همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

کشاورزی ایران اقتصادی نیست

مخبر کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

کشاورزی ایران اقتصادی نیست


تهران  - خبرگزاری کشاورزی ایران

گروه: مجلس

با بالا بودن قیمتهای تمام شده، کمبود آب، عدم استفاده از مکانیزاسیون و عدم استفاده از طرحهای آبخیزداری و آبخونداری باعث شده کشاورزی در ایران اقتصادی نباشد.


مخبر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا گفت: بالا بودن قیمت نهاده های کشاورزی، دستمزد کارگری، هزینه حمل و نقل، کمبود آب، پایین بودن ضریب مکانیزاسیون، عدم استفاده از طرحهای آبخیزداری و آبخونداری و همچنین دلایلی نظیر عدم راهیابی دانش و تکنولوژی به مزرعه، بالا رفتن سن بهره برداران باعث شده کشاورزی در ایران اقتصادی نباشد.

مهدی افشاری افزود: آب و خاک، دو عنصر اصلی کشاورزی است که باید مصرف آنها مدیریت شود.

وی تصریح کرد: هرچند ایران در شرایط خشکسالی قرار دارد، اما وضعیت سفره های آبی کشور به گونه ای نیست که نتوان آنها را مدیریت و حداکثر استفاده را به عمل آورد.

نماینده داراب و زرین دشت تاکید کرد: استفاده از طرحهای آبخیزداری، مهار سیلابها، تسطیح لیزری اراضی و یکپارچه سازی از راهکارهایی است که راه عبور کشاورزی سنتی و معیشتی را به کشاورزی صنعتی هموار می کند.

مخبر کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: انتقال دانش روز و بومی کردن کشاورزی منجر به اقتصادی شدن کشاورزی و مهاجرت معکوس به روستاها می شود.

نماینده داراب و زرین دشت ادامه داد: برای ورود به بازارهای جهانی و بین المللی باید قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با روشهای تعریف شده اقتصادی کاهش یابد که بهترین و ساده ترین آن استفاده از مکانیزاسیون و مدیریت منابع است./

 

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد