همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

امکان ورود آموزشهای IT محور به مشاغل خانگی


 

  در راستای توسعه و گسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در سطح ملی و بین المللی، افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در حوزه فناوری اطلاعات، اجرای قانون افزایش بهره‌وری بخش شبکه، وب، نرم افزار و سخت افزار و سند راهبردی مهارت و فناوری، تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شرکت گسترش انفورماتیک ایران و شرکت اپتک هندوستان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوروش پرند در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: یکی از اشکالاتی که در نظام آموزشی با آن مواجه هستیم این است که در حوزه نظری آموزش‌ها مبتنی بر کار عملیاتی و منطبق با بازار کار نیست؛ لذا کسانی که دارای مدرک انفورماتیک یا فن‌آوری هستند هنگام ورود به بازار کار به دلیل آنکه آموزش‌ها عملیاتی و مبتنی بر محیط کار نبوده دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: مطابق با سند راهبردی سازمان، افزایش حضور در عرصه بین‌المللی برای ما بسیار مهم است و در این راستا سه سیاست را دنبال می‌کنیم؛ اول سیاست افزایش حضور در عرصه بین‌المللی، دوم ارتقاء جایگاه سازمان فنی و حرفه‌ای در مسابقات مهارت و سوم اعتبار‌بخشی به سطح آموزش‌های مهارتی در سطح بین‌المللی که برنامه‌ی اصلی ما در این تفاهم‌نامه رسیدن به سیاست سوم است.

پرند گفت: هم اکنون فارغ‌التحصیلان زیادی در رشته کامپیوتر و IT انفورماتیک داریم که به لحاظ نظری در سطح خوبی قرار دارند ولی چون آموزش‌های مهارتی لازم را ندیده‌اند عمدتا بیکار هستند در حالی که فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر با داشتن مهارت بیکار نمی‌مانند.

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با اشاره به نحوه همکاری شرکت اپتک در این تفاهم نامه اظهار کرد: شرکت اپتک باید برنامه‌ریزی‌ها و استاندارد‌های آموزشی مورد نظر را طراحی کند و این امر مستلزم لحاظ کردن استاندارد‌های سازمان آموزش فنی حرفه‌ای و توجه به دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی است.

پرند با اشاره به راه‌اندازی آموزش‌های مجازی و شبیه‌سازی شده در سازمان فنی و حرفه‌ای، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که شرکت اپتک مطابق با استاندارد‌های آموزشی تولید محتوا کند تا در دوره‌های مجازی بتوانیم از این استانداردها استفاده کنیم.

وی در عین حال به شرکت گسترش انفورماتیک ایران و شرکت اپتک هند پیشنهاد کرد تا به برگزاری دوره‌های آموزش در جوار دانشگاهها توجه کنند و با ایجاد این دوره‌ها در مراکز جوار دانشگاه، ضمن جذب دانشجو زمینه اعزام نیروی کار به خارج را فراهم کنند.

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور همچنین با بیان اینکه امکان استفاده از فناوری اطلاعات در بخش مشاغل خانگی وجود دارد، تصریح کرد: در این راستا شرکت اپتک می‌تواند موثر باشد به شرط آنکه تعداد رشته‌ها و استاندارد‌های آموزشی در مشاغل خانگی را افزایش بدهیم.

پرند در پایان با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر هند گفت: در این دیدار مقرر شد که تعدادی از کارآفرینان ایرانی را برای آموزش دوره‌های مهارتی به ویژه کارآفرینی به ایندیای هند اعزام کنیم و در این راستا آمادگی خود را برای برگزاری جلسه دیگری در خصوص همکاری‌های آموزشی با کشور هند اعلام می‌کنیم. 

عضویت در خبرنامه سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد