همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کسب و کارهای خانگی

امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود، که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و... اشاره نمود.
باید توجه داشت که در سالیان اخیر به دلیل تحولات عظیم در بخش فناوری اطلاعات در جهان و ایجاد مشاغل جدید، امکان اشتغال خانگی برای بسیاری از افراد در زمینه های IT فراهم گردیده است. این مشاغل که روزانه در سراسر جهان تعداد آن ها رو به فزونی و تنوع می باشد، این امکان را فراهم می آورد تا افراد بتوانند در محیط خانه با استفاده از رایانه و وسایل جانبی مورد نیاز، به انجام کسب و کارهای گوناگون در این حوزه بپردازند.
این وبگاه که با هدف ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی طراحی گردیده، از 2 بخش اصلی تشکیل شده است: در یک بخش اطلاعات مربوط به انواع مشاغل خانگی ارایه گردیده، که از لحاظ کمی و کیفی قابلیت گسترش، تکمیل و ارتقاء خواهند داشت. بخش دوم شامل فرم ثبت نام متقاضی شغل خانگی می باشد، که افراد متقاضی با پاسخ دادن به سوالات مندرج در آن، اطلاعات لازم را ارایه خواهند نمود. باتوجه به اینکه وزارت کارواموراجتماعی برنامه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را در دستور کار خود قرارداده و در نظر دارد از طریق ایجاد و گسترش زمینه حمایت های قانونی، آموزشی، مالی، بازاریابی و فروش، نسبت به این امر مهم اقدام نماید، انتظار می رود متقاضیان محترم با تکمیل کامل فرم و ارایه اطلاعات صحیح همکاری نمایند تا فرآیند حمایت از مشاغل خانگی تسهیل گردیده و حمایت از اینگونه مشاغل به نحو مطلوب امکان پذیر گردد.
تعاریف:
- مشاغل یا کسب و کار خانگی: مشاغلی است که با عضویت اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد.
 - کسب و کار مجازی: کسب و کاری است که در آن از اینترنت جهت انجام تبلیغات و فروش کالا و خدمات استفاده می گردد.
- NGO: به تشکل های مردم نهاد، انجمن، کانون یا موسسه غیردولتی اطلاق می گردد.
- دوره آموزش کسب و کار : دوره آموزشی که به منظور تربیت نیروی انسانی توانمند جهت راه اندازی کسب و کارهای کوچک است تا از طریق آن بتوان محصولات و یا خدمات مورد نیاز جامعه و یا دیگر کشورها را تامین و در نهایت موجب درآمد زایی و ایجاد اشتغال مولد گردد.
- خوداشغالی : نوعی اشتغال در بخش غیر مزد بگیری است که فرد می تواند با اتکاء به توان شخصی ، خلاقیت و ابتکار ، به فعالیتهای تولیدی و خدماتی بپردازد که در نتیجه منجر به کسب در آمد و ایجاد فضای کسب و کار می شود.
شروع ثبت نام

اطلاعات مربوط به انواع مشاغل خانگی

پیشنهاد عنوان شغلی جدید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد