همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

تبعیض بزرگ‌ترین ظلم دولت به کارگران است


  رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان:     
تبعیض بزرگ‌ترین ظلم دولت به کارگران است     
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان با اشاره به سبد کالای ماه رمضان کارکنان دولت، از عدم اختصاص کمک‌های غیر نقدی به کارگران انتقاد کرد و بزرگ‌ترین ظلم دولت آقای احمدی‌نژاد به جامعهٔ کارگری را تصمیمات تبعیض آمیزش خواند.
«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: دولت دهم با تصمیمات تبعیض آمیز میان کارمندان و کارگران، کارنامه بدی را در بین جامعه کارگری به جای گذاشته و در آخرین اقدامش، کارگران را از سبد کالای ماه رمضان که برای کارمندان تامین شده محروم کرده است.
وی چنین تصمیماتی را نوعی لجبازی با جامعه کارگری دانست و تصریح کرد: کارگران که از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند، اشتغالشان ناپایدار است و حداقل‌ها برای بسیاریشان رعایت نمی‌شود از سبد کالای ماه رمضان محروم می‌مانند و برخی در دولت، شعار عدالت سر می‌دهند. چنین تناقضاتی قابل قبول نیست.
این فعال کارگری افزود: آیا اختصاص سبد کالا به کارکنان دولت، بدان معناست که آن‌ها روزه می‌گیرند و کارگران روزه نمی‌گیرند؟
او در ادامه با اشاره به قانون اساسی که برخورداری همهٔ اقشار از حقوق اجتماعی مساوی را تضمین کرده است گفت: آیا کارگران از منابع عمومی سهمی ندارند که دولت آن را یک طرفه به کارکنانش می‌بخشد؟
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان با انتقاد از عدم افزایش حق مسکن و حق خوار و بار که «اسدالله عباسی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به اعتراضات گسترده و هماهنگ کارگران و تشکل‌های رسمی و مستقل کارگری، قولش را داده بود بیان کرد: با وجود تاکید آقای احمدی‌نژاد بر افزایش حق مسکن و حق خوار و بار در روز جهانی کارگر، وزیر کار حتی در جلسهٔ شورای عالی کار که برای این موضوع تشکیل شد حضور پیدا نکرد تا گفتهٔ رئیسش را عملی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد