همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

80 درصدتعهدات دولت برای اشتغالزایی در سال 1389 محقق شد


دبیر شورای عالی اشتغال؛

80 درصدتعهدات دولت برای اشتغالزایی در سال 1389 محقق شد

وزیرکار گفت : 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بنگاهها و طرحهای جدیدی که به تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استانها می رسد از محل طرح گسترش بنگاههای زودبازده در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای عالی اشتغال گفت: تاکنون 80 درصد از تعهدات دولت برای اشتغالزایی در سال 1389 محقق شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحدمرکزی خبر،دولت بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل را در سال 1389 متعهد شده است.
عبدالرضا شیخ الاسلامی پس از جلسه شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد افزود: با توجه به عملکرد خوب و چشمگیری که امروز در کشور برای اشتغالزایی و غلبه بر معضل بیکاری صورت گرفته و آثار و نتایج آن، تدابیر لازم برای برپایی جشن اشتغال در استانهایی که سهم اشتغالزایی خود را محقق کرده اند اتخاذ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر مدیران و مسئولان کشور بتوانیم تا پایان دولت دهم به هدف برنامه که کاهش نرخ بیکاری به 7 درصد است نایل شویم.
دبیر شورای عالی اشتغال افزود: امسال 110 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه در گردش، تکمیل بنگاههای زودبازده نیمه تمام و بنگاههایی که طرحشان در بانکها به تصویب رسیده است اختصاص می یابد.
وی اضافه کرد: 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز برای بنگاهها و طرحهای جدیدی که به تصویب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استانها می رسد از محل طرح گسترش بنگاههای زودبازده در نظر گرفته شده است.
شیخ الاسلامی گفت: گزارشهای دریافتی از استانها حکایت از آن دارد که برخی استانها توانسته اند به طور کامل سهم اشتغالزایی خود را در سال 1389 محقق کنند و در برخی استانها نیز تا بیش از دو برابر تعهداتشان محقق شده است.
وی افزود: امید ما برای ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل در سال 89 بسیار تقویت شده است و امیدواریم که حتی امسال بتوانیم به یک میلیون و 400 هزار فرصت شغلی جدید دست یابیم.
دبیر شورای عالی اشتغال گفت: در جلسه امروز این شورا عملکرد نظام بانکی کشور درباره بنگاههای زودبازده اقتصادی ارزیابی شد که در این زمینه بانکها همکاری بسیار خوبی برای گسترش و رونق این بنگاهها داشته اند.
وی افزود: تدابیر و تصمیمات لازم برای تقویت و تسریع حمایت بانکی از بنگاههای زودبازده اقتصادی اتخاذ شد.
شیخ الاسلامی اضافه کرد: در جلسه امروز مقرر شد درباره حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی منابع قرض الحسنه بانکی در اختیار افراد قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد