همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

آفتاب لرستان؛ اولین روزنامه محلی استان لرستان منتشر می شود

شرح کامل در ادامه مطلب

 آفتاب لرستان؛ اولین روزنامه محلی استان لرستان منتشر می شود

مجوز انتشار نخستین روزنامه محلی استان لرستان با تایید هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. نشریه محلی آفتاب لرستان از سال 83 با مدیرمسئولی 'منوچهر میرزایی' به صورت هفته نامه از شهرستان الیگودرز مجوز انتشار گرفت و پس از مدتی با تایید هیات نظارت بر مطبوعات، 'حامد احمدی' به عنوان مدیرمسئول این هفته نامه محلی منصوب شد که از آن تاریخ تاکنون این نشریه به صورت هفتگی در استان منتشر می شود.

به گزارش نشریه اینترنتی لور به نقل از ایرنا، در جلسه روز دوشنبه گذشته هیات نظارت بر مطبوعات، با تغییر وضعیت انتشار هفته نامه محلی 'آفتاب لرستان' با انتشار به صورت روزانه با عنوان روزنامه 'آفتاب لرستان' موافقت شد.
نشریه محلی آفتاب لرستان از سال 83 با مدیرمسئولی 'منوچهر میرزایی' به صورت هفته نامه از شهرستان الیگودرز مجوز انتشار گرفت و پس از مدتی با تایید هیات نظارت بر مطبوعات، 'حامد احمدی' به عنوان مدیرمسئول این هفته نامه محلی منصوب شد که از آن تاریخ تاکنون این نشریه به صورت هفتگی در استان منتشر می شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در جریان سفر به استان لرستان، نوید صدور مجوز انتشار نخستین روزنامه محلی در استان لرستان را به فعالان رسانه ای این استان را داد و امروز با صدور مجوز انتشار روزنامه آفتاب لرستان، وعده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عملی شد.
مدیرمسئول روزنامه 'آفتاب لرستان' روز دوشنبه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این خبر، گفت: نشریه 'آفتاب لرستان' به عنوان نخستین روزنامه محلی استان، مجوز انتشار برای توزیع در گستره استان لرستان را دریافت کرد.

حامد احمدی مدیر مسئول آفتاب لرستان'حامد احمدی' افزود: انتشار روزنامه در استان لرستان بسیار لازم و ضروری است و کسب این مجوز برای انتشار نخستین روزنامه محلی در لرستان، نوید بخش رونق و اثربخشی بیشتر فعالیت های مطبوعاتی و اطلاع رسانی استان است.
وی اظهار داشت: استان لرستان در شرایط کنونی نیاز جدی به اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در مسیر عمران و آبادانی دارد که وجود و فعالیت نشریات پویا به خصوص انتشار روزنامه در راستای تحقق این مهم بسیار موثر است.
مدیرمسئول روزنامه محلی آفتاب لرستان گفت هرچند که انتشار روزانه نشریه در لرستان با توجه به مشکلات اقتصادی و عدم فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در استان و کمبود نیروی متخصص و ماهر در عرصه فعالیت های مطبوعاتی، مشکل است، اما از تمامی امکانات و توانمندی های موجود برای انتشار روزنامه براساس یک برنامه کارشناسی شده، مشخص و هدفمند بکار خواهیم گرفت.
احمدی گفت: روزنامه آفتاب لرستان برای فعالیتی موثر و زمینه سازی برای ایجاد یک جامعه پویا و بانشاط در استان ضمن برنامه ریزی دقیق و هدفمند، از نیروهای متخصص، ماهر و باتجربه در حوزه فعالیت های مطبوعاتی و اطلاع رسانی در بخش های مختلف استفاده خواهد کرد.
وی در خصوص زمان انتشار روزنامه آفتاب لرستان نیز افزود: دراین خصوص برای نخستین گام قیمت روزنامه از دو هزار ریال به یک هزار ریال و تعداد صفحات نشریه فعلی (هفته نامه برای انتشار در قالب روزنامه) از 12 صفحه به هشت کاهش داده می شود.
مدیرمسئول روزنامه آفتاب لرستان اظهار داشت: این روزنامه براساس برنامه های یک شورای سیاستگذاری متشکل از عناصر دانشگاهی و متخصص حوزه روزنامه ‌نگاری فعالیت های حرفه ای خود را آغاز می کند.
وی افزود: دراین خصوص تا سه ماه آینده، دو شماره از روزنامه آفتاب لرستان در طول هفته منتشر خواهد شد و از مهرماه این تعداد به چهار شماره در هفته افزایش داده می شود و از ابتدای سه ماه چهارم سال جاری آفتاب لرستان به صورت روزانه و مستمر چاپ و توزیع خواهد شد.
احمدی، از حمایت های گسترده مدیران اجرایی لرستان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان مطبوعاتی و رسانه ای استان و همچنین معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق این مطالبه جدی و دیرین مردم لرستان تقدیر و تشکر کرد.
درحال حاضر 21 نشریه در قالب هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه در استان لرستان منتشر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد