همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

بذرپاش: استفاده از بازنشستگان باعث رونق کار آقازاده‌ها می‌شود


  

موافق کلیات طرح ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی؛
بذرپاش: استفاده از بازنشستگان باعث رونق کار آقازاده‌ها می‌شود
یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس استفاده از بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی را منجر به رونق کار آقازاده‌ها در استفاده از افراد حاشیه‌دار در ادارات و وزارتخانه‌ها دانست.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد بذرپاش به عنوان موافق کلیات طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی گفت: بعد از گذشت چهار ماه از عمر دولت یازدهم ، 52 نفر بازنشسته به کار گرفته شده‌اند که ممکن است تعداد این افراد در یک سال آینده به بیش از 100 نفر برسد.
این افزود: این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما قشر جوان، کارآمد و مطابق با سلایق مختلف سیاسی داریم که طبیعتا عدم استفاده از آن‌ها باعث کاهش امید آن‌ها برای ارتقاء کاریشان می‌شود.
بذرپاش با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس گفت: طبیعتا مجلس قبل از استفاده از ابزارهایی همچون استیضاء باید چارچوبی را تعیین کند که اگر دولت از آن چارچوب عبور کند از ابزار نظارتی‌اش بهره گیرد. این طرح نیز همین چارچوب را برای دولت مشخص می‌کند.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: اگر با مدیریت کم تحرک و ایستا مواجه باشیم بعد از مدتی اطرافیان همه کاره می‌شوند و دوباره کار آقازاده‌ها رونق پیدا می‌کند و از افراد حاشیه‌دار استفاده می‌شود. تاکید ما بر این است که نباید از این مدل مدیریتی استفاده شود که منجر به حواشی بسیاری گردد.
وی همچنین گفت: یکی از مکانیزم‌های ارتقاء فعالیت در ادارات ایجاد امید به رشد کاری در سازمان است. اما وقتی فردی که ده سال گذشته بازنشسته شده و حتی برای کار اقتصادی به خارج رفته است را مجددا به کار می‌گماریم دیگر امیدی برای آن مجموعه برای ارتقاء و رشد کاریشان باقی نمی‌ماند.
بذرپاش با تاکید بر این که این طرح نافی حفظ شانیت قشر بازنشسته نیست، گفت: همه ما به این موضوع اذعان داریم که باید به بازنشستگان توجه شود که در وهله اول باید معیشت آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. بعد هم مکانیزمی طراحی شود تا از تجربیات آن‌ها بهره گرفته شود نه این که آن‌ها را به کار سخت و دشوار برگردانیم.
وی گفت: با این کار دولت تعداد بسیاری از بازنشستگان به نمایندگان مراجعه می‌کنند چون توقع دارند مجددا آن‌ها نیز همچون سایر بازنشستگان به کار گرفته شوند. دولت با این کار توقعی را در سطحی از جامعه به وجود آورده است.
بذرپاش در پایان گفت که رویکرد دولت برای استفاده از بازنشستگان با توصیه‌های امام و رهبری و شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور در مورد استفاده از جوانان مغایرت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد