همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

داروسازی الیگودرز احداث می شود/ تبدیل لرستان به قطب دارو

شرح کامل در ادامه مطلب

محمد رضا ملکی راد در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد اظهار داشت: کارخانه داروسازی شهرستان الیگودرز یکی از بزرگترین کارخانه های داروسازی در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این کارخانه داروسازی، بیان داشت: احداث کارخانه داروسازی الیگودرز یکی از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است که با پیگیریهای انجام شده از سوی استانداری عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان همچنین با اشاره قابلیت های استان در زمینه تولید دارو، بیان داشت: در حال حاضر کارخانه های داروسازی اکسیر و داملران از جمله واحدهای فعال استان هستند که از نظر صادرات جزو واحدهای برتر استان محسوب می شوند.

وی از صدور مجوز چهار کارخانه بزرگ داروسازی شامل کارخانه های داروسازی انسانی، حیوانی و گیاهی در این استان خبر داد و یادآور شد: یکی از این کارخانه ها در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا ساخته می شود که در زمینه تولید داروهای دامی فعالیت خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان از احداث یک کارخانه تولید داروهای انسانی در خرم آباد خبر داد و افزود: در حال حاضر مجوز ساخت این کارخانه تولید داروهای شیمیایی صادر شده است که پیگیری ها در زمینه محل احداث آن ادامه دارد.

ملکی راد ادامه داد: همچنین در این راستا مجوز ایجاد دو کارخانه تولید داروهای گیاهی در شهرک صنعتی شماره 2 خرم آباد و شهرستان الیگودرز نیز صادر شده است.

وی هدف از ایجاد این صنایع داروسازی را توسعه صنعت داروسازی استان ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه لرستان دارای دو واحد بزرگ تولید دارو در کشور است ما به دنبال توسعه صنعت داروسازی در این استان هستیم.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه عمده صادرات لرستان چه از نظر کیفی و کمی مربوط به داروهای انسانی و حیوانی بوده است، ابراز امیدواری کرد که با احداث چهار کارخانه داروسازی یاد شده لرستان به قطب تولید دارو در کشور تبدیل شود.

ملکی راد با اشاره به وجود کارخانه های فعال داروسازی در استان لرستان، عنوان کرد: در حال حاضر محصولات دارویی کارخانجات اکسیر بروجرد به بیش از 15 کشور دنیا صادر می شود.

وی همچنین از پیگیریهای لازم برای احداث دانشکده داروسازی در این استان خبر داد و یادآور شد: موضوع احداث این دانشکده در استان لرستان هم در دور اول سفر هیئت دولت و هم در دور دوم سفر مورد طرح قرار گرفته است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که در حال حاضر کارخانجات داروسازی اکسیر بروجرد به عنوان تنها تولید کننده انسولین و گاما ایمونکس در کشور به عنوان فعالترین کارخانه داروسازی در حوزه صادرات دارویی کشور و لرستان محسوب می شود.

از سوی دیگر کارخانه داروسازی داملران بروجرد نیز به عنوان فعالترین کارخانه داروسازی در حوزه تولید داروهای حیوانی در سطح کشور مطرح می باشد.

شرکت داروسازی اکسیر بروجرد با صادرات سالانه بیش از 20 میلیون دلار دارو در حال حاضر بزرگترین صادر کننده دارو در کشور و تولید کننده انحصاری انسولین در ایران محسوب می شود که حدود 10 درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند.

عمده ترین کشورهایی که صادرات دارو از داروسازی اکسیر به آنها در طول سال صورت می گیرد کشورهای آذربایجان، عراق، افغانستان، بلاروس، ترکمنستان، قرقیزستان، اوکراین، یمن، فیلیپین، سومالی، نیجریه و مصر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد