همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

13 هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده است




13 هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده است
مدیر‌کل کار و امور اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار و 468 فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویسکرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به تحقق 58 درصدی اشتغال تعهد شده در استان لرستان طی سال ‌جاری اظهار داشت: از 23 هزار فرصت شغلی در استان لرستان تا پایان سال ‌جاری تاکنون 13 هزار و 468 فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات حال حاضر استان ما در حوزه اشتغال عدم تطابق رشته‌های تحصیلی فارغ‌التحصیلان با نیاز استان است و همین سبب شده که این نیروها جای خودشان را در بازار کار استان پیدا نکنند.
ویسکرمی با اشاره به حرکت استان به سمت سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی اظهار داشت: نیاز استان در رشته‌های صنعتی و علوم پایه در آینده بیشتر می‌شود.
‌مدیر‌کل کار و امور اجتماعی لرستان در ادامه بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده را در بخش خدمات عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات بازار کار استان این است که در واقع تخصص‌ها متناسب با نیازها نیست، در این حوزه در سراسر کشور باید برنامه‌ریزی جامع شود به خصوص در استان لرستان نیاز است که در حوزه رشته‌های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار استان در سال‌های آتی نیازسنجی شود.
ویسکرمی با اشاره به عملکرد کلی کارگروه اشتغال استان لرستان گفت: از آغاز به کار کارگروه یعنی از سال 85 تاکنون 24 هزار و 766 طرح به بانک‌ها معرفی و پیش‌بینی شده که 69 هزار و 292 نفر تسهیلات مورد نیاز به میزان 19 هزار و 982 میلیارد ریال دریافت کنند.
وی اظهار داشت: در این مدت 17 هزار و 341 طرح موفق به عقد قرارداد شد که این طرح‌ها نیاز به 7 هزار و 338 میلیارد ریال اعتبار دارد و برای 33 هزار و 628 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
مدیر‌کل کار و امور اجتماعی لرستان تصریح کرد: تاکنون آنچه از سوی بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده‌ 5 هزار و 902 میلیارد ریال بوده که منجر به بهره‌برداری از 15 هزار و 655 و ایجاد 22 هزار و 498 فرصت شغلی شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال 89 تاکنون، 345 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال نیز به متقاضیان پرداخت شده که موجب بهره‌برداری از 751 طرح و ایجاد 980 فرصت شغلی شده است.
ویسکرمی در خصوص یارانه پرداختی بنگاه‌های اقتصادی زو‌دبازده گفت: مجموعه سهم ابلاغی استان برای یارانه سال‌های 85، 86 و 87، 323 میلیارد ریال بوده که تاکنون 6 هزار و 284 طرح به بانک‌های عامل و صندوق مهر امام رضا (ع) به مبلغ 153میلیارد ریال معرفی شده است.
وی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 143 میلیارد ریال برای 5 هزار و 718 طرح بوده است.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه جسارت و برنامه‌ریزی دولت نهم و دهم موجب عملی شدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها شده، تصریح کرد: در شرایطی که یارانه‌های پرداختی باید در زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در کشور هزینه شوند، متاسفانه تا امروز صرف مصرف بی‌رویه و برخی زیاده‌خواهی‌های در حوزه مصرف می‌شده است.
ویسکرمی افزود: با هدف‌گیری یارانه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری و تولید و اجرای این قانون، فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور ایجاد می‌شود.
وی همچنین به تشریح اقدامات انجام شده در اداره کل کار و امور اجتماعی استان لرستان پرداخت و از کارفرمایان و تشکل‌های کارفرمایی استان خواست تا کارکنان خود را نسبت به ثمرات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آگاه کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد