همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کارگران و بازنشستگان بیشترین آسیب حذف یارانه‌ها را متحمل شدند


  دبیر کانون کارگران بازنشسته استان یزد:     
کارگران و بازنشستگان بیشترین آسیب حذف یارانه‌ها را متحمل شدند     
دبیر کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان یزد گفت: با به دلیل انکه مستمری بازنشگان کمتر از دستمزدهای تعیین شده افزایش یافته است، جامعه بازنشستگان ومستمری بگیران فقیر‌تر از قبل شده‌اند.
«قاسم رضایی» با بیان اینکه وضعیت معیشتی کارگران بازنشسته بحرانی است به ایلنا گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به جز مستمری بازنشستگی عایدی و درآمدی دیگری ندارند.
وی با اشاره به تورم بیش از سی درصدی سال ۹۱ گفت: ادعای بازنشستگان و مستمری بگیران مبنی بر فقر معیشت و اقتصاد سیاه نمایی نیست بلکه واقعیتی عینی است.
رضایی افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان را در مقایسه با تورم سال ۹۱ عقبگرد دانست و گفت: با پرداخت این مبلغ جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از ۷ درصد فقیر‌تر شده‌اند.
وی بابیان اینکه این وضعیت با شعار عدالت‌محوری دولت منافات دارد، گفت: در هیچ زمانی کارگران و بازنشستگان وضعیت اسفبار کنونی را نداشته‌اند و به اندازه امروز فقیر نبوده‌اند.
وی همچنین با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمند سازی که به حذف یارانه‌ها منجر شد، گفت: با شیب تند و افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی اقشار کم درآمد شهری مانند کارگران و بازنشستگان با وجود دریافت مبلغی به عنوان یارانه تحت فشار مضاعف قرار گرفته‌اند.ادعای بازنشستگان و مستمری بگیران مبنی بر فقر معیشت و اقتصاد سیاه نمایی نیست بلکه واقعیتی عینی است.
رضایی اظهار امیدواری کرد: در دولت ‌آینده معیشت قشر حداقل حقوق بگیر بازنشسته و کارگر در اولویت ویژه قرار گیرد تا عدالت و توزیع ثروت و اختصاص منابع ملی به آحاد مردم از مرحله شعار خارج شده و به معنای واقعی محقق شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد