همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

میانبر حرکتی در مرورگر اپرا


  

مرورگر قدرتمند اپرا از مرورگرهای معروف و پر سرعتی است که کاربران خاص خود را دارد و بسیاری از کاربران آن نیز معتقدند هیچ مرورگری نمی‌تواند مثل اپرا نیازهایشان را برآورده کند! اگر شما هم از کاربران این مرورگر هستید احتمالا هنوز هم به‌طور کامل با همه امکانات آن آشنا نشده‌اید.

یکی از امکاناتی که در این مرورگر وجود دارد، به‌کارگیری میانبرها با استفاده از ماوس است. شما می‌توانید با استفاده از میانبر‌های حرکتی، تب جدید ایجاد کنید، تب فعال را ببندید، به صفحه بعدی و قبلی بروید و صفحات را کمینه کرده یا حتی آنها را درباره بازنشانی کنید. برای استفاده از میانبر حرکتی در اپرا ‌باید به این شیوه عمل کنید:

1‌ـ‌ کلیک راست ماوس را برای چند لحظه پایین نگه دارید.

2‌ـ‌ در این مرحله صفحه‌ای دایره‌ای شکل برای شما به‌نمایش درخواهد آمد که هر چهار جهت به‌نمایش درآمده در آن یک عملکرد خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با حرکت به هریک از چهار جهت به‌نمایش درآمده و رها کردن کلیک ماوس، قابلیت عنوان شده را اجرا کنید. همچنین می‌توانید ضمن پایین نگهداشتن کلیک ماوس و حرکت به هریک از چهار جهت به‌نمایش درآمده، به گزینه‌های دیگری که در پس این گزینه‌ها پنهان است، دسترسی یابید. برای مثال با حرکت به سمت پایین، سه گزینه دیگر در اختیار شما قرار می‌گیرد که حرکت به سمت راست موجب بسته شدن تب فعال خواهد شد. (به‌عبارت ساده‌تر حرکت به پایین و راست موجب بسته شدن تب خواهد شد)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد