همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بسته اشتغالی دولت یازدهم سه‌شنبه رونمایی می‌شود


  

عضوشورای عالی اشتغال :
بسته اشتغالی دولت یازدهم سه‌شنبه رونمایی می‌شود
عضو شورای عالی اشتغال گفت: دومین جلسه شورای عالی اشتغال دولت تدبیر و امید با محوریت حفظ اشتغال موجود در۱۹ آذر ماه با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود.
ابوالفضل پوروفایی در گفـت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود: با توجه به اینکه در جلسه قبلی شورای عالی اشتغال تاکید بر روی حفظ اشتغال موجود بود، در این جلسه سیاست‌های دولت درباره اشتغال ارائه خواهد شد.
 وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و پایدار یکی از اهداف اصلی دولت است که در راستای تقویت مهارت کارجویان، حمایت از اشتغال زایی و کارآفرینی،توجه به مشاغل خانگی، مشاغل در حوزه گردشگری و شرکت‌های دانش‌بینان آن را دنبال خواهد کرد.
 پوروفایی اظهار داشت: شورای عالی اشتغال سیاست‌های خود را آماده کرده است و در سه‌شنبه هفته جاری با حضور شرکای اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد و سهم بخش‌ها از اشتغال را مشخص خواهیم شد.
 نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال تاکید کرد:یکی از مباحثی که به نظر می‌رسد دولت طی مدت جاری بررسی کرده است شناسایی نقاط زمینه در زمینه ایجاد اشتغال است.
وی مهمترین مشکل در مسیر اشتغال کشور را بی توجهی به حفظ اشتغال موجود خواند و ادامه داد: با توجه به سابقه ای که در این زمینه دارم، معتقدم اگر شغل‌های موجود حفظ شود می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اشتغال را حل کند.
 به گزارش تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی 13 آذر ماه  با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به ارائه گزارش عملکرد 100روزه وزارتخانه خود پرداخت و در زمینه سیاست‌های اشتغال در وزارتخانه‌اش گفت: در برنامه‌های اشتغال وزارتخانه سه رویکرد دنبال می‌شود.  در رویکرد اول دولت برای ایجاد اشتغال مستقیماً وارد عمل می‌شود، رویکرد دوم دولت حمایت می‌کند و در رویکرد سوم بهبود فضای کسب و کار است.
وی با اشاره به "بحث زنجیره اشتغال را آغاز کرده‌ایم" افزود: تا پایان سال 200 هزار شغل در بخش مشاغل خانگی ایجاد خواهد شد که بودجه لازم برای آن را هم اختصاص داده‌ایم. در برنامه مشاغل خانگی دیگر تسهیلات به‌صورت انفرادی داده نمی‌شود بلکه در قالب پشتیبان با هدف ماندگاری و ایجاد شغل پایدار دنبال می‌شود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه در سال‌های قبل بسیاری از وام‌های خوداشتغالی صرف زیبایی بینی و امورات دیگر می‌شد، گفت: طرح پشتیبان را با این هدف دنبال  و در زنجیره ارزش کار می‌کنیم، ما زنجیره اشتغال را از قبل تولید یعنی طراحی موضوع تا پس از تولید یعنی بازاریابی موضوع دنبال می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد