در فواصل درجات گروهبان یکمی تا استوار یکمی و کارمندان با حداکثر سن 25 سال امکان‌پذیر می‌باشد. 16- پوشیدن لباس مصوب ارتشی برای دانشجویان این دانشگاه الزامی است.. 17- فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر حق انتخاب این رشته‌ها را ندارند. 18- بعد از قبولی در این دانشگاه امکان تغییر رشته و یا انتقال دائم در هیچ مقطع و رشته‌ای وجود ندارد.
ج) امتیازات: 1- تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای تمامی رشته از جمله رشته های بورسیه شبانه روزی و رایگان بوده (هیچگونه هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌شود) و کلیه امکانات زیست، مسکن، خوراک، پوشاک، تحصیل، بهداشت و درمان و وسایل کمک آموزشی رایگان و به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. 2- پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان پزشکی، بورسیه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به درجه ستوانیکمی، دانشجویان کارشناسی پیراپزشکی به درجه ستواندومی، دانشجویان کاردانی پیراپزشکی به درجه ستوانسومی نائل خواهند شد. در خصوص دانشجویان پرستاری از آنجائیکه استخدام آنان بصورت کارمندی می‌باشد، پس از فراغت از تحصیل به رتبه 11 (معادل درجه ستواندومی) نائل می‌گردند. 3- به فارغ‌التحصیلان مدرک کارشناسی و دکترای حرفه‌ای (مطابق با رشته فارغ‌التحصیلی) مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعطا خواهد شد. 4- دانشجو از بدو ورود به استخدام رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخواهد آمد. 5- دانشجویان در طول مدت تحصیل ماهیانه مبلغی (مشمول پرداخت حقوق برابر قانون هماهنگ پرداخت) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند نمود. 6- دانشجویان ارتش از تسهیلاتی مانند: مسکن، حکمت کارت، دفترچه بیمه درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت تکفل و وام‌های مصوب برخوردار خواهند شد. 7- دانشجویان رتبه‌های ممتاز و نخبه که برابر رای دانشگاه محل تحصیل خود مشمول آیین نامه‌های مربوطه باشند، ضمن برخورداری از جوایز نفیس و مساعدت‌های لازم مجاز به استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان برای ادامه تحصیل در  مقاطع تحصیلی بعدی بدون آزمون ورودی می‌باشند. 8- امکان ادامه تحصیل در همه مقاطع با توجه به نیاز سازمان و با هماهنگی کارگزینی نیروی مربوطه وجود دارد. 9- دانشجویان پس از فراغت از تحصیل امکان شرکت در دوره‌های طولی ، عرضی و پودمانی در داخل و خارج از کشور را برابر روش جاری و قوانین ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه علوم پزشکی ارتش به سایت اینترنتی دانشگاه به آدرس www.armyums.ac.ir مراجعه نمایند.ضمناً نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و ثبت نام داوطلبان در این دانشگاه و شرکت در معاینات جسمانی و مصاحبه‌ها به معنی آگاهی از تمامی ضوابط و مقررات دانشگاه علوم پزشکی ارتش می‌باشد.
 
جدول شماره 9- رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ علوم پزشکی‌ ارتش‌ ج.ا.ا
 
عنوان رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
اول
دوم
پزشکی
--
20
--
مرد
دکتری حرفه‌ای
دندانپزشکی
--
9
--
مرد
دکتری حرفه‌ای
پرستاری
--
15
--
مرد
کارشناسی
پرستاری
--
15
زن
--
کارشناسی
علوم آزمایشگاهی
--
7
--
مرد
کارشناسی
کارشناسی تکنولوژی پرتو شناسی
--
9
--
مرد
کارشناسی
کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت
--
4
--
مرد
کارشناسی
اتاق عمل
--
12
--
مرد
کارشناسی
هوشبری
--
8
--
مرد
کارشناسی


جدول شماره 10-بورسیه ‌رشته‌های‌ ‌‌پزشکی  و داروسازی ‌‌ارتش ‌‌ج.‌‌ا.‌‌ا‌ در دانشگاه‌های ‌علوم ‌پزشکی ‌‌(تهران، شهید بهشتی، شیراز، مشهد و اصفهان)


عنوان
رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
توضیحات
اول
دوم
پزشکی
2
--
--
زن
دکتری حرفه‌ای
دانشگاه‌های ‌علوم ‌پزشکی: تهران(1 نفر)، شهید بهشتی(1 نفر)
داروسازی
5
--
مرد
--
دکتری حرفه‌ای
دانشگاه‌های ‌علوم‌ پزشکی: تهران(1 نفر)، شهید بهشتی(1 نفر)، شیراز(1 نفر)، مشهد(1 نفر) و اصفهان(1 نفر)
* شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی بورسیه ‌رشته‌های ‌‌پزشکی و داروسازی مقطع دکتری حرفه‌ای و عمومی ‌‌ارتش ‌‌‌جمهوری ‌‌اسلامی ‌‌ایران‌ در دانشگاه‌های ‌علوم ‌پزشکی ‌کشور در ابتدای بخش گروه آزمایشی علوم تجربی در همین اطلاعیه درج شده است.
 
شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران دوره روزانه:
الف) شرایط عمومی: 1- اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی(ص)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوریاسلامی ایران. 2-اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه. 3-التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازیناخلاق اسلامی. 4-عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی. 5-نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروه‌ها و سازمان‌های غیراسلامی، التقاطی، الحادی و غیرقانونی. 6-عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامیایران. 7-عدم اعتیاد به مواد مخدر و محرومیت از خدمات دولتی. 8-داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نظر. 9-داشتن حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی و عدم سوء پیشینه. 10-داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و نداشتن تا بعیت مضاعف.
ب) شرایط اختصاصی: 1-حداقل معدل دیپلم یا پیش‌دانشگاهی 18 برای دوره دکترای حرفه ای پزشکی و داروسازی و معدل 14 برای دوره کارشناسی. 2-کسب نمره علمی بالاتر از 9500 در آزمون سراسری برای رشته پزشکی و داروسازی و نمره علمی بالاتر از 8000 برای دوره کارشناسی. 3-حداکثر سن داوطلبان تحصیل در این دانشگاه 20 سال تمام می‌باشد. تبصره 1: به ازای هر یک سال عضویت بسیج فعال، مدت سه ماه و عضویت عادی دو ماه تا سقف یک سال قابل افزایش به حداکثر سن می‌باشد. تبصره 2: در صورت انجام خدمت دوره ضرورت، مدت مذکور به حداکثرسن اضافه می‌گردد. تبصره 3: برای ‌اعضای درجه یک خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و مفقودالاثرها تا میزان پنج سال قابل افزایش به حداکثر سن می‌باشد. تبصره 4: مجموع سن فردبا احتساب ارفاق سنی حاصل از این بند حداکثر نمی‌باید از 25 سال تجاوز نماید. 4-در شرایط مساوی، اولویت با اعضای درجه یک خانواده محترم ایثارگران (شهداء، جانبازان، آزادگان و رزمندگان) و همچنین اعضای بسیج می‌باشد. 5- در مدت تحصیل در دانشگاه بقیه‌الله(عج) دانشجویان از امکانات فرهنگی،خوابگاه و غذا در حد امکان بهره‌مند خواهند بود. لیکن دانشگاه هیچگونهتعهدی برای خوابگاه متاهلین ندارد.6-پذیرفته شدگان نهایی در بدو ورود به استخدام رسمی سپاه پاسداران در آمده و از حقوق، مزایا، بیمه، خدمات رفاهی و ... امکانات دانشجویان بورسیه بهره‌مند خواهند شد. 7-منتخبین در بدو ورود می‌بایست دوره عمومی پاسداری را در یکی از مراکزآموزشی سپاه طی نمایند. 8-منتخبین پس از فارغ‌التحصیلی براساس نیاز سپاه و نظر معاونت بهداشتو درمان سپاه بکارگیری می‌شوند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌ها و معرفی دانشگاه به آدرس سایت دانشگاه: www.bmsu.ac.ir مراجعه یا با شماره تلفن 82483143-021 تماس حاصل نمایید.                                                        
جدول شماره 11-رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)-تهران
عنوان
رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
توضیحات
اول
دوم
زن
مرد
پزشکی
30
ـــ
5
25
دکتری حرفه‌ای
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
پرستاری
35
ـــ
10
25
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
اتاق عمل
20
ـــ
5
15
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
علوم ازمایشگاهی
25
ـــ
5
20
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
هوشبری
20
ـــ
5
15
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
مهندسی بهداشت حرفه‌ای
20
ـــ
ـــ
مرد
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
مهندسی بهداشت محیط
20
ـــ
ـــ
مرد
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
5
ـــ
ـــ
مرد
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
علوم تغذیه
12
ـــ
ـــ
مرد
کارشناسی
پذیرش ازمیان داوطلبان با عضویت بسیجی ونهایتا جذب بصورت بورسیه واستخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
 
 قسمت چهارم
رشته‌های‌ تحصیلی‌ دارای‌ شرایط خاص‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی
داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل و انتخاب هر یک از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (12) لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مؤسسه مذکور که در همین اطلاعیه درج گردیده است، علاقمندی خود را به انتخاب رشته یا رشته‌های ذیربط اعلام نمایند.
 
جدول‌ شماره12- رشته‌های‌‌ تحصیلی‌ مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره مواردی که باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
 
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره مواردی که باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
روزنامه‌نگاری دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی سوره تهران
7
 
روابط عمومی دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی سوره تهران
8
 
علوم اسلامی - روانشناسی عمومی دانشگاه شهید مطهری تهران
9
 
           
                      
جدول شماره 13- رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
مقطع تحصیلی
جنس پذیرش
ظرفیت‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
 
مقطع تحصیلی
جنس پذیرش
ظرفیت‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
دوم
اول
دوم
اول
کارشناسی
مرد
زن
-
60
روزنامه نگاری
کارشناسی
مرد
زن
-
60
روابط عمومی
 
* شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران در ذیل جدول شماره 4 همین اطلاعیه درج شده است
 
جدول شماره  14- رشته‌ تحصیلی علوم اسلامی- روانشناسی عمومی دانشگاه شهیدمطهری ـ تهران‌
عنوان رشته
ظرفیت پذیرش نیمسال
جنس پذیرش
مقطع تحصیلی
اول
دوم
علوم اسلامی – روانشناسی عمومی
50
--
زن
--
کارشناسی
* شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه شهید مطهری در ابتدای همین اطلاعیه، بخش گروه آزمایشی مشترک درج شده است.
 
قسمت پنجم
رشته‌های‌ تحصیلی‌ دارای‌ شرایط خاص‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر
داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل و انتخاب هر یک از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (15) لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مؤسسه مذکور که در این اطلاعیه درج گردیده است، و نیز ضوابط انتخاب شماره این موارد، علاقمندی خود را به انتخاب رشته یا رشته‌های ذیربط اعلام نمایند.
 
جدول‌ شماره‌ 15- رشته‌های‌‌ تحصیلی‌ مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ دارای‌ شرایط خاص‌ گروه‌ آزمایشی‌ هنر
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
 شماره مواردی که باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
 
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
 شماره مواردی که باید در سایت اینترنتی سازمان درج شود
سینما (چندگرایش)ـ دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی سوره تهران
19
 
‌ هنر اسلامی ـ دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی سوره تهران
20
 
جدول شماره 16 - رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
مقطع تحصیلی
جنس پذیرش
ظرفیت‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
 
مقطع تحصیلی
جنس پذیرش
ظرفیت‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
دوم
اول
دوم
اول
کارشناسی
مرد
زن
-
60
هنر اسلامی
کارشناسی
مرد
زن
--
60
سینما
* شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران در ذیل جدول شماره 4 همین اطلاعیه درج شده است.
 
خلاصه ای از مراحل اجرائی مهم:
1- علاقمندان به رشته‌های دارای شرایط خاص آزمون سراسری باید شرایط و ضوابط مؤسسات را مطالعه و سپس نسبت به استخراج و انتخاب شماره مورد آن منحصراً به صورت اینترنتی از تاریخ 1/4/1393 تا 10/4/1393 از طریق سایت این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام نمایند. 2- معرفی چند برابر ظرفیت علاقمندان به رشته‌های دارای شرایط خاص برای انجام مراحل مصاحبه همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری (در مرداد ماه ) خواهد بود. 3- درج کد رشته‌های تحصیلی (کد عدد پنج رقمی) مؤسسات دارای شرایط خاص بعد از انجام مصاحبه و استخراج از دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) در فرم انتخاب رشته اینترنتی به همراه کدرشته‌های سایر دانشگاه‌ها، با در نظر داشتن شرایط و محدودیت اولویت انتخاب‌ رشته‌های مؤسسات خاص برای معرفی شدگان برحسب خواسته مؤسسات در این اطلاعیه در زمان انتخاب رشته اینترنتی (در مرداد ماه) الزامی است. 4- علاقمندان (دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری/ دادگستری) در این مرحله نیاز به اقدام خاصی ندارند و این علاقمندان می‌توانند علاوه بر مؤسسات فوق متقاضی مؤسسات مندرج در این اطلاعیه نیز باشند. 5- داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب موارد رشته‌های خاص‌ اقدام نمایند. ضمناً لازم به توضیح است داوطلبان می‌توانند مورد مربوط به رشته‌های‌ دانشگاه مذاهب اسلامی واحدهای (بندرعباس-تهران-سنندج -زاهدان) و دانشگاه صنعتی مالک اشتر را علاوه بر دو مورد مذکور به ‌‌عنوان مورد سوم ‌انتخاب نمایند.
 
خلاصه جداول اعلام علاقمندی به انتخاب مورد و یا موارد رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص در آزمون‌ سراسری سال 1393
پذیرش از گروه آزمایشی
عنوان رشته تحصیلی و نام مؤسسه آموزش عالی
شماره‌ مورد
علوم‌ریاضی‌وفنی،
علوم‌تجربی ،
علوم‌انسانی
وهنر
رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید مطهری تهران
1
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد تهران
2
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد بندرعباس
3
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد زاهدان
4
رشته‌های تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج
5
رشته‌ تحصیلی مدیریت فرهنگی هنری دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
6
علوم‌ریاضی‌وفنی
رشته‌های ‌تحصیلی‌ دانشگاه ‌صنعتی ‌مالک ‌اشتر (دوره روزانه)
7
رشته‌های ‌تحصیلی‌ دانشگاه ‌صنعتی ‌مالک ‌اشتر (دوره شبانه)
8
معماری داخلی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
9
مهندسی معماری دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
10
مهندسی شهرسازی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
11
علوم‌تجربی
پزشکی ـ دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌ارتش ج.ا.ا
7
دندانپزشکی ـ دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌ارتش ج.ا.ا
8
پرستاری ـ ‌دانشگاه ‌علوم پزشکی ‌‌ارتش‌ ج.ا.ا
9
کارشناسی فناوری اطلاعات ‌‌‌دانشگاه علوم ‌‌پزشکی‌ ‌‌‌‌‌ارتش ج.ا.ا
10
رشته‌های کارشناسی دانشکده ‌پیراپزشکی ارتش ج.ا.ا
11
بورسیه ‌رشته‌ پزشکی ‌‌‌دانشگاه علوم ‌‌پزشکی‌ ‌‌‌‌‌ارتش ‌‌‌در ‌سایر دانشگاه‌های‌‌ علوم‌ پزشکی (‌تهران، شهید بهشتی)
12
بورسیه ‌رشته‌ داروسازی‌ ‌‌دانشگاه ‌علوم‌ ‌پزشکی‌ ‌‌‌‌‌ارتش‌ ‌‌در ‌سایر دانشگاه‌های‌‌ علوم‌ پزشکی (‌تهران، شهید بهشتی، شیراز، مشهد و اصفهان)
13
رشته‌ پزشکی دانشگاه‌ ‌‌علوم‌ پزشکی‌ بقیه الله(عج)-تهران
14
رشته‌ پرستاری دانشگاه‌ ‌‌علوم‌ پزشکی‌ بقیه الله(عج)-تهران
15
مهندسی بهداشت حرفه ای دانشگاه‌ ‌‌علوم‌ پزشکی‌ بقیه الله(عج)-تهران
16
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه‌ ‌‌علوم‌ پزشکی‌ بقیه الله(عج)-تهران
17
سایر رشته‌های تحصیلی کارشناسی دانشگاه‌ ‌‌علوم‌ پزشکی‌ بقیه الله(عج)-تهران
18
علوم انسانی
روزنامه نگاری دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
7
روابط عمومی دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
8
علوم اسلامی- روانشناسی عمومی دانشگاه شهید مطهری تهران
9
هنر
سینما (چندگرایش)ـ دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
19
هنر اسلامی ـ دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی سوره تهران
20
 

 

            
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد