همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

اشتغال پایدار در گرو توجه به تولید


  

اشتغال پایدار در گرو توجه به تولید
مدیرعامل جدید صندوق مهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه اشتغال نتیجه توجه به تولید است گفت: باید برای توانمندسازی و آموزش نیز بایدبا سازمان‌هایی که توانمندتعامل داشته باشد و اشتغال پایدار در گروه توجه به تولید محقق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اصغر نوراله‌زاده،  مدیرعامل جدید صندوق مهر امام رضا(ع) در نخستین نشست خود با اعضاء شورای معاونین و مدیران ستادی این مجموعه، اشتغال را به عنوان یک پیامد و فرآیند توصیف کرد و اظهار داشت: تولید، هدف است و اشتغال نتیجه آن هدف است.
 نوراله‌ زاده افزود: در کشور ما باید تولید سامان پیدا کند و یکی از عناصر رونق تولید، ایجاد اشتغال است. فرآیند تولید متشکل از سه بخش است که شامل توانمندسازی و آموزش، نیروی کار و سرمایه است که تأمین نیروی کار با متقاضی است ولی تأمین سرمایه با ماست و ما باید در توانمندسازی و آموزش نیز دخیل باشیم.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با تأکید بر ضرورت ایجاد تشکیلات فرآیندی اضافه کرد: ما نیاز به تغییر و بازنگری در نگاه سازمانی داریم زیرا نمی‌خواهیم تشکیلات وظیفه‌ای داشته باشیم بلکه می‌خواهیم تشکیلات فرآیندی داشته باشیم.
نوراله زاده افزود: در نگاه فرآیندی در بحث اشتغال ما باید سازمان‌هایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای که هدفشان توانمندسازی است را به خوبی بشناسیم و با آنها تعامل داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حوزه اشتغال نباید تشکیلات وظیفه‌ای داشته باشیم که هر کس فقط به فکر انجام وظیفه خود باشد بلکه نیاز به یک سیستم داریم، سیستمی که از ابتدا تا تولید متقاضی را هدایت کند و در راستای رسیدن به هدف که همان تولید است در قبال شروط مشخصی به افراد تسهیلات پرداخت کند.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) ضمن تشریح شاخص‌های برنامه صندوق مهر امام رضا(ع) در سال 1393 تاکید کرد تا پایان سال جاری برنامه‌ها و تعهدات سابق صندوق پابرجاست.
وی از مدیران خواست در خصوص برنامه‌های صندوق در سال آینده و انواع روش‌های استفاده بهینه از منابع در نظر گرفته در اساسنامه صندوق مهر امام رضا(ع) پیشنهادات خود را ارائه کنند.
در ادامه این جلسه هر یک از معاونین و مدیران ستادی به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه خود پرداختند و مهمترین موضوعات جاری حوزه خود را برای تصمیم‌گیری‌های لازم مطرح کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد