همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

توسعه نامتوزان در رشته های تحصیلی-تجربی با بیشترین متقاضی


  به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان اظهار کرد: جهت گیری های کلان اقتصادی در تعیین رشته تحصیلی دانش آموزان نقش به سزایی دارد و در آخر آیین نامه های قانونی در انتخاب رشته تاثیر می گذارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره فرایند انتخاب رشته، خاطر نشان کرد: باید همه عوامل با یکدیگر ترکیب شود تا دانش آموز بتواند انتخاب رشته مناسبی انجام دهد.

وی بابیان این که در فرم هدایت تحصیلی تغییراتی ایجاد کردیم، تصریح کرد: هر استانی متناسب با شرایط کشوری و توزیع دانش آموز در آن استان برای هدایت تحصیلی دانش آموزان طبق ضوابط خود عمل کند.

زرافشان کسب شرایط لازم درانتخاب رشته را عاملی مهم خواند و افزود: علاقه دانش آموزان نباید تنها عامل انتخاب رشته برای اولیا تلقی شود.

وی تصریح کرد: اکنون در بین رشته های نظری تراکم دانش آموزان را در رشته تجربی داریم که به طور قطع در سال های آینده مشکل زیادی در دانش آموزان پشت کنکور این رشته ها خواهیم داشت زیرا تراکم جمعیت در این رشته ها با ظرفیت دانشگاه ها سازگار نیست.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: فرم های هدایت تحصیلی بین علاقه دانش آموز و نیازکشور برحسب توسعه متوازن رشته ها همواره بایدتعادل برقرار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد