همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ماکارونی با سس گوجه و پنیر


ماکارونی با سس گوجه و پنیر
غذایی کامل برای تمام گروه‌های سنی
مواد لازم:

ماکارونی: 100 گرم

روغن زیتون: 2 قاشق سوپ‌خوری

سیر: 3 حبه بزرگ ریز شده

گوجه خرد شده: 150 گرم

شکر: یک‌هشتم قاشق سوپ‌خوری

پنیر پیتزا: 50 گرم رنده شده

پودر سوخاری: یک‌چهارم پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

ریحان، نعناع یا پونه: به اندازه دلخواه

طرز تهیه:درون یک قابلمه آب می‌ریزید. صبر کنید تا جوش بیاید و برای پختن ماکارونی آماده شود. در این مدت سس گوجه را آماده کنید. گوجه را با دستگاه خرد کن به گونه‌ای ریز کنید که غلیظ شود و حالتی شبیه رب داشته باشد.

سپس یک قاشق روغن زیتون را درون قابلمه‌ای دیگر ریخته با حرارت ملایم سیر را حدود یک دقیقه در آن سرخ کنید تا طلایی شود. بعد گوجه ریز شده را به آن اضافه کنید.

سپس شکر، نمک و یک نوع از سبزی‌های معطر را به طور دلخواه به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و شعله را زیاد کنید تا زمانی که روی سطح گوجه حباب‌هایی ظاهر شود.

سپس شعله را کم کرده 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا ملایم بپزد تا رنگ آن کمی تیره شود. اگر لازم بود می‌توانید زمان طبخ را بیشتر کنید.

در این هنگام پنیر پیتزای رنده شده را نیز به آن اضافه کنید. ادویه آن را بچشید و آن را طبق ذائقه خود تنظیم کنید.

وقتی آب برای ماکارونی جوشید، یک قاشق سوپ‌خوری نمک به آن اضافه کنید و ماکارونی را درون آن بریزید. قبل از آن که ماکارونی کاملا نرم شود آن را آبکش کنید و درون یک کاسه بزرگ بریزید.

سس را روی آن بریزید و به هم بزنید تا تمام سطح ماکارونی را بگیرد.

فر را از قبل روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. ظرف فر را با روغن زیتون باقی مانده چرب کنید و ماکارونی‌ها را داخل آن بریزید. سپس پودر سوخاری را روی آن بپاشید.

زمان پخت این غذا حدود 30 دقیقه است، تا هنگامی که پودرسوخاری روی غذا به رنگ قهوه‌ای روشن در آید.

به ماکارونی به چشم غذایی کامل نگاه کنید

یک دوم پیمانه ماکارونی پخته شده حدودا حاوی 99 کالری است و از آنجایی که مقدار چربی موجود در ماکارونی اندک است قسمت عمده این انرژی از کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود.

ماکارونی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات کمپلکس است که باعث می‌شود انرژی به آرامی آزاد شود. بیشتر ورزشکاران از کربوهیدرات‌های کمپلکس استفاده می‌کنند تا انرژی لازم را در بدن خود ذخیره کنند. مصرف 11 6 وعده کربوهیدرات کمپلکس در روز توصیه شده است که با مصرف 3 بار ماکارونی در هفته می‌توان به این هدف رسید. ماکارونی غذای کاملی است که در هرم غذایی نیز جای دارد. انواعی از ماکارونی که حاوی سبوس هستند می‌توانند به عنوان منبع مناسبی برای تامین انرژی و فیبر مورد نیاز بدن به طور همزمان تلقی شوند و باعث پیشگیری و درمان یبوست شود.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز باید بدانند که برای آنها توصیه می‌شود که از ماکارونی‌هایی استفاده کنند که از آرد گندم کامل در آنها استفاده شده است زیرا شاخص قندی آن نسبت به انواع دیگر ماکارونی پایین‌تر است و باعث افزایش قند خون آنها نمی‌شود.

لادن هومند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد