همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

افت شنوایی رکورددارترین بیماری ناشی از کار در بروجرد است


  افت شنوایی رکورددارترین بیماری ناشی از کار در بروجرد است
روزهای بروجرد: کارشناس ارشد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: افت شنوایی (ناشنوایی شغلی) رکورددارترین بیماری ناشی از کار در شهرستان بروجرد است.

شهلا روستایی در گفت‌و‌گو با فارس، عنوان داشت: شعار امسال روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و سلامت شغلی رعایت ایمنی بهداشت در استفاده از مواد شیمیایی در محیط کار نام گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: افت شنوایی (ناشنوایی شغلی) رکورددارترین بیماری ناشی از کار در شهرستان بروجرد است.

وی افزود: این بیماری در مشاغلی که آلودگی صوتی بالایی دارند، از قبیل سنگ‌بری‌ها، آهنگری‌ها و چوب‌بری‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.

روستایی با اشاره به حوادث ناشی از کار، خاطرنشان کرد: این حوادث عمدتا در شرایط ناایمن محیط کار و به دلیل بی‌احتیاطی برخی کارگران رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای کاهش بیماری و خطرات کار، اقدامات موثری در شهرستان بروجرد انجام شده است.

این مسئول جذب نیروهای بهداشت حرفه‌ای در کارخانجات را از جمله این اقدامات برشمرد و تاکید کرد: این نیروها که مورد تایید شبکه بهداشت و درمان هستند، پس از ارائه آموزش‌های لازم، اقدام به اطلاع‌رسانی کارفرمایان در خصوص خطرات ناشی از محیط کار می‌کنند.

کارشناس ارشد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت بروجرد اضافه کرد: انجام معاینات شغلی کارگران توسط مراکز طب کار از دیگر اقدامات انجام شده، در راستای تامین سلامت کارگران و پیشگیری از بیماری‌های شغلی است.

روستایی با اشاره به اینکه این مراکز سالانه اقدام به معاینه کارگران می‌کنند، ادامه داد: در صورتی که شاغلان بیماری‌های حادی داشته باشند، با توجه به شرایط خاص آنان معاینات در طول سال در دو یا سه نوبت انجام می‌شود.

وی در خصوص فعالیت کارخانجات به منظور رعایت شرایط ایمن کار، اظهار کرد: پس از بازدیدهای به عمل آمده از کارخانجات، مشکلات و شرایط نامطلوب احتمالی به کارفرمایان تذکر داده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که کارفرما نسبت به رفع نواقص موجود اقدام نکند، اخطاریه‌های بهداشتی داده شده و در صورت بی‌تفاوتی، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی جریمه‌های قانونی، حبس و بازداشت کارفرما را از موارد مجازات‌های قانونی افراد خاطی برشمرد.

کارشناس ارشد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت بروجرد در ادامه پیاده‌روی نیروهای بهداشت حرفه مراکز بهداشتی- درمانی و نیروهای بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شاغل در کارخانجات را از برنامه‌های روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و سلامت شغلی در این شهرستان عنوان کرد.

روستایی خاطرنشان کرد: مسیر این راهپیمایی از مرکز بهداشت این شهرستان تا تپه شهدای گمنام ادامه دارد و طی مراسمی از نیروهای برتر بهداشت حرفه‌ای کارخانجات و مراکز بهداشتی ـ درمانی با اهدای جوایزی تقدیر می‌شود.

هشتم اردیبهشت ماه روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و سلامت شغلی نامگذاری شده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930208000240#sthash.xP9lV57l.dpuf 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد